3 Reacties

5 maanden geleden

Hoi hoi. Ik ben bij mijn tweede kindje ook ingeleid. De bevalling duurde totaal nog geen anderhalf uur. En de uitdrijving 6 min. Mijn dochter woog toen 3800 gram. Het kan dus enorm snel gaan. Ik was bij haar ook een beetje bang dat ze er niet uit kon enzo omdat ze zwaarder/groter was dan mijn zoontje. Die zorgen waren er dus voor niks. Ik word over 3 weken bij de derde dus ook weer ingeleid, en hoe dat gaat ook geen idee. Alles naar de eerste bevalling gaat sowieso sneller omdat je lichaam al een keer een bevalling heeft mee gemaakt en al uitgerekt is enzo Ik zou me vooral niet te druk maken over de bevalling en met jou gynaecoloog een beval plan bespreken. Je druk maken heeft geen zin, je kindje moet er toch uit. Rust en geen stress is enorm bevordelijk voor een goede bevalling ook bij een inleiding.

5 maanden geleden

Je kindje is kleinere dan de mijne, wordt nu met 40 weken geschat op 4300g. Ik mag kiezen voor een inleiding vanaf week 38 maar daar zie ik vanaf. Vertrouwen in dat mijn lichaam ook een groter kindje kan baren, gebeurt vaak genoeg. Een inleiding vind ik geen prettige interventie voor mijzelf of voor de baby. Je zegt trouwens dat de gynaecoloog aangegeven heeft je niet door te willen laten lopen, maar dit is je eigen keuze he. Bij ons in het ziekenhuis werd het als optie gegeven, maar zeker niet een moetje.

5 maanden geleden

Reactie op Boomklevertje

Je kindje is kleinere dan de mijne, wordt nu met 40 weken geschat op 4300g. ...
Hoh, ja, hier ook geen moetje, maar ik ben er wel serieus over aan het nadenken. Ik hoop gewoon op een totaal natuurlijke bevalling, dus ook geen inleiding, maar ik heb ook geen zin om terug tot 41+2 rond te lopen. Ik weet dat het heel goed is voor m'n baby maar deze zwangerschap is zoveel zwaarder dan de vorige. Ik zie wel wat op me afkomt, ik ben in principe niet bang voor de bevalling zelf, de eerste keer is gelukt, dus zal nu ook wel lukken. Nu ja, ik ben benieuwd wat gynae zal zeggen binnen 3 weken