5 Reacties
4 uur geleden
Wij hebben er eentje, dus over drukte en volle auto’s kan ik niets nuttigs zeggen.
Met oppas zou je kunnen overwegen om het gewoon in de groep te gooien. Vraag het ze. Is het mogelijk dat 2 mensen komen oppassen ipv 1?
Als het financieel kan en oppas is op te lossen en je wilt graag een derde kindje, dan los je die volle auto en logee op de bank ook wel op.
Ik vind 3 er altijd heel leuk uit zien. Maar denk dat wij voor een tweede gaan en dan klaar zijn, maar ergens denk ik “als ik 2 aankan, dan wil ik straks ook een derde!” 😂
4 uur geleden
Wij hebben er 2 en zijn klaar. Wij hebben niet eens een logeerkamer over haha. Dus bij ons bij de 3de moeten de meiden al op 1 kamer. Wij hebben niet eens 4 slaapkamers. Wat mij vooral onhandig lijkt is het aantal... Dagje naar de efteling steeds zit 1 persoon alleen. In het vliegtuig, in attracties etc. Mijn schoonzus krijgt nu de 3de en vriendin ook. Hun hebben daar geen moeite mee.
4 uur geleden
Voor mij voelt het nu goed, met 2. Ben ook al wat ouder en heb de rust meegemaakt na de peuter jaren. Daar kijk ik eerlijk gezegd weer een beetje naar uit. Nog een keer babytijd, liever niet meer. Maar na de eerste wisten we, ons gezin voelt nog niet compleet. Dat praktische, daar zou ik mij minder druk om maken. En stel het gebeurt, dan is het bij ons ook welkom. Maar nu is het al best een uitdaging om de aandacht te verdelen ;)
3 uur geleden
De overgang van 2 naar 3 viel bij ons mee. De oudste 2 gingen net naar school en speelde veel samen. Oppassen was voor iedereen te doen doordat de oudste 2 al zelfstandig konden spelen.
De auto werd wat krap maar we zijn zelfs naar zuidfrankrijk gereden terwijl de autostoeltjes net wel/net niet pasde en dat zonder ruzie. Je zou altijd nog een ander auto kunnen overwegen met bredere plaatsen.
Daarnaast moest de zolder (slaapkamer oudste) gedaan worden. Dit was net wat later af dan de geboorten maar omdat ze op onze kamer lag was dit geen probleem. Dat was in de nacht ook makkelijker zodat niemand anders wakker werd.
Nu zijn we een 2e verdieping op de garage aan het realiseren waardoor we een badkamer met 3 wasbakken en 2 extra slaapkamers kunnen realiseren. We willen dan ook een logeerkamer maken, maar eerlijk gezegd vragen wij ons af of dit uiteindelijk gebruikt zal worden. De wasbakken zijn wel echt nodig, er is nu elke avond en ochtend file.
Kwa oppas zou je opa en oma kunnen vragen. Samen oppassen vinden ze bij ons vaak leuk als ze het doen. Daarnaast werk mijn schoonzus in de kinderopvang dus die kan dat met gemak alleen aan. Wellicht dat je ook iemand uit de omgeving kent die dit voor een kleine prijs zou willen doen.
Maar bij elk kindje vroegen we ons wel telkens af of we er goed aan deden. Wat als het kindje ziek zou zijn of een huilbaby. Welke invloed dit zou hebben op de rest van de kinderen. Uiteindelijk heeft dit ons niet tegen gehouden.