32 Reacties
één maand geleden
Hier zijn de nachten wel oke alleen overdag vind ik pittig ik doe snachts alleen vanwege t werk van mn vriend en bv… en overdag ben ik eigenlijk tot de avond ook alleen en vind dat wel echt lastig…
één maand geleden
Mijn dochter is 21 maanden en mijn zoontje nu 11 weekjes en het valt me echt reuze mee. Ik had het echt heftiger verwacht maar het loopt allemaal wel. Alleen vind ik nu de dutjes in bed moeilijk (waar laten jullie de oudste dan…?). Mijn zoontje heeft soms echt nog wel hulp nodig met in slaap komen en voor mijn gevoel heb ik daar niet altijd de tijd voor rustig in een donkere kamer zonder oudste 😋
één maand geleden
Toen mijn oudste 19 maanden werd werd de 2de geboren. De oudste sliep toen nog heel slecht en wilde eigenlijk altijd mama ‘s nachts. Wekenlang heeft mijn man op een matras geslapen met haar in haar kamer als ze wakker werd ‘s nachts (bijna elke nacht) en ik deed de baby ‘s nachts. Er zijn toen heel wat tranen gevloeid maar uiteindelijk is dit ook over gegaan. Toen ze ruim 2 was ging ze steeds beter slapen maar soms nog bij ons in bed. Dit kon wel omdat de baby dan plots gewoon in de cosleeper lag te slapen. Het is even doorbikkrlrn. Maar zometeen kunnen ze heerlijk samen spelen en ben je het allemaal weer vergeyen
één maand geleden
Reactie op inge!!!
Hier een paar keer de oudste beneden gelaten alleen maar toch vertrouw ik h ...
Ik heb een keer de fout gemaakt om hem alleen te laten terwijl hij aan het tekenen was 😂 Hij was mega trots op de tekening die hij op de vloer had gemaakt. Zo aandoenlijk ook 😅
één maand geleden
Eigenlijk beter dan vooraf gedacht. Moet wel zeggen dat we iets meer tv kijken dan gewenst maar dat komt ook omdat ik bv geef. Nachten gaan echt super. Baby is 50/50 met doorslapen en de oudste eigenlijk altijd wel. Maken elkaar ook gelukkig niet wakker.
De oudste (20m) is zo lief voor de jongste. Speentje halen en knuffelen als de baby huilt maar ook vaak bij in de box willen om te knuffelen en 'samen te spelen'. Als hij wakker is moet hij altijd eerst naar broertje toe ❤️.
Vorige week was de oudste ziek en dat was wel heel pittig. Voor het eerst toen jaloers dat de baby bij mij lag/dronk. Gelukkig dat nu weer achter de rug.
Ben benieuwd hoe het gaat als ik eind oktober weer moet werken.
één maand geleden
Reactie op Evaa1991
Nee de oudste doet al een jaar maar 1 dutje meer, maar omdat ik met de baby ...
Ik heb de jongste overdag eigenlijk ieder dutje in de draagzak. Heb het geprobeerd, maar het werkt niet met een peuter continue naar boven moeten. En ik vertrouw haar ook niet 100% alleen, voor een minuut of 2 (of als de tv aanstaat maar dat ga ik ook niet continue doen) maar niet veel langer dan dat😂
één maand geleden
Ik vind vanaf 15.00 tot bedtijd een uitdaging. Ene is 1,5 jaar en de baby is 9 weken.
Voel me net een octopus. Ik probeer in de ochtend alvast wat voor het avondeten voor te bereiden. Elke dag te wandelen, maar soms ook ff Nijntje aanzetten.
De baby neem ik vaak mee in zijn babystoel en mijn zoontje komt dan mee naar de keuken. Gelukkig hebben we een open keuken en speelt hij daar dan. Maar wat is het toch fijn als me man dan thuis is of thuiskomt.