12 Reacties

vorige maand
Slaaptrainig doen. Bij mijn eerste precies hetzelfde gehad, ze werd dan ook 5-6x wakker ‘s nachts. Toen 3 weken liefdevolle slaaptraining gevolgd bij een slaapcoach. Daarna tot 4 jaar was t in bed leggen en de kamer uitgaan..

vorige maand
Wat vervelend! Het zou ook verlatingsangst kunnen zijn nu. Dat ervaren wij ook. S avonds wordt het echt zeg maar. Veel kiekeboe overdag spelen. Maar als dat het niet is.. ik zou zeggen iets minimaal 10 dagen consequent volhouden. Dan is er routine en wordt het een slaapassociatie. Heb je een knuffeldoekje? Sterkte!

vorige maand
Mijn tip is om 1 aanpak te kiezen en die consequent vol te houden, als je teveel wisselt in aanpak kan het voor je baby erg onduidelijk worden.
Misschien heeft Bureau van Slaap op instagram nog tips voor je?

vorige maand
Hoi! Wat lastig. Hij vindt het al 9 maanden moeilijk?
Misschien is de scheiding in de nacht te lang, of heeft hij last van verlatingsangst. Slaapt hij alleen op zijn kamertje?
Ik zou hem in ieder geval niet laten huilen. Misschien heb je hier iets aan: https://www.instagram.com/p/C8v813cICNc/?igsh=cDdtaTBmZmxtMXZs

vorige maand
Je geeft aan dat het geluid van het rolluik triggert, ik zou dan sowieso vóór het bedtijdritueel zorgen dat die naar beneden zijn en zijn kamertje helemaal klaar is zodat je hem in principe alleen nog maar in bed hoeft te leggen. Hij heeft waarschijnlijk last van verlatingsangst, wat hier al meer is gezegd; kies 1 aanpak en hou deze conseguent vol. Hier werkt rust-reinheid-regelmaat goed. Dus vaste bedtijd en vast ritueel. Maar kijk wat voor jullie beide het beste werkt. Wat ik doe is: fles klaarzetten, pyjma/slaapzak aan, gordijnen dicht op eigen kamer, fles geven op ons eigen bed (vind ik zelf fijn, ik maak
onze kamer ook donker en zo zit ik zelf ook even lekker ontspannen na een drukke dag) dan even boertje/slaapliedje/knuffelen en dan breng ik haar naar haar eigen bed. Lekker instoppen, knuffeldoekje langs gezicht, muziekknuffel aan en ik ga weg en doe de deur dicht. Ze slaapt het best in een geheel donkere kamer. Als ze daarna wakker wordt is dat meestal omdat ze haar fopspeen kwijt is, deze doe ik dan terug in en ga meteen weer weg.
Ik raad je trouwens niet aan om bij hem te gaan zitten wachten tot hij in slaap valt, deze ‘fout’ heb ik gemaakt bij de oudste en dat is heel lastig om weer vanaf te komen. Ik zat soms van 19 tot 22 bij hem, ook toen hij al ouder was🤪 Daarom nu meteen een andere aanpak gekozen.

vorige maand
Oh ja, die van ons is nu ook erg gefixeerd op geluid. Dus benoemen wat hij hoort helpt ook. Maar het is bijzaak. Hoe ging het vannacht?

4 weken geleden
Reactie op CarolineF1986
Oh ja, die van ons is nu ook erg gefixeerd op geluid. Dus benoemen wat hij ...
Gisteren avond weer van 19:00 tot 22:00 bezig geweest met in slaap brengen.. vandaag beginnen met de methode van bureauvanslaap, ik hoop dat dit nog gaat helpen, mijn enigste red middel nog 🤞🏻😅

4 weken geleden
Reactie op Lau123!
Gisteren avond weer van 19:00 tot 22:00 bezig geweest met in slaap brengen. ...
Ojee... Veel sterkte! Ik heb er vertrouwen in 😘