57 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op devidevries

Dat is hier ook echt , zei met 10 maandne meer maar liep met 12 maanden dus ...
Ik sluit me hier ook bij aan, alleen is het schreeuwen hier ook enorm. Alle katten heten Appa (geen idee waar dat vandaan komt) maar dan schreeuwd ze uit volle borst “APPAAAA” als ze een kat ziet🤣

2 maanden geleden

Reactie op Sineadx

Ik sluit me hier ook bij aan, alleen is het schreeuwen hier ook enorm. Alle ...
Oh maar hier is niets echt duidelijk hoor behalve bah en papa en poe voor poes mAr hij liep heel snel dus dat ging voor..

2 maanden geleden

Reactie op devidevries

Oh maar hier is niets echt duidelijk hoor behalve bah en papa en poe voor p ...
Ja hier zegt mevrouw wel wat dingetjes: bah,op, nee, ja, mama, papa, opa enz. Maar iets nieuws weigert ze te zeggen.. wel kan ze sinds deze week een koprol🤣🤣

2 maanden geleden

Reactie op Sineadx

Ja hier zegt mevrouw wel wat dingetjes: bah,op, nee, ja, mama, papa, opa en ...
Whaha wat goed hier opeens een huppeltje wtf kind is 15 maanden

één maand geleden

Mijn kleine man (15 maand) zegt mama, oma, opa, ja, nee, uit, open, eten, happie, snackie, bad, bal, die, auto, rijden, meer, bah, oh jee, wauw, mama mee, uil, hert, konijn, beer (dierenbehang op zijn kamer haha) En nog wel meer wat ik nu vergeet denk ik. Kleine kletsmajoor deze!

één maand geleden

Reactie op Elzewieke

Mijn kleine man (15 maand) zegt mama, oma, opa, ja, nee, uit, open, eten, h ...
En loopt hij ook al?

één maand geleden

Reactie op devidevries

En loopt hij ook al?
Ja, hij loopt ook :)

één maand geleden

Reactie op Elzewieke

Ja, hij loopt ook :)
Wat knap!

één maand geleden

Reactie op devidevries

Wat knap!
Ja hij doet het goed! Poes, dag dag en Otte (de hond heet lotte) zegt ie ook. En kijken . Ik bedenk steeds meer haha. We zijn van begin af aan ook bezig geweest met baby gebaren en volgens mij heeft dat echt geholpen!

één maand geleden

Hier begonnen de eerste woordjes ook met 9 maanden. Daarna ook een poosje rustig op dat gebied. Met 14 maanden kon ze goed los lopen. Nu kan ze ongeveer 30 woorden maar begrijpt al veel meer.

één maand geleden

Ik denk dat dit het ongeveer is: Mama, bal, zo, hallo, auto, wafwaf, klaar, aai, die, bah.

één maand geleden

Mijn zoontje, bijna 16mnd, begint nu andere klanken te maken, maar met moeite komt er mama, papa, jaah, dada(geen idee wat hij bedoelt), namp(lamp) uit. Hij begrijpt wel echt superveel. We wachten het geduldig af verder

één maand geleden

Onze knul van 16m zegt nog geen woorden. Wel klanken die voor hem ook echt betekenis hebben, maar een buitenstaander zou er geen chocola van kunnen maken (en wij vaak ook niet trouwens).

één maand geleden

Dochtertje van 15 maanden zegt nu: hey, allo (hallo), dag dag, mama, dada, die, ja, nee, Ella (onze poes heet bella), oke, bal, aai, ohoh, auw, wauw. Soms herhaalt ze ook woorden alleen blijven ze niet hangen. Vandaag bijv. Appel toen we een appel aten. Verder vooral veel brabbelen.

één maand geleden

31-7 Mama Papa Danku Am am -> eten Mooi Opi Nieeee -> bonnie Tio -> peter Anaan -> banaan Dodo -> slapen Ja Nee Bal Bad Ap Neuuu -> neus Wauw Babe -> koosnaampje voor mijn partner gahaha Miauw

één maand geleden

Hier bijna 16 maanden en zegt echt nog geen één woord. Is wel goed in aanwijzen en duidelijk maken wat hij wil. Maar geen verbale communicatie.

één maand geleden

Hier kan ze de meeste dierengeluiden wel maken. Verder papa, mama, die, doei, wow, auw, nana (banaan), toet toet, huis, bal, bah, ja, nee en vast nog meer die ik nu vergeet hihi. Ze begrijpt wel heel veel. Doet vaak intonaties en klanken na. Ze plast op commando haha en kan veel lichaamsdelen aanwijzen. Ze loopt sinds kort echt goed los en nu begint ze weer meer op spraak te focussen denk ik. Al met al echt een hele leuke fase!!! 😍

één maand geleden

Hier alleen mama en dada, verder alleen maar klanken. Hij begrijpt alles wel en reageert ook.

één maand geleden

Onze dochter had echt een tijdje dat ze 5 woorden kon zeggen maar nu is alles in eens papa😂 ook als ze naar een olifant wijst. Kan ik mijn vriend lekker voor de gek houden haha.

één maand geleden

Hier sinds kort een paar woordjes en komen er steeds meer bij. Er wordt nu vooral hard geoefend op "Google", want de functie hey google, maak een dierengeluid is wel erg leuk 🤣