25 Reacties

één maand geleden

Dan gewoon nog even niet! Ieder kindje heeft een eigen tempo. Zodra je kindje iets meer vast voedsel krijgt, of sowieso ouder wordt, komt dit vanzelf 😊

één maand geleden

Hier ook soms 4 en soms 5 overdag, helaas nu snachts weer een keer of 2 wakker en ook echt honger hebben dus nu al bijna 2 weken meestal 7 inn24 uur 🙃😜

één maand geleden

Waarom wil je persee naar 4 voedingen? Drink/eet jij ook maar 4 keer per dag? Gewoon niet doen, hij heeft aan dat hij het niet prettig vind. 🙂

één maand geleden

Niet, wij zitten met 21 weken en een dame van ik denk zeker al 8 kilo nog steeds op 6 of 7 120 flessen. Past gewoon het beste bij haar 😊

één maand geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Waarom wil je persee naar 4 voedingen? Drink/eet jij ook maar 4 keer per da ...
Waarom reageer jij zo aanvallend? Er zijn genoeg kindjes die rond 5 maanden op 4 voedingen zit dus zo gek is het helemaal niet dat ze dit vraagt. @First1; heb je al geprobeerd de fles op te hogen? Wellicht kan je er dan 4 uur tussen houden 😊 en anders even wachten en het later nog eens proberen.

één maand geleden

Wij zijn sinds gisteren over gegaan op 4 flessen, doormiddel van ophoging van de fles (nu 7 schepjes voeding, 210cc water en jbpm voor het spugen + hongerige baby vanaf geboorte) hij mag 2 fruithapjes op een dag, en dit geef ik wanner die een beetje vervelend word als ik weet dat die honger heeft.

één maand geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Waarom wil je persee naar 4 voedingen? Drink/eet jij ook maar 4 keer per da ...
Omdat dat misschien makkelijker plannen is met het slaapje en fruit/groentehapje? Het hoeft niet persee, maat ze vraagt alleen. Ik zit nu sinds gisteren op 4 flessen en die vab mij heeft veeeeel meer rust tussen het eten door, die van mij is smorgens om 07:30 wakker en gaat om 21:00 na bed, wanneer moet ik 5 flessen kwijt en dan nog een oefenhapje en dan nog slaapjes. Wat een gepland was dat🙈🙄

één maand geleden

Reactie op liesje28!

Omdat dat misschien makkelijker plannen is met het slaapje en fruit/groente ...
Hoe ziet jou schema eruit qua flesjes en hapjes? Ik zit nog wel op 5 flesjes maar wil ook naar 4 omdat inderdaad met fruit en groente hapjes t zo plannen is 😅

één maand geleden

Reactie op Charis91

Hoe ziet jou schema eruit qua flesjes en hapjes? Ik zit nog wel op 5 flesj ...
07:30 fles Rond 09:30 fruithapje Naar bed Rond 12:00 fles Rond 14:00 fruithapje Naar bed Rond 16:30/17:00 fles Meestal valt die rond 19:00 in de box in slaap, En 21:00 laatste fles, en naar bedje

één maand geleden

Giet je de fles af naar 190 en heb je nog nachtvoedingen? Anders kun je ook 5x200 aanbieden kijken wat dat doet of starten met 210/7 wat 240 wordt. Als ie dan nog na 3 uur ziek hongerig is kan je kleinere fles erna geven want dan maakt het geen indruk. Ik ben maar 4 voedingen gegaan toen ik overstapte van borstvoeding naar kunstvoeding en op schema ging voeden. Eerst was het er overigens altijd nog een extra flesje in de nacht dus 5 maar die verviel uiteindelijk.

één maand geleden

Hij is 4 maanden oud 07:00 - 10:00 - 13:00 - 16:00 - 19:00 krijgt hij de fles en gaat dan rond 20:00 uur naar bed tot de volgende dag. We gieten niet altijd af. Dus krijgt hij 5x200 ml. Dat is dus bijna elke dag een liter en heb begrepen dat dat niet mag. Daarom willen wij over naar 4 flessen. Hij is sws altijd al hongerig geweest 🤣 vreetzakje. Wij gaan maandag beginnen met de hapjes.

één maand geleden

Reactie op First1

Hij is 4 maanden oud 07:00 - 10:00 - 13:00 - 16:00 - 19:00 krijgt hij de f ...
Liter mag hoor 😀 als het maar niet ver over de liter gaat maar dit is prima 😁

één maand geleden

Onze zoon is maandag 21 weken en drinkt overdag 4 x 180+6 en om 22:00 geef ik nog een flesje van 90+3. Hij weegt 8,1 kilo

één maand geleden

Hier lukt het ook echt niet.. 5 x 180+6 overdag iedere 3uur en wel lrkker lang slapen savonds/snachts. Zal vanzelf wel minderen. Ik gaf hiervoor altijd bv op verzoek en nu flesvoeding op verzoek dus doe gewoon iedere 3uur als dat is waar de behoefte ligt. Komt vanzelf allemaal wel

één maand geleden

Reactie op Charis91

Waarom reageer jij zo aanvallend? Er zijn genoeg kindjes die rond 5 maand ...
Het is social media je kan helaas niet horen hoe m’n toon is, dus geen conclusie trekken dat het aanvallend is.

één maand geleden

Reactie op liesje28!

Omdat dat misschien makkelijker plannen is met het slaapje en fruit/groente ...
Ja ik snap je hoor, maar ik ben sowieso niet van het “plannen”. Vraag en aanbod is het hier. Dus als hij komt, krijgt hij de fles waar ik ook ben en hoe laat! Als je alles altijd bij heb is het in m’n ogen geen probleem. 😌

één maand geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Het is social media je kan helaas niet horen hoe m’n toon is, dus geen conc ...
Het is de toon/manier van schrijven die de muziek maakt…! We zijn ervoor elkaar om te helpen nietwaar?!

één maand geleden

Reactie op FleurS33

Het is de toon/manier van schrijven die de muziek maakt…! We zijn ervoor ...
Amen 🙏🏼

één maand geleden

Reactie op FleurS33

Het is de toon/manier van schrijven die de muziek maakt…! We zijn ervoor ...
Dan interpreteer jij het verkeerd, dat is niet aan mij! Met m’n oudste dochter was ik ook erg van de schema’s en richtlijnen (tot frustraties toe) tot iemand tegen mij zei; waarom zo weinig flessen en z’n grote hoeveelheid… doe jij dat ook? M’n ogen werden daardoor geopend en doen we het met ons zoontje nu anders! Dus wie weet heeft First1 er ook wat aan.. laat schema’s/richtlijnen etc. los.

één maand geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Ja ik snap je hoor, maar ik ben sowieso niet van het “plannen”. Vraag en ...
Ja maar als je een honerige baby hebt zoals ik wil je niet dat die overvoed word, dus die van mij zat al heel snel aan de content babyvoeding + jbpm voor de reflux (helaas nog steeds last van) doordat ik nu echt regelmaat heb is het voor hem ook beter qua voeding hoe of wat. Dus op verzoek voeden snap ik, maar was hier dus geen optie😂 In het begin kwam die echt om de 1,5, 2 uur, ja dat kan ik wel elke keer een fles erin drukken maar daar word het niet beter van.