28 Reacties

3 jaar geleden

Yes. Ben overgestapt naar Ditzo! Niet zo duur en vergoed precies wat ik nodig heb. Ook ziekenhuis en kraamzorg. Wel iets van eigen bijdrage volgens mij maar dat heb je dacht ik sowieso altijd wrl

3 jaar geleden

Ik zit nu bij Ditzo, hebben vooral gekeken naar de vergoeding kraamzorg en poliklinische bevalling. Daar kwam ditzo goed uit en ook qua kosten 😀

3 jaar geleden

Ik heb veel uitgezocht. Maar bij zilveren kruis word alles qua kraamzorg en poliklinische bevalling vergoed bij aanvullende pakket 3 sterren en bij 2 sterren heb je zelf een kleine bedragen van de kraamzorg.

3 jaar geleden

Ohra vergoed ook veel. Wel wat duurder. Maar kan je eventueel wijzigen na geboorte kind ik goedkoper pakket. En ziekenhuis keuze, dat vond ik erg belangrijk

3 jaar geleden

Ik heb nu Zilveren Kruis 1 ster aanvullend en ik stap over naar 2 sterren. Als je in het ziekenhuis wil bevallen op eigen verzoek kun je beter 3 sterren aanvullend nemen. Maar ik wil thuis bevallen en mocht ik in het ziekenhuis moeten bevallen is dat vanwege medische reden en wordt het sowieso vergoed.

3 jaar geleden

Ik ben ook overgestapt naar Ditzo

3 jaar geleden

Ik heb nu Zilveren Kruis 1 ster aanvullend en ik stap over naar 2 sterren. ...
Hoezo? Ik heb gekozen voor aanvullend 2 sterren ZK omdat dit ook ziekenhuis bevalling zonder medische indicatie zou bevatten

3 jaar geleden

Ik heb gekozen voor zilverenkruis en dan aanvullend met drie sterren. Vooral omdat ik dan veel fysio behandelingen heb, die ik ook echt nodig heb vanwege bekken en bandenpijn. Maar ook omdat Kraamzorg, bevalling zonder medische indicatie in het ziekenhuis ook wordt vergoed

3 jaar geleden

Ik zit bij IZA en krijg voor het aanvullende pakket korting omdat ik bij de gemeente werk.

3 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Yes. Ben overgestapt naar Ditzo! Niet zo duur en vergoed precies wat ik nod ...
Had en heb ik nog steeds! Voor halve dagen kraamzorg (9 dagen van 4 uur) heb ik maar €80,- voor kraamzorg hoeven te betalen. Icl Amsterdamse parkeerkosten centrum dus dat vond ik heel netjes. En gek genoeg geen ziekenhuis kosten gekregen. Volgens mij ook geen eigen risico.. of dat is gewoon helemaal langs me gegaan🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Had en heb ik nog steeds! Voor halve dagen kraamzorg (9 dagen van 4 uur) he ...
Oh beter! Heb ik een goede keuze gemaakt 👌🏼 Ik zat bij VGZ en die vergoede ook veel en ook ziekenhuis kosten. Maar vind ik nu dus veel te duur (€191) Ik werd uiteindelijk medisch dus sowieso niets hoeven te betalen. Ik denk eerder dat het langs je heen is gegaan want volgens mij laten ze je wel echt betalen 😂 of ben je misschien tijdens de bevalling medisch geworden? Dan is het sowieso gratis

3 jaar geleden

Reactie op Kellssss

Oh beter! Heb ik een goede keuze gemaakt 👌🏼 Ik zat bij VGZ en die vergoed ...
Dat is inderdaad duur! Voor zover ik weet ben ik nét niet medisch geworden. De verloskundige heeft mij gewoon nog tot de baby er geboren werd mogen helpen. Ze had me wel een laatste 20 min gegeven omdat ze baby’s hart niet meer makkelijk kon vinden en ik al super lang aan het persen was dus het was net op het nippertje gelukkig. Ik zal eens in mn bank afschriften moeten duiken🤪

3 jaar geleden

Ik ben nu net overgestapt naar Ditzo, waarbij het onderstaande stond, dat was voor mij het allerbelangrijkste en tevens het duurste (ZH-bevalling dan zonder medische indicatie). Kraamzorg: 100% (vergoeding eigen bijdrage) Poliklinische bevalling: 100% (vergoeding eigen bijdrage).

3 jaar geleden

Reactie op EstelleGustavo

Dat is inderdaad duur! Voor zover ik weet ben ik nét niet medisch geworde ...
Ahh dat klinkt niet prettig 😩 gelukkig goed gegaan! Ja misschien is het er wel veel later af gegaan? Ik weet niet hoe dat precies gaat. Neem aan dat je er ook wel bericht van krijgt eigenlijk! Misschien heb je dan toch een gelukje gehad 😜

3 jaar geleden

Reactie op Esmeenaomi

Ik zit nu bij Ditzo, hebben vooral gekeken naar de vergoeding kraamzorg en ...
En hoe heet die bij ditzo. Ik vind het soms zo vaag uitgelegd worden op die site

3 jaar geleden

Reactie op DiepeZucht

Hoezo? Ik heb gekozen voor aanvullend 2 sterren ZK omdat dit ook ziekenhuis ...
Klopt ook volgens mij, alleen moet je dan wel een eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen Bij 3 sterren zit het er allebei bij

3 jaar geleden

Reactie op melisos

En hoe heet die bij ditzo. Ik vind het soms zo vaag uitgelegd worden op di ...
Even via zorgkiezer.nl kijken. Dat maakt een hoop duidelijk.

3 jaar geleden

Ik zit nu ook bij ditzo maar heb de niet vrije keuze variant, en zie nu dat ziekenhuizen in mijn buurt nog mee onderhandeld wordt.. hebben jullie dat ook met ditzo? Zijn de onderhandelingen nog bezig en zo ja tot wanneer kan dit?

3 jaar geleden

Ja ik ben ook voor de hoogste basis zorgverzekering gegaan zodat ik vrije keuze had want had met andere onderzoeken niet gerealiseerd dat het ziekenhuis waar ik liep geen contract had... zeker hierbij wil ik gewoon waar ik wil en geen gedoe over de kostendekking

3 jaar geleden

Reactie op Lot321

Ik zit nu ook bij ditzo maar heb de niet vrije keuze variant, en zie nu dat ...
Je kan even de klantenservice vragen wat de status is. Bij zilverenkruis staat ook dat ze nog in gesprek zijn maar kreeg telefonisch te horen ik dat met een natura polis gewoon naar alle ziekenhuizen kan