17 Reacties

2 jaar geleden

Hier ligt ze in haar kleding of pyjama in een slaapzak 2.5 tog zonder deken of laken in een slaapkamer tussen de 15 en 19 graden. Ze heeft alleen koude handjes, maar lijkt daar geen last van te hebben, dit had ze toen het warmer was ook, haar nekje voelt warm genoeg aan na de nacht. Ik heb wel eens gelezen dat je een kind beter te koud kan kleden, dan worden ze wel wakker en gaan ze erom huilen, van te warm kleden worden ze niet wakker en kunnen ze (in extreme gevallen natuurlijk) overlijden. Onze dochter slaapt al heel lang niet onder een laken/deken omdat ze vaak met haar hoofd aan het voeteneind wakker wordt 🤣

2 jaar geleden

Dikke winterslaapzak, pyjama en zonder dekentje?🙃

2 jaar geleden

Wij doen pyjama en winterslaapzak

2 jaar geleden

Wij doen slaapzak van tog 3, lange mouwen romper en dun dekentje tot aan de middel.

2 jaar geleden

Reactie op Kmchild

Wij doen slaapzak van tog 3, lange mouwen romper en dun dekentje tot aan de ...
Hier ook

2 jaar geleden

Slaapzak van 2.5 + deken van 3 + romper snap ik wel als ze het warm heeft 😅 Ook nog belangrijk, als je zegt romper is het dan zonder, met kort of lange mouw? Wij hebben een winterslaapzak (2.5) met romper lange mouw en pyjama (of normale kleertjes en dan vaak kort/zonder mouw). Maar dat komt niet zo nauw. We leggen wel een laken en zomerdeken over hem heen, maar dat is meer voor het idee want hij trapt het binnen enkele minuten van zich af 😂

2 jaar geleden

Hier slaapzak 3.0tog, romper lange mouw en niet te dikke stof pyjama. Dan nog lakentje en dun dekentje. Temperatuur zakt onder de 17 graden.

2 jaar geleden

Hier is het: romper lange mouw, pyjama en slaapzak 3.0 TOG . Kamer is 16 graden, maar haar nekje voelt aangenaam warm dus perfect zo

2 jaar geleden

Hier korte mouwen romper en slaapzak 3 tog. Is 19 graden in de kamer

2 jaar geleden

Hier is het rond de 15 a 16 graden ‘s nachts. En ze is een koukleum. - Rompertje lange mouw - Pyjama lange mouw met voetjes - Puckababy teddy slaapzak met mouwen TOG 2 als het 15 graden is/waait (tochtig huis) of Hema slaapzak tog 2 mouwloos (TOG 3 maar wij denken dat ie koeler is). - Nunki lakentje - Wollen dekentje (zelf gebreid dus geen idee van TOG) losjes over lakentje heen

2 jaar geleden

Wij worstelen ook op het moment. Ze is 4 maanden oud. Ze draagt romper met korte mouw, pyjama en sokjes. En dan een winterslaapzak 3 TOG. Dit zou genoeg moeten zijn, maar als ik haar temperatuur is het 36.0. Dus nog een dunne deken eraan toegevoegd, maar dan is haar temp nog steeds 36.0 🤷‍♀️ Weet iemand of een lage temp normaal is voor de nachts?

2 jaar geleden

Reactie op Muijz

Wij worstelen ook op het moment. Ze is 4 maanden oud. Ze draagt romper met ...
Hoeveel graden in de slaapkamer? Ik zal eerder: romper lange mouw, dunne pyjama en dan slaapzak 3TOG + eventueel lakentje en dun dekentje doen. Ligt natuurlijk wel aan temperatuur in slaapkamer.

2 jaar geleden

Slaapkamer is ongeveer 15-17gr. Slaapzak 2.5 of 3 tog (wisselt als het beddengoedwasdag is) romper lange mouw en bamboe pyjama met van die omklapbare sokjes van de Hema.

2 jaar geleden

Reactie op Rosanna-K

Hoeveel graden in de slaapkamer? Ik zal eerder: romper lange mouw, dunne ...
16 graden

2 jaar geleden

Reactie op Muijz

Wij worstelen ook op het moment. Ze is 4 maanden oud. Ze draagt romper met ...
Wordt ze ook echt wakker ervan? Bij ons is het ook vaak rond de 16 graden. Toch slaapt ze in een slaapzak van tog 3, lange mouwen romper en dun dekentje tot aan haar middel. Dit is hier echt voldoende. Ik ga haar pas dikker aankleden wanneer het echt koud wordt of zij steeds wakker wordt van de kou.

2 jaar geleden

Hier romper lange mouwen, pyama, slaapzak lange mouwen tot 2,5 en een dun feddekees lakentje 0,5. Ik 17 graden op de kamer. Is t nog kouder dan krijgt ze een wollen dekentje erbij.

2 jaar geleden

Bij ons is het ook koud op de slaapkamer, nu 14 graden. Ik vind wol super fijn en goed werken, reguleert de lichaamstemperatuur. Onze kleine meid heeft een slaapzak van wolfleece (unaduna) wollen romper en wollen boxpakje (dilling) en dan ook nog een katoendeken + wollen deken erover. Flink pakket maar ze blijft heerlijk op temperatuur. Verwarm het bedje ook voor met een kruik. Ze kan met dit aan zelfs heerlijk buiten slapen in de wagen of in het buiten bedje op het kdv. Altijd lekker warm. Ik stop haar handjes ook in de mouwen van de slaapzak en onder de deken.