34 Reacties

5 maanden geleden

Ben nu 36.2 krijg een geplande keizersnede met 38 weken. Vind dit toch wel heel erg spannend aangezien ik het vandaag te horen heb gekregen het is zo definitief. Vorige is geboren met 41.3 dmv inleiding en helaas geëindigd in een spoed keizersnede.

5 maanden geleden

Reactie op Tos1991

Hallo, wat toevallig.. hier ook vandaag 37+1 en bij mijn zoontje bevallen b ...
Nou dat is inderdaad bijna hetzelfde! Echt spannend. Jij gaat er dus niet vanuit dat het de komende 1-2 weken al komt? Ik denk het ook niet maar ja je weet het nooit!

5 maanden geleden

Reactie op Zon1988

Nou dat is inderdaad bijna hetzelfde! Echt spannend. Jij gaat er dus niet v ...
Nou ik hoop het ergens wel, maar doordat ik de vorige keer zo lang moest wachten heb ik mij denk ik ook mezelf te behoeden al voorbereid dat het wat langer duurt. Ik vind deze zwangerschap en verlof ook wel veel sneller gaan zo met een peuter thuis. Dus kan nu ook meer genieten van mijn verlof en de dagen dat ik even alleen ben/niks hoef.

5 maanden geleden

Reactie op Tos1991

Nou ik hoop het ergens wel, maar doordat ik de vorige keer zo lang moest wa ...
Ja dat heb ik ook!! De dagen vliegen voorbij maar als hij naar de opvang is kan ik daar ook echt van genieten!

5 maanden geleden

Hee! Ik ben vandaag ook 37+1, 10 juli uitgerekend. Jij 9 juli dan denk ik? Mijn eerste kwam ook pas met precies 41+3! Ik heb vorige keer onwijs zitten wachten en aftellen, probeer dat nu vooral nog even uit te stellen en te genieten van de tijd voor mijzelf 🙃 Bij mij had de vk gezegd dat de kans groot is dat dit kindje weer langere draagtijd heeft, gezien vorige x. heeft ze daar bij jou nog iets over gezegd?

5 maanden geleden

Reactie op Tos1991

Hallo, wat toevallig.. hier ook vandaag 37+1 en bij mijn zoontje bevallen b ...
Ja door zo'n eerdere ervaring weet je ook dat het ook best nog even kan duren he haha!

4 maanden geleden

Reactie op Sophia1989

Hee! Ik ben vandaag ook 37+1, 10 juli uitgerekend. Jij 9 juli dan denk ik? ...
Nou wat toevallig! Gewoon echt exact hetzelfde verhaal. Da’s wel bijzonder. De verloskundige heeft precies dit ook tegen mij gezegd. Dat de kans groot is dat ik weer over de 40 weken heen zal gaan, maar natuurlijk geen garantie. Vind die gedachte wel fijn dat ik nog eventjes heb, want heb er nu 1 van 3 jaar rondlopen en dat is toch wel andere koek! Hij gaat 2 dagen p week naar de opvang en die dagen kan ik ultiem ontspannen dus wil t daar nog even van nemen, haha. Hoe begon jouw bevalling vorige keer? Bij mij dus bij 41+3 ineens met het breken van mijn vliezen om 01.00 snachts en toen begonnen ook eigenlijk meteen de weeen en ben ik uiteindelijk thuis bevallen. Benergens best een beetje gespannen omdat ik niet weet wanneer en hoe het zal gaan. Heb jij dat ook?

4 maanden geleden

Ik ben zaterdag 37 weken. Bij de eerste spontaan bevallen met 41+5, en de verloskundige gaf inderdaad aan te verwachten dat het ook nu weleens rond die termijn zou kunnen gebeuren. Bij de eerste had ik weinig klachten, maar nu erg veel last van bekkenpijn en kan amper lopen. Zou het dus niet zo erg vinden als deze wat eerder komt 🙈

4 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Ik ben zaterdag 37 weken. Bij de eerste spontaan bevallen met 41+5, en de v ...
Hey wat grappig. Ik ben maandag 37 weken en ook bij de eerste spontaan bevallen met 41+5! Herken inderdaad ook de bekkenpijn/ meer klachten dan bij de eerste. Hoop ook dat deze baby iets minder lang op zich laat wachten 🤞 Ligt hij/zij al ingedaald bij jou?

4 maanden geleden

Reactie op Mama1507

Hey wat grappig. Ik ben maandag 37 weken en ook bij de eerste spontaan beva ...
Ze was woensdag bij de verloskundige nog niet ingedaald, maar ze lag wel goed. Sindsdien heb ik wel wat krampen daar beneden gehad bij mijn bekken, dus zou goed kunnen dat het indalen bezig is (geen idee hoor hoe lang zoiets kan duren). De vorige keer lag mijn dochter al weken eerder ingedaald. En bij jou?

4 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Ze was woensdag bij de verloskundige nog niet ingedaald, maar ze lag wel go ...
Ja dat zegt ook niks hè. Bij mij ligt ze ingedaald, al een poosje ook. Zal bij jou dan nu inderdaad ook wel zo zijn, na wat krampen!

4 maanden geleden

Reactie op Zon1988

Nou wat toevallig! Gewoon echt exact hetzelfde verhaal. Da’s wel bijzonder. ...
Bijzonder die overeenkomsten! Mijn dochtertje is nu ook 3 jaar. Van wanneer is je zoontje? Voelt anders he zo'n zwangerschap met een peuter om je heen? Mijn dochter gaat ook nog naar de opvang, heb in jaren niet zoveel tijd voor mijzelf gehad haha. Dus probeer er lekker van te genieten ondanks wat kwaaltjes. Ik ben vorige keer uiteindelijk 2 keer gestript, maar het duurde uiteindelijk allemaal erg lang tot de weeën goed doorzette. Ik denk dat ik nu (nog) langer zou wachten tot de bevalling natuurlijk op gang komt. Maar goed.. die dagen na de uitgerekende datum vond ik ook wel erg pittig vorige keer! Ben je weer van plan thuis te bevallen? Ik wel! Ja voel de spanning ook wel toenemen hoor.. het is best een lange periode in onzerkheid!

4 maanden geleden

Reactie op Mama1507

Ja dat zegt ook niks hè. Bij mij ligt ze ingedaald, al een poosje ook. Zal ...
Nee, klopt. Haha, het blijft uiteindelijk toch afwachten allemaal. Ik ga er maar vanuit dat er voor de 40 weken niet veel zal gebeuren, al heb ik wel de vluchttassen zo ver mogelijk ingepakt, en een lijstje erbij wat er nog last-minute bij moet. Wel een fijn idee dat alles in principe 'klaar' is.

4 maanden geleden

Reactie op Sophia1989

Bijzonder die overeenkomsten! Mijn dochtertje is nu ook 3 jaar. Van wanneer ...
Heb je even een prive bericht gestuurd!!