6 Reacties

23 dagen geleden

Ik heb met mijn baby hetzelfde maar ik geniet daar juist juist van 🙈 Ik vind het een heel bijzonder gevoel dat hij zo sterk afhankelijk van mij is. Als ik naar hem kijk dan realiseer ik me dat het echt een hulpeloos wezentje is dat zijn moeder nodig heeft en dan smelt ik en ebt ook gelijk de behoefte aan me-time of langer van huis zijn, weg. Wanneer het op bepaalde momenten wel even zwaar is dan denk ik er aan dat ik dit zal gaan missen als hij straks groter is en mij niet meer nodig heeft. De tijd gaat zo snel, voor je het weet is het niet stoer meer om met mama te knuffelen. Misschien helpt deze gedachte jou ook? Dat je het vanuit een ander perspectief probeert te bekijken. Verder heb ik weinig tips en denk ik dat het echt bij de leeftijd hoort en er vanzelf verandering in komt

23 dagen geleden

Heb je al geprobeerd om onder het kinnetje te masseren? Dan gaat de tong automatisch omhoog (zonder speen) en kunnen ze goed ademen. Bovendien zijn ze dan in diepe slaap en kun je ze wegleggen. Als ze een beetje met hun lippen gaan bewegen, zoals ze zouden nep drinken, dan heb je dat bereikt. Liefs

23 dagen geleden

Hoi birgitte, dit wou mijn zoontje van nu 9 weken ook niet. Alleen maar wiegen in de armen van mij en bij mijn partner was hij overstuur. Wat voor ons nu ontzettend goed werkt is het bedje voorverwarmen. Ik leg er 2 kruiken in, eentje waar zijn hoofdje ligt en bij zijn rug/ benen. Na de voeding haal ik de krukken eruit en leg ik hem gelijk in zijn bedje en valt zelf in slaap. We gebruiken ook Ewan het schaap, dit vind hij heerlijk. Misschien kan je dat eens proberen met de kruiken? Die van ons vind warmte vooral heel erg fijn. Succes 😘

23 dagen geleden

Zo vasthouden. Billen in beweging houden. Helpt helemaal om te ontspannen. Je zou ook de armen kunnen kruisen en het dan doen. Zelfde effect. Een ontspannen baby leg je rustiger weg.

23 dagen geleden

Heel herkenbaar helaas, ik geef alleen geen borstvoeding en mijn dochter is bijna 16 weken. Sinds vorige week merk ik dat ze echt voorkeur voor mij heeft en dat ze bij mijn man onrustig blijft. Opzich een groot compliment maar wel heel vermoeiend... Wij hebben sinds kort de baby rocker (oplaadbaar) gekocht en dit helpt bij onze kleine om haar in slaap te krijgen. De rocker kan namelijk ook aan de co sleeper worden bevestigd. Als ze in bedje gaat zet ik hem meteen aan en schud ondertussen eerst zelf met het bedje en dit doe ik steeds minder als ik zie dat haar oogjes dicht gaan. Daarna neemt de babyrocker het schudden eigenlijk over en kan ik zelf gaan slapen of wat anders doen. Ik ben er deze week achter gekomen dat dit voor onze dochter de manier is om in slaap te vallen in combinatie met white noise die ik met een timer op een uur kan zetten. De baby rocker (de oplaadbare versie) gaat ook een uur. Succes mama!🥰🍀

één dag geleden

Reactie op Aniekkjj94

Heel herkenbaar helaas, ik geef alleen geen borstvoeding en mijn dochter is ...
Hey magk vragen welke je hebt? Waar je die vandaan hebt