14 Reacties

4 maanden geleden

Twijfel altijd verloskundige belleb

4 maanden geleden

Reactie op Femke01

Twijfel altijd verloskundige belleb
Maar ik zou me niet teveel stressen dat is slechter

4 maanden geleden

Ik heb het ook en ben 39 weken. Mijn verloskundige geeft aan dat de baby mooi de antistoffen meepakt in deze laatste fase en dat borstvoeding kan helpen om klachten bij de baby te voorkomen mocht ik nog besmettelijk zijn na de bevalling. Bij 38 koorts en hoger moest ik wel aan de bel trekken.

4 maanden geleden

Hier ook gehad! Al bijna 2 weken verkouden, maar volgens mij kan het helemaal geen kwaad :) gewoon goed uitzieken!

4 maanden geleden

Covid nu is niet meer zo heftig als in de pandemie. Ik weer niet of je gevaccineerd bent want zo wel dan heb je in de loop der tijd goed genoeg een afweer opgebouwd. Als je niet gevaccineerd bent dan kan je er nog wel ff ziek van zijn maar over t algemeen is t dan een goeie griep. Ik zou wel altijd ff de vk bellen en dit melden ivm je termijn en eventueel bevallen. Stel dat t begint moet ze wel rekening houden met t een en ander

4 maanden geleden

Covid is toch gewoon een griepje? Griep als je zwanger bent lijkt me niks ernstigs 🤷🏻‍♀️ En als je toch twijfelt kan je beter je verloskundige bellen denk ik

4 maanden geleden

Kan geen kwaad voor de baby. Die heeft mooi antistoffen mee. Ik heb het bij mijn vorige zelfs in de kraamweek gehad dus met een pasgeboren baby’tje. En die heeft niks gehad terwijl ik er ziek van was. Dus don’t worry 🥰 even je verloskundige inlichten is altijd goed maar die zal hetzelfde zeggen!

4 maanden geleden

Ik had het ook 3 weken geleden en je baby bouwt juist antistoffen op en voor jou ook meer een verkoudheid kan geen kwaad voor de baby💗

4 maanden geleden

En nu niks 😁 veel beterschap! Vriendin van mij had corona echt helemaal aan het begin, hoog zwanger en ook nog een kleintje die had het ook. Ze was wel wat verkouden/ziek maar niks aan de hand. Zou je niet zo druk maken. Je kan niks ondernemen want het is wat het is

4 maanden geleden

Was het ook niet zo dat het bij zwangere dames sneller ernstig zou kunnen zijn ivm de kleinere longcapaciteit? Daar zou ik me verder niet te druk om maken als het gewoon voelt als een ‘normale’ verkoudheid

4 maanden geleden

Ik zou me niet drukmaken. Cijfers lopen op als het een extra risico voor zwangeren was had de VK het al wel eerder gemeld. Rustig aan doen en lekker uitzieken niks aan het handje.

4 maanden geleden

Ik heb het pas geleden nog gehad, was toen wel iets minder ver zwanger dan jij nu. Ik zat toen op 31,5 week. Ik denk dat ik flink de griep er ook bij had hoor maar de covid symptomen waren vooral verkoudheid en flinke keelpijn. Ik heb toen wel even overleg gehad met de gynaecoloog en verloskundige gemaild en advies was vooral goed uitzieken, paracetamol en koud drinken. Bij hoge koorts moest ik wel gaan bellen maar verder kon het geen kwaad zei ze😊

4 maanden geleden

Ik had twee jaar geleden ook COVID op 38w. M’n oudste zoontje had dit opgelopen in de crèche…. Flinke verkoudheid, veel hoesten en ontzettend moe van geweest. Maar heeft verder geen gevolgen gehad voor de baby in m’n buik.

4 maanden geleden

Hoi! Ik had bij mijn vorige zwangerschap met 39 weken COVID en was echt doodziek. Een paar dagen later (voelde ik me trouwens wel beter), braken spontaan mijn vliezen en een paar uur later kreeg ik weeën. Er zaten geen risico’s aan de situatie voor mij of de baby. Integendeel, kreeg mijn dochter juist antistoffen vanuit de placenta mee. Nadeel was dat mijn bevalling eindigde in een semi spoedkeizersnede en ik hoestte/nieste nog wel regelmatig. Dat was echt pijnlijk 😂😭😭😭😭😭 maar niks om je zorgen over te maken❤️