37 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Tinke
Och jeetje! Dat hoop ik ook niet voor jullie. Merk je ook dat je kindje er ...
Hij is al ruim een week niet lekker en ook ziek geweest met verhoging (corona achtige klachten net zoals wij). Van het weekend had hij ook al rode vlekjes/bultjes tussen zijn haren maar dacht gestoten of muggenbulten. Nu betwijfel ik het.
Heb toch maar even contact opgenomen met de assistente huisarts maar het mailen ging niet goed. Waarschijnlijk krijg ik pas morgenochtend antwoord of zij dit nog vinden passen bij de vaccinatie.
3 maanden geleden
Zou het dit miss kunnen zijn, galbulten?
Galbulten of netelroos na vaccinatie
Vaccinatie kan galbulten veroorzaken, ook wel netelroos of urticaria genoemd. Er verschijnen roze, of rode vlekken op de huid, soms met een witte rand. Ze kunnen licht opzwellen, erg jeuken en branderig aanvoelen. Galbulten kunnen binnen enkele minuten, maar ook pas een paar dagen na de injectie ontstaan. Het komt op alle leeftijden voor, ook bij baby’s. Galbulten zijn vervelend maar onschuldig, en verdwijnen meestal weer binnen een dag.
Gevonden op https://www.lareb.nl/pages/bijwerkingen-vaccinatie-baby/#:~:text=Reacties%20op%20de%20prikplek%20beginnen,zonder%20dat%20behandeling%20nodig%20is.
3 maanden geleden
Reactie op Tinke
Zou het dit miss kunnen zijn, galbulten?
Galbulten of netelroos na vaccina ...
Oh super bedankt hiervoor. Ik denk inderdaad dat het galbulten kunnen zijn.
Heb zojuist de huisarts gesproken en hij vond het niet passen bij de vaccinatie maar het gevolg van het virus waar hij ziek van is geweest. Hij vertelde dat kinderen na een virus bepaalde uitingen op het lichaam kunnen krijgen zoals dus deze bulten/vlekken.
Op deze site als je doorklikt staat ook dat je galbulten na 5 dagen kunt krijgen bij bmr, maar mogelijk zal het en en zijn nu. Hij had natuurlijk al een lage weerstand.
2 maanden geleden
Jaa die kans zit erin idd. Fijn dat je de ha iig hebt gesproken. Mijn meissie lijkt wel weer in orde te zijn, op vlekjes na. Maar ze is erg snel gefrustreerd en huilerig, zal wel sprongetje erbij zijn. En al haar tanden en kiezen komen nu tegelijk , dat helpt ook niet mee 😩
2 maanden geleden
Reactie op D-88
Maandag spuitjes gehad en vandaag steeds overgeven. Zal wel niet bij de spu ...
Goh, hier ook. Gisteren prikjes gehad, half uur later was ze helemaal rood en gevlekt.. En 's avonds heeft ze gespuugd.. 🙈 Ik dacht dat de bijwerkingen pas met een dag of 10 kwamen
2 maanden geleden
Hier afgelopen woensdag de prikjes gehad maar nog niet echt iets opgemerkt. Wel wat snel pieperig en soms huilen maar lijken ook tandjes. Wel een vlekje op achterbeen nu, maar daar zaten ook altijd z’n eczeem vlekjes.
Hoe zien de vlekjes van deze prik eruit?
2 maanden geleden
Bij ons was hij zeker 1,5 week ziek. Steeds wisselvallig met temperatuur en erg hangerig. Niks was goed, dat was een erge zware week kan ik je vertellen. Constant entertainen 😪
2 maanden geleden
Reactie op Kmchild
Even een vraagje; mijn dochter heeft 16 oktober de prikjes gehad en nu inee ...
Onze dochter had de prikjes 14 oktober en afgelopen maandag opeens 40,1 koorts en ook onder de vlekjes. Dit was dinsdag ook weer weg.
Dus denk dat het nog wel kan.
Anders zou ik het ook niet weten 🙂