Ik zit even met een dingetje.. haha. Ik ben zelf echt heel makkelijk en laat ons zoontje (1 jaar) bijna altijd zelfstandig eten. Behalve zacht fruit lukt nog niet echt, dus dat geef ik nog geprakt met een lepel. Of laat het hem zelf proberen.
Ik vind het echt prima als alles onder zit. Ik doe hem een schort aan en hij vind het fantastisch. Hij zit dan wel echt altijd van top tot teen onder. Maarja, dat hoort erbij denk ik dan.
Nu komt het: mijn vriend vind dit dus verschrikkelijk. Maar dan écht verschrikkelijk. Hij heeft (blijkbaar 😂😂) een soort van smetvrees en walgt al als hij maar een beetje eten op z’n wangen heeft zitten of met z’n handen eet (geen geintje).
Wij hebben hier dus dan ook 3x per dag discussies over, omdat ik vind dat hij zelfstandig moet leren eten en mijn vriend voert hem nog met alles. Lijkt me ook voor ons zoontje súper verwarrend, want bij mij mag hij helemaal los en bij m’n vriend wordt hij nog net niet met z’n handen vastgebonden haha.
Ik ben echt al heel vaak de discussie aangegaan, maar krijg het hem tot zover niet uitgelegd. Iemand met een vergelijkbare situatie of weet hoe hier mee om te gaan? Het lijkt me ook niet echt een oplossing dat ik hem voortaan altijd eten moet geven of dat hij de rest van z’n leven gevoerd wordt. Helpppp