28 Reacties
één maand geleden
Ik ben er langzaam mee begonnen.
Wij hebben zo een klein wc'tje in ons toilet.
En sinds ik toch al geen privacy heb zet ik haar ook op het toiletje als ik ook moet plassen.
Zo heeft ze al een paar x geplast en zelfs een grote boodschap gedaan op het toilet.
Ik klap dan altijd en zeg hoe goed ze het doet. Zo leert ze langzamerhand dat daar plasje en poepje in gaat.
Doe het niet mega Strict maar baby steps!.
één maand geleden
Reactie op Escha32
Ik ben er langzaam mee begonnen.
Wij hebben zo een klein wc'tje in ons toil ...
Zoiets wil ik ook gaan doen als die zelf los kan lopen, maar even praktische vraag. Hoe doe je dat met romper en luier🤣😅. Of gebruik je luierbroekjes en hemd al?
één maand geleden
Reactie op Caatje1988
Zoiets wil ik ook gaan doen als die zelf los kan lopen, maar even praktisch ...
Nee nog steeds een romber en luier,
Dus daarom niet constant want is niet mega handig haha
Maar als ik het doe broek naar beneden rompertje los en luier uit.
Als het niet lukt na een tijdje dan pak ik haar weer op en nieuwe luier aan.
Is nog even uitvogelen wat het handigst is 😅
één maand geleden
Reactie op Caatje1988
Zoiets wil ik ook gaan doen als die zelf los kan lopen, maar even praktisch ...
Mega tip hier.. Een luier broekje is GEEN onderbroek...
Ik werk in de kinderopvang.. En kinderen die alleen een luierbroekje dragen lekken zo mega snel door.. 🙈 De romper / onderbroek houd de luier op zijn plek.
Plus.. Het is ook echt geen gezicht als je een kind in alleen een luier met (spijker) broek laat lopen.
één maand geleden
Reactie op Littl-one
Mega tip hier.. Een luier broekje is GEEN onderbroek...
Ik werk in de kind ...
Haha, daarom vroeg ik het ook. Gebruik ook liever gewone luier omdat die broekjes gewoon *piep* zijn in mijn opinie🤣
één maand geleden
Reactie op Caatje1988
Haha, daarom vroeg ik het ook. Gebruik ook liever gewone luier omdat die br ...
Luierbroekjes zijn prima om te gebruiken hoor.. Maar er moet wel een onderbroek overeen. Toen de oudste zindelijk werd, waren Luierbroekjes echt ideaal.. Maar wel MET een onderbroek er overheen 🤣🤣
één maand geleden
Ik zet mijn zoontje sinds een week sochtends na het wakker worden en savonds voor het slapen op het potje. Sochtend poept hij bijna gelijk en hij blijft opvallend netjes op het potje zitten. In de avond altijd een plasje. Gaat heel prima. Hij kan het allemaal nog niet aangeven maar dit scheelt wel verschonen ed. Helaas poept hij echt 3 x per dag ......
één maand geleden
Wij gaan met 1,5 jaar beginnen. We werken nog aan het afbouwen van de laatste fles (voornamelijk water) om zonder volle blaas te kunnen gaan slapen.
één maand geleden
Ik ga hier met 1,5 mee beginnen. Over 2 maanden dus. Hij geeft het al een tijdje aan als hij moet poepen en ik denk ook plassen soms (hij zegt dat 'luier'). Alleen vindt hij het nog een beetje raar om zonder luier aan op het potje te zitten. Voor nu laat ik het dus nog even.
één maand geleden
Hier zeg ik regelmatig bij het verschonen dat ze even mag plassen. Ik dacht eerste keer dat het wel handig zou zijn als de schone luier lekker droog bleef. En warempel! Ze begon zichtbaar te persen en toen kwam er een plasje. Sindsdien doe ik het bij elke verschoonbeurt en bijna elke keer plast ze dan. Echter vond ze op het potje laatste keer echt vreselijk en ze blijft er ook niet op zitten, dus ik doe het nog maar even zo haha.