Ik ben een beetje onzeker aan het worden over de slaapgewoonte van mijn dochtertje.
Ze slaapt sinds de geboorte eigenlijk al heel erg goed. Ze valt altijd op mij in slaap, als ze vast slaap na 20 minuutjes, leg ik haar in haar bedje en dan slaapt ze de nacht door.
Mijn dochtertje kan alleen niet zelfstandig in slaap vallen. Als ik haar moe maar wakker in bedje leg, wordt ze helemaal overstuur, schreeuwt en wordt echt bang. Als ik haar neer leg en naast har ga liggen en ze mijn hand kan vasthouden, duurt het wat langer maar wordt ze ook rustig en valt uiteindelijk in slaap.
Ik vind het toch wel belangrijk dat ze zo langzaam gaat leren zelfstandig te slapen, maar ik weet niet zo goed hoe ik hiermee moet beginnen.
Laten huilen vind ik echt verschrikkelijk. Daar bij zit ze momenteel in een verlatingsangstfase, dus ben ik bang, dat ik dat ook nog moeilijker voor haar maak door nu met het zelfstandig slapen te beginnen.
Heeft iemand tipps? Moet ik me zorgen maken of moet ik haar slaapgewoonte gewoon doorzetten en mij niet zo druk maken over het zelfstandig slapen.