Zijn er vrouwen die ervaringen/tips hebben voor een nog niet ingedaalde baby? Ik ben momenteel 37+5 en las dat veel baby’s tot 38 weken kunnen indalen, maar dat het soms ook pas tijdens de bevalling duurt. In dat laatste geval moet je oppassen als je vliezen vroegtijdig breken begreep ik (je moet dan meteen gaan liggen om te voorkomen dat navelstreng of handje oid tussen hoofdje baby en bekkenbotten komt) en kan de bevalling echter wel langer duren omdat de baby nog een langere weg moet afleggen las ik. Normaal is de kans dat vliezen eerder breken natuurlijk maar 10% maar omdat bij mijn moeder beide bevallingen begonnen met gebroken vliezen en ook ik ruimer vruchtwater schijn te hebben vind ik dit een beetje spannend en wil ik daarom in ieder geval proberen zoveel mogelijk te doen om haar te helpen indalen.
Zijn er meer mensen die dit hebben gehad bij een eerdere zwangerschap? Tips om baby te laten indalen? Stel dat je vliezen breken en je loopt in de AH, ga je dan zelfs daar liggen en vk bellen? 😅😂