21 Reacties

3 maanden geleden

Nee hij ligt eigenlijk altijd bij ons in de box of in zn nestje op de bank als wij smiddags het slaapje mee doen met onze andere dochter (1,5 u ) dan leggen we hem wel in zn bedje naast ons

3 maanden geleden

Hoi, Vince is ligt sinds dag 8 ‘s middags op bed. Een beetje afhankelijk van hoe het uitkomt met de flessen maar hij slaapt dan makkelijk 2,5 a 3 uur achter elkaar. Voor mij is dit prettig zodat ik op dat moment mijn handen vrij heb voor onze peuter van 3. Mijn man is sinds dag 7 weer aan het werk.. Mijn ervaring tot nu toe is dat hij daar ook beter slaapt dan in de box ofzo.

3 maanden geleden

Mijn dochtertje is maandag 2 weken. Bij mij wisselt het heel erg. Leg haar soms boven in bed met babyfoon. Soms in de wieg in de kamer. Soms hou ik dr op de arm/borst bij mij of mn vriend. Ligt ook een beetje aan hoe zij op dat moment is. Als ze relaxed is leg ik haar vaak weg. Als ze onrustig is bij ons houden.

3 maanden geleden

Nee want dan zou hij meer in bed leggen dan bij ons zijn, ze slapen nu nog zo veel… 🙈 En persoonlijk ben ik er geen voorstander van om een pasgeboren baby zo veel alleen te laten liggen (die van mij is 13 dagen)

3 maanden geleden

Mijn kleine meisje is maandag ook 2 weken, leg haar nu eigenlijk altijd in nestje in de box of lekker op mij. ‘s Nachts heb ik het nestje bij mij op bed, ben zelf nog niet goed mobiel dus zo heb ik haar het snelst bij me. Wil aankomende week ergens proberen om slaapjes overdag in haar eigen bedje te doen!

3 maanden geleden

Hier een dochter van 6 weken, die slaapt in een nestje bij ons. Uit gemak want het flesje kunnen we maken vanuit bed! We zijn van plan haar met een maand of 3 in dr eigen bedje te leggen. Opbouwend uiteraard!

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Nee want dan zou hij meer in bed leggen dan bij ons zijn, ze slapen nu nog ...
Dit heb ik dus ook heel erg. Lina slaapt rustig van voeding tot voeding en af en toe een klein wakker momentje.. Ik dacht eraan om bijvoorbeeld te beginnen met het slaapje na de ochtendvoeding in haar eigen bedje. Dan ben ik namelijk ook afgeleid met douchen, aankleden etc. 😂 En dan gewoon even zien hoe het voelt!

3 maanden geleden

Onze dochter (10 dagen oud) leggen we overdag steeds vaker in der eigen bed op haar slaapkamer, dan slaapt ze vaak 2/3 uur. Dit gaat heel goed . Volgens mij kun je wel het beste een beetje op tijd dit gaan aanleren. Anders gaan ze vaker slecht slapen in bed. (Bij onze eerste meegemaakt )

3 maanden geleden

Onze dochter is 2 weken en we leggen haar tussen de middag in de co-sleeper op haar eigen kamer.

3 maanden geleden

Hier verschilt het een beetje. Het liefst leg ik hem in de box of buiten in de wagen, afhankelijk van waar wij zijn. Maar ons zoontje van 1,5 houdt hem nog wel eens wakker en daarom doet hij ook regelmatig een slaapje in zijn eigen bed.

3 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Dit heb ik dus ook heel erg. Lina slaapt rustig van voeding tot voeding en ...
Ja die van mij ook! En hij slaapt overal wel, kan hem makkelijk wegleggen. Weet zeker dat als ik hem in z’n eigen bedje leg dat hij daar ook wel slaapt maar dat voelt voor mij nog niet goed 🤭 ik slaap snachts ook lekker samen met hem. Gewoon kijken wat goed voelt inderdaad en vanaf wanneer. Kwestie van uitproberen denk ik!😊

3 maanden geleden

Hier ligt de kleine ook heerlijk beneden te slapen in de box, in het babynestje naast mij op de bank of lekker op mijn borst. In de nachten ligt hij nog naast mij in een wiegje. Ze slapen nu nog zoveel en onregelmatig dat het lastig is in te schatten wanneer ze naar bed moeten. De oudste heb ik in bed gelegd vanaf dat hij 3 vaste slaapjes kreeg. Geen idee meer hoe oud hij toen was. Meestal deed ik dan 1 of soms 2 slaapjes alsnog in de wagen omdat ik vaak aan het wandelen was. Maar wilde toen wel minimaal 1 slaapje op bed.

3 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Nee want dan zou hij meer in bed leggen dan bij ons zijn, ze slapen nu nog ...
Haha precies. Onze dochter slaapt echt bijna de hele dag. Ze is vooral waar wij zijn. Overdag thuis vooral in de box en als we weg zijn in de kinderwagen. Dat deden we met onze oudste ook. Dan hopen we dat ze leert dat de prikkels overdag vooral komen en dat ze 's nachts in bed ligt om te slapen. Vandaag zijn we een dagje naar de dierentuin geweest (jongste is morgen 3 weken). Terwijl we met de oudste rondliepen en bij de musical zaten, heeft de jongste werkelijk overal doorheen geslapen!

3 maanden geleden

Zoontje van 17 dagen slaapt waar ik ben. Dus in de box als ik beneden ben, buiten als ik buiten ben. Boven als ik boven ben. Ik denk persoonlijk dat het fijn is je kindje aan te leren dat het overal kan/mag slapen. Heb je later zelf ook profijt van denk ik :)

3 maanden geleden

Hier slaapt ze waar wij zijn. Ben ik boven aan t opruimen of rommelen dan ligt ze of in de cosleeper of in haar ledikant Beneden ligt ze of in de box, kinderwagen (vaak buiten dan) of in de Tripp Trapp newborn set als we zitten te eten. Ohja of op ons hahahaha Pas met 2 maanden ben ik met Maud toen gaan kijken wat werkte voor een klein soort van ritme te krijgen en rond 3 maanden kregen we meer ritme haha

3 maanden geleden

Hier eigenlijk altijd op 1 van ons. Ze is nu 3 weken en ligt niet graag in de box of nestje. Voor mij ook wel goed, heb een keizersnede gehad en wordt zo gedwongen zelf ook heel rustig aan te doen 😁

3 maanden geleden

Ligt er aan ik woon erg klein dus get maakt niet veel uit waar ze ligt. Meestal in de woonkamer in een mozes mand en als t ff allemaal te veel word omdat ze een leuk broertje heeft van 1 die nog al aanwezig is en vaak haar mandje omver trekt 🤣 leg ik haar bij ons gewoon in haar co sleeper. Wanneer ze slaapt doe ik de deur dicht heeft ze even wat rust. Of ze slaapt in m'n armen. Ben rond 2 maanden echt structureel haar in haar eigen bed gaan leggen met gordijnen ook dicht. Rond 6 weken weten ze wanneer het dag en nacht is en is dus een donkere kamer belangrijk als "bed tijd signaal"

3 maanden geleden

Wij laten de baby overdag echt alleen in het daglicht en in geluiden slapen. Dus in de box of zijn nestje beneden, in de wandelwagen buiten of in de draagzak af en toe door het huis. En alleen savonds in de co-sleeper in het donker. Zo proberen we al een beetje aan een dag-nacht ritme te werken. Voor nu werkt dat erg goed.

3 maanden geleden

Vanaf 6-8wkn kun je een beetje beginnen. Ik kan je het boek 'baby in droomritme' aanraden. Bij mijn andere twee Kids ook gebruikt en onze jongste is 3 weekjes en heb ik het boek er weer bij gepakt. Onze 2 oudsten zijn gele goede slapers. Het vraagt veel inspanning in het begin maar na een poosje ga je er profijt van hebben!

3 maanden geleden

Reactie op Xjaiimy

Onze dochter (10 dagen oud) leggen we overdag steeds vaker in der eigen be ...
Dit hadden wij met de oudste ook inderdaad. Wij gaan hierom ook proberen steeds meer in de co-sleeper te leggen