11 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel gehoord dat vanaf 28 weken een zwangerschaps verklaring nodig is om te vliegen

3 jaar geleden

Ja, afgelopen zondag gevlogen met 28 weken zwanger precies; met veraring van VK. Ging allemaal goed, maar mijn hele zwAngerschap gaat nog goed eigenlijk (even afkloppen!!). Was korte vlucht van 3u dus weet niet hoe lang je gaat? Tips die de VK gaf: elk uur even staan, compressiesokken dragen Fijne vakantie!!

3 jaar geleden

Ik was 26 weken zwanger toen ik terugvloog vanuit Mexico. De vlucht duurde bijna 10 uur en buiten opgezwollen voeten had ik nergens last van. Het vocht in mn voeten was de volgende dag volledig weggetrokken. Zolang je je goed voelt lijkt het me geen probleem.

3 jaar geleden

Reactie op Anoniem_1998

Ik heb er geen ervaring mee maar heb wel gehoord dat vanaf 28 weken een zwa ...
Weet je nog waar je dat hebt gehoord? Ik ga met 27 weken vliegen en vlieg in week 28 terug, wilde het zonder verklaring doen..

3 jaar geleden

Weet je nog waar je dat hebt gehoord? Ik ga met 27 weken vliegen en vlieg i ...
Check het bij de vliegmaatschappij waarmee je vliegt. Het verschilt per maatschappij.

3 jaar geleden

Ik vlieg volgende week ook met 28 weken met Transavia. Dit was letterlijk hun reactie toen ik vroeg wat ik mee moest nemen: "Hi, zolang jij verder geen complicaties hebt gehad, hoeven wij geen extra informatie van jou en hoef jij dus niks mee te nemen of regelen." Verloskundige heeft nog wel mn dossier uitgedraaid en meegegeven voor de zekerheid. Ik zou het dus even checken bij je vlucht maatschappij!

3 jaar geleden

Nee helaas niet maar staat ook op internet , maar Je bent 28 weken als je terug vliegt dus volgens mij hoeft het dan niet zoals ik het lees

3 jaar geleden

Ik zou je schoenen lekker uit doen in het vliegtuig zodat je schoenen niet gaan knellen (dit was het enige waar ik meer last van kreeg). Verder stoel bij het gangpad reserveren zodat je makkelijker naar de WC kan of even de benen strekken!

3 jaar geleden

Reactie op Frankieh87

Ik vlieg volgende week ook met 28 weken met Transavia. Dit was letterlijk h ...
Het is maar net wie je te spreken krijgt. Ik ben nét 26 weken en kreeg onderstaande reactie van Transavia. Tijdens je zwangerschap mag je tot 36 weken nog gewoon met ons vliegen. Vanaf 36 weken is dit voor je eigen gezondheid en die van je baby niet meer toegestaan. Voor je eigen gezondheid en die van je baby raden we je aan altijd een Engelstalige doktersverklaring mee te nemen. Deze mag niet meer dan 7 dagen voor vertrek van je vlucht zijn uitgegeven. Je moet dan een nieuwe verklaring aanvragen in Portugal. Maar ik zou het jezelf niet te moeilijk maken en gewoon een fit to fly verklaring vragen bij je vk en meenemen. Ik had hem binnen een kwartiertje in m’n mail. Fijne vakantie ☀️😊

3 jaar geleden

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan wat je aan hebt en hoe opvallend je buik is. Ik heb bij m'n vorige zwangerschappen veel gevlogen maar ben er nooit op aangesproken of gevraagd om een verklaring. Ik heb sowieso altijd al een beetje wijde kleding aan, dus ik denk dat je ook niet persee kan zien dat het door zwangerschap komt. Verder qua tips normaal kies ik raam, maar met dikke buik vond ik gangpad comfortabeler en moest ook vaker naar wc. Verder geen bijzonderheden!

3 jaar geleden

Ik ben met 27,5 naar de Canarische eilanden gevlogen en ga met 29 terug. Ik heb voor de zekerheid een verklaring meegenomen. Maar op de heenweg is er niet naar gevraagd. M’n buik is ook wel mega bescheiden dus denk niet zo snel dat ze zouden denken dat ik 36+ ben. Vlieg met Transavia en daar mag je bij een eenling tot 36 weken vliegen