37 Reacties

6 maanden geleden

Je kindje mag in totaal 300 ml koemelk/zuivel per dag. Dit is naast melk dus ook bijvoorbeeld yoghurt. Als ze in de ochtend geen In heeft in de fles, kan je een bordje pap proberen of gewoon 1 of 2 broodjes geven met een klein beetje melk in een beker. Daarnaast zou ik wel gaan proberen de nachtvoeding af te bouwen, dat kan namelijk ook een gewenning worden. De avondfles er gewoon lekker inhouden als ze dat fijn vindt.

5 maanden geleden

Hier ook nog een dame die tussen 22.30 en 00.30 ergens vaak nog komt voor een fles. We zijn die nu aan het verdunnen, 180 + 4 inmiddels. En paar keer per week komt ze tussen 4 en 5 ook nog eens, dan 150+3. Ene kant denk ik, ze za het wel nodig hebben.. andere kant wil ik er ook wel van af. Maar goed, onze dame kan behoorlijk vurig zijn en we hebben net een week of 2 eigenlijk beetje rust in de nacht nadat ze een fles heeft gehad, dus daar geniet op t moment dan ook van haha

5 maanden geleden

Hier ook overgestapt op koemelk. Maar echte hongersnood ondanks dat hij veel eet op een dag. En eigelijk meer in z’n fles wilde dan met kunstvoeding. Gister toch maar een pak nutrilon gehaald en merkte meteen dat niet al z’n flessen op gingen in tegenstelling tot normale melk. Ik wacht nog met koemelk geven.

5 maanden geleden

Er zit geen maximum aan. 300ml per dag, is een richtlijn. Als je daar eens overheen zit met 100ml is er geen man overboord, ik zou geen liter melk per dag geven. Ik maak in de ochtend pap met nu nog kv maar binnenkort wil ik over op normale melk. Savonds 180cc kv voor het slapen gaan en zo nu en dan overdag tussendoor ook nog eens. Maar dat kan ook net zo goed yoghurt of kwark zijn, hangt beetje vd dag af. In de ochtend kun je wat anders proberen, pap, boterham, cracotte of pannekoekjes oid. Net wat bij je past. Succes!

5 maanden geleden

Wij zijn een paar dagen geleden met de ochtendfles gestopt. Ze krijgt nu alleen nog om 19.00 180+6. ‘s morgens 100cc karnemelk en een broodje Als dit pak op is gaan we helemaal over op koemelk.

5 maanden geleden

Ik had trouwens het cb even gebeld en de Max voor deze leeftijd is 300ml per dag aan melkproducten, dus ook yoghurt e.d. telt mee.

5 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Hier ook overgestapt op koemelk. Maar echte hongersnood ondanks dat hij vee ...
Gebruik je Halfvolle melk? Daar zit natuurlijk minder in dan volle melk

5 maanden geleden

Reactie op Annmam

Gebruik je Halfvolle melk? Daar zit natuurlijk minder in dan volle melk
Ik had halfvolle melk. Zou volle melk kunnen proberen. Maar ik geef voor nu nog even nutrilon.

5 maanden geleden

Welke volle melk halen jullie? We willen ook met melk beginnen voor havermout. En day hij er aan went

5 maanden geleden

Wij doen alleen ‘s avonds voor het slapen nog een fles, maar die zijn we ook aan het afbouwen. Of ja, we proberen het, hahaha.

5 maanden geleden

Ohhh oeps, hier nog 3 flessen van 150-180 ongeveer😅 Als deze Nutrilon pot op is ga ik naar koemelk

5 maanden geleden

Hier zeker veel meer melk dan 300. Volg je gevoel dat is belangrijker dan alles volgens het boekje

5 maanden geleden

Hier nog 2x kv (150+5 bij z'n dutje en 150+4 in de nacht. Daarnaast voor het slapen gaan sojamelk (ongeveer 150 ml). Dus hij krijgt ook meer dan de 300! Koemelk reageerd hij niet goed op, vandaar de soja (scheten en krampen). Ik denk een intolerantie want dit heeft hij alleen met echt melk en yoghurt, beetje kaas ofzo kan hij goed tegen

5 maanden geleden

Wij geven in de ochtend na een boterham nog 150+5, in de middag voor het dutje 90+3 en 's avonds 180+6. Wel aan het proberen om de middagfles weg te laten en dit te vervangen voor een bekertje melk bij de lunch. De eerste keer liet ze alles uit haar mond lopen 😅

5 maanden geleden

Hier de afgelopen dagen een uitslaper tot 09:00.. ik geef nu in de ochtend gelijk broodje en wat anders maar twijfel om dan nog die ochtend fles te geven.. want vinden jullie? In de middag en avond krijgt ze nog 120 + 4

5 maanden geleden

Reactie op KayleeIJ

Hier de afgelopen dagen een uitslaper tot 09:00.. ik geef nu in de ochtend ...
Doen wat je zelf wilt. Je kan niet fout gaan hiermee. Weglaten is prima, wel geven is ook prima. Niet te krampachtig aan 300ml vasthouden. Ik mag ook niet iedere dag frites maar als t aan mij ligt eet ik dat wel haha

5 maanden geleden

Reactie op Mireille317

Doen wat je zelf wilt. Je kan niet fout gaan hiermee. Weglaten is prima, we ...
Ja zo denk ik ook wel, uiteindelijk toch een klein flesje gegeven en helemaal prima.. ben benieuwd wanneer ze zelf denkt tis genoeg want dat heeft ze tot nu toe heel goed laten merken

5 maanden geleden

Hier krijgt ze alleen nog de ochtend en de avondfles (19:00 en dan slaapt ze de hele nacht tot 08:00)

5 maanden geleden

Reactie op inge!!!

Ohhh oeps, hier nog 3 flessen van 150-180 ongeveer😅 Als deze Nutrilon pot ...
Wij ook hoor ;)

5 maanden geleden

Niks krijgt gewoon volle melk 2x per dag maar er is nog weinig behoefte aan