16 Reacties
14 dagen geleden
Ik geef de avondfles 210, omdat ik merk dat hij aan 180 niet genoeg heeft en dan weer wakker wordt. Anders slaapt hij meestal 11/12 uur door.
Ga nu dan wel naar 4 flessen per dag want het is erg veel (3x 180, 1x 210) om in 12 uur te proppen anders.
Cb zal het er vast niet mee eens zijn :) maar ja, je ziet en kent je eigen kind.
Het is al een strijd geweest om hem op de juiste (dieet) voeding te krijgen, dus ik luister nu gewoon lekker naar mijn eigen gevoel.
Maar om flessen te minderen is ophogen in principe niet nodig na 180 hoor! Ze hebben gewoon minder nodig op een gegeven moment
14 dagen geleden
Ik geef 3x 180+6 schepjes en de laatste avond fles maak ik 210+7 schepjes. Dit gaat bijna nooit op, maar merk dat 180+6 schepjes dan net te weinig is.
Wij geven trouwens nutrilon content voeding.
Zoontje is nu 4,5 maand zijn begonnen met oefen hapjes maar zijn geen succes, krijgt die behoorlijk krampjes van dus zijn we nu weer even mee gestopt.
14 dagen geleden
Ik geef 210 + 7. Puur omdat onze dochter van 19.30 uur tot 07.00 uur doorslaapt en ik dus maar 4 flessen kan geven overdag.. (7-11-15-19 uur) Tot vorige week had ze voldoende aan 180+6 maar ik merkte dat ze er steeds korter tussen liet. Ze drinkt de flessen niet allemaal leeg, laat ong 10-20cc staan maar is wel tevreden nu... Denk dat je het zelf een beetje moet aanvoelen ook 🥰
14 dagen geleden
Wij kregen het advies van CB naar 4x210+7 te gaan omdat dat minder is dan de 5x180+6 die wij daarvoor gaven. De flessen gaan meestal nog steeds tot op de druppel leeg maar hij is tevreden en slaapt goed in de nacht van 18.00-06.00. Heel af en toe komt hij nog in de nacht en dan geven we hem een klein beetje om weer in slaap te vallen en dan geven we de fles daarop de ML die dan nog ‘over zijn’ zodat we de andere drie flessen weer 210+7 kunnen geven. Ik heb eerlijk gezegd niet eerder gehoord dat 210 niet goed zou zijn, zo is er altijd wel wat tegenwoordig voor mijn gevoel.. ik denk zolang je baby blij is dat jij ook blij kan zijn 😄
14 dagen geleden
Wij geven 4x210/7 dit komt neer op totaal 960ml per 24 uur. Dit is minder dan wanneer je 5x180/6 zou geven. (Zonder afgieten). Onze zoon is inmiddels de 8kg wel gepasseerd. Eerst gaven we 3x180/6 en de laatste fles 210/7, toen hij structureel de nachtvoeding skipte bood ik heb in de ochtend ook 210/7 aan want ik dacht na 12 uur geen melk zou je wel honger hebben. Sinds afgelopen week bleef hij bij de middelste twee flessen ontevreden dus maakte ik maar 30ml bij en dan was hij wel content.
Mijn zoon laat duidelijk staan als hij voldaan is maar eigenlijk gaat het bijna altijd op. Ergens op de dag krijgt hij ook nog een ijsklontje groente en daar geniet ie ook volop van.
Bij mijn dochter was ik altijd heel bang om ‘grote’ flessen te geven. Maar nu heb ik meer vertrouwen om mijn kindje te volgen. Hij gaat hier lekker op en blijft onder die ‘liter’. Van CB nooit gehoord dat dit slecht zou zijn.
14 dagen geleden
*nachtvoeding gaf ik meestal 120/4 en later 90/3 toen ik merkte dat hij het eigenlijk niet meer nodig had.
14 dagen geleden
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ons zoontje drinkt 5x180+6 en alles gaat op. Dus niet afgieten. Hij drinkt dus meer dan een liter per dag.
Er zit nu 2,5 uur tussen de flessen en ik krijg hem maar niet naar de 4 flessen. De hapjes moet ik ergens na een fles geven in zijn wakkertijd van 1,5 a 2 uur. Wat ook nog niet een succes is want hij lijkt ze niet te willen.
Hierdoor merk ik dat ik dus niet van huis kan want dan mist hij z’n hapjes of ligt te slapen. Ben alleen maar bezig met t ventje.
Hij slaapt overdag ook maar max 45 min en ja we zitten al bij een slaapcoach en t CB kijkt mee maar ik wordt er zo moedeloos van. Durf dus niet over te stappen op die 210+7. Ventje zal nu rond de 6 kilo wegen denk ik.
14 dagen geleden
Reactie op First1
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ons zoontje drinkt 5x180+6 en alles g ...
Ik herken heel erg wat je zegt! Ik had zelf eerst ook het idee dat ik mijn zoontje sowieso niet naar vier flessen kon krijgen maar sinds ik de 210+7 (idd zonder afgieten) geef is het toch vanzelf zo gegaan omdat hij lekker vol zat en daardoor pas vier uur later weer om de fles vroeg. Ik merk echt dat ik daardoor ook net wat meer ruimte in de dag heb om alles voor elkaar te krijgen, want het is nogal wat hoor met alle tummy time, hapjes proeven, naar buiten willen en het huishouden en dan idd ook nog de slaapjes😅
Misschien kan je eens proberen 210+7 te geven voor een dag en kijken wat er gebeurd? Mocht hij alsnog vijf flessen willen kan je altijd weer terug naar 180+6.
Mijn zoontje woog trouwens met 3 maanden al bijna 7 kilo en heb het gevoel dat sinds ik ben overgestapt dat hij wat minder hard ik kilo’s is gegroeid, hij zat overigens nog prima in de normale range bij het CB maar toen kregen we dus het advies naar minder vaak meer ML geven.
14 dagen geleden
Reactie op First1
Heeft hij na 2,5 uur echt gillende honger? Of is het ook omdat je zelf denkt die melk moet er nu in anders kom ik qua tijd niet uit. Of help je hem met een fles weer in slaap te komen door de korte dutjes?Anders zou ik gewoon eens proberen de dag te starten met 210/7 en kijken of ie er langer tussen laat. Zo niet kan je altijd nog de tweede fles weer 180/6 geven toch. Hier geef ik de groente hap trouwens vaak rond onze etenstijd tegenwoordig. Zijn schema is nu ongeveer;
06:30/07:30 fles
08:30/09:00 slapen tot max 11:00
11:00/11:30 fles
12:30/13:00 slapen tot max 15:00
Vaak slaapt hij 1,5/2 uur per keer, dan moet ik regelmatig wel wel 1-3x terug voor een aai of een speentje. Of terug in slaap wiegen als het echt niet wil.
15:00/15:30 fles
16:30/17:00 dutje van 30 min
Dan ergens een groente hapje
En 18:30/19:00 laatste fles en naar bed.
14 dagen geleden
Reactie op First1
Wij geven onze zoon ook 180+6 maar de fles van 19:00 krijgt hij 210+7. Zijn hapjes doe ik vaak tussen 11 en 15 fruit. En z’n groente om half 6. Uur later krijgt hij z’n fles.
Totaal flessen ook nog 5. Wel 4 uur ertussen.
En als hij geen hapjes wilt dan toch prima. Zijn oefenhapjes dus geen ramp.
Waarom durf je die fles niet op te hogen?
Hier het cb vond het prima wat ik gaf (als dat niet zo zou zijn dan hadden ze pech🙈)
14 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Heeft hij na 2,5 uur echt gillende honger? Of is het ook omdat je zelf denk ...
Ja hij heeft krijsende honger. Dus echt huilen en krijsen en zoeken met z’n mond. Wij geven niet de fles om te slapen.
Ideaal schema. Ons lukt die 4 uur tussen de flessen niet. Dus ik ga maar eens ophogen en proberen
14 dagen geleden
Wij hebben niet echt een strak schema omdat dit niet lukt.
We staan wel 06:30 of 07:00 op en hij krijgt dan de fles. 2 uurtjes wakkertijd en naar bed. Daar slaapt ie een half uur. Dan wordt ie wakker en krijst hij voor de fles. Ik probeer te rekken maar daar heb ik mijzelf alleen maar mee.
Na de fles spelen weer 2 uur wakker en naar bed. Dan slaapt ie 1 uur a 1 uur en 15 min max. moet ook vaak terug voor tut maar dan heeft ie echt honger en krijst t weer uit. Dan fles en probeer ik tussen huishoudelijke klusjes na een uur nog wat te geven. Maar soms ben ik ook gewoon te laat en dan Istie alweer moe. Heeft ook geen interesse in hapjes dus moet de volle focus erbij hebben.
Omdat hij zo moeilijk slaapt wil ik dus zo stil mogelijk zijn met z’n zusje om die te vermaken gaan we vaak knutselen ofzo. Ik heb gewoon geen tijd meer overdag of ik vergeet wel een kind aandacht te geven of denk kut je hapjes. Ik krijg er gewoon geen ritme in. Vandaar mijn vraag voor die 210+7.
Ik hoop dat dit meer rust gaat geven als we het gaan toepassen. Hij is overigens altijd wel een hongerige baby geweest en op de nutrilon content ging hij heel slecht.
14 dagen geleden
Reactie op First1
Wij hebben niet echt een strak schema omdat dit niet lukt.
We staan wel 0 ...
Ah ik snap het dan ben je gewoon letterlijk de hele dag in de weer, vervelend is dat. Wat je nog kan proberen is hem sneller terug naat bed te doen als hij ‘maar’ een half uurtje slaapt. Als hier een dutje kort is leg ik hem vaak na een uur/uur en kwartier weer op bed. Dan krijg je eigenlijk een soort ochtend dutje in tweeën. Maar ik ken het dat het echt puzzelen is met twee kids.