13 Reacties
2 maanden geleden
Wij zwemmen regelmatig. In de meeste zwembaden zijn commodes, kinderstoelen of zelfs boxen beschikbaar. Ik vind het fijn de wandelwagen mee te nemen waar hij in blijft als ik mij omkleed en zodat ik hem na het zwemmen daarin kan zetten met wat drinken en een banaan/ snackje en dan zelf kan omkleden zonder dat hij door de natte kleedkamer kruipt.
Omdat ik hem binnen in het zwembad al omkleed, neem ik altijd zo'n plastic verschoon matje mee die ik met de handdoek tussen ons in hou als ik nog nat ben.
Verder een handdoek, 2 zwemluiers/zwembroek en eventueel een zwemband mee en genieten 😊
2 maanden geleden
Ik neem altijd een stuk of twee grote hydrofiele doeken mee om af te drogen en/of tussen ons in te houden als ik zelf nog nat ben. Verder trek ik m altijd iets gemakkelijks aan zoals een joggingspak.
2 maanden geleden
Met omkleden: eerst zelf en dan je zoontje voor je gaat zwemmen. Als je klaar bent, dan eerst hij en daarna jij. Zo voorkom je dat hij het koud krijgt en plast ie niet in z’n zwemluier als je nog niet in het water bent 😄. Verder idd makkelijke kleren aan en iets te eten voor na het zwemmen. En wat iemand al zei; bij ieder zwembad is eigenlijk wel een hokje of speciale tafel om een kleintje om te kleden.
Ik ging met de oudste ook altijd alleen, vond de eerste keer super spannend, maar het ging zo makkelijk!
En ik weet niet of je kindje al loopt, maar dan zijn waterschoentjes of slipstops handig. Dan glijdt hij niet zo snel uit op de zwembadvloer.
Veel plezier, het is even gedoe met omkleden, maar zooo leuk om met je kleintje te zwemmen!
2 maanden geleden
Reactie op nicc89
Ja dat omkleden zie ik dus ook het meest tegenop! Hij loopt nog niet!
Komt goed hoor! Ik ga vanaf dat mijn zoontje 4 maanden is al zwemmen. Hij loopt nu ook nog niet. Maar ik zet hem in de kinderwagen met een fruitje als ik mezelf afdroog en aankleed. Dat gaat prima. Ik ga er ook altijd al heen met badpak onder mijn kleren. Heel veel plezier!
2 maanden geleden
Sommige zwembaden hebben plekken waar je je kind kunt omkleden , commode. Maar ook een box, dan moet je wellicht de grote kleedruimtes gebruiken.
Badpak zelf al aan
Makkelijke en snelle kleding voor jezelf
Snackje voor daarna
Wellicht een tas die op een natte ondergrond kan staan.
2 maanden geleden
Bij ons zwembad staan tafels met verschoonkussens bij het zwembad klaar. Dus ik kleed haar daar eerst om. En je kunt een kinderstoel vragen om in je kleedhok te zetten zodat je de ruimte hebt en ze niet weer opnieuw zeiknat is als je je aan het omkleden bent😅 zeker nu ze loopt erg handig
2 maanden geleden
Reactie op Bibi82
Bij ons zwembad staan tafels met verschoonkussens bij het zwembad klaar. D ...
Hierop aanvullend: Ik zet die kinderstoel vaak ook in de douche😅.
Zeker nu ze steeds gaat staan en wil proberen te lopen op die spekgladde vloer. Heb ik m'n handen vrij om mezelf én haar fatsoenlijk te douchen
2 maanden geleden
Ik zwem elke week met mijn zoontje. Handig om je eigen bikini of badpak er onder aan te doen. Grote tas waar alles in kan en je mee kan nemen wat je wilt. Afdrogen op een grote hydrofiel. Ik kleed altijd mijn zoontje eerst aan en geef hem iets te eten. Knabbeltje ofzo, dan droog ik me af en soms moet ik even achter hem aan haha, maar ben in een grote kleedkamer met andere moeders.
Het is wel handig dat ze iets hebben waar ze even zoet mee zijn zodat je je kan afdrogen en aankleden. Heel veel plezier 😍