5 Reacties
16 dagen geleden
Ik heb geen idee wat de 4S methode is, maar voor m’n dochter heeft de Chair Methode vaker geholpen (maar iedere slaapregressie, sprong of tandjes stond ik het weer te doen). Deze was ook net zo min mogelijk tranen. Vaak even een handje vastgehouden, geaaid, en dan steeds korter etc. Misschien heb je daar wat aan?☺️ (ik ga nu ook even 4S opzoeken haha)
16 dagen geleden
Hier vond mijn zoontje het ook heel erg moeilijk. Wat ik gedaan heb is iig nooit hem laten wennen aan wiegen. (Wel heb ik hem standaard het lastste dutje van de dag in de draagzak voor 30 min ) maar met de slaapjes heb ik hem altijd moe wakker in z'n bedje gelegd. Telkens consequent hetzelfde doen,zelfde ritueeltje. Zelfde liedje knuffeltje bij z'n gezichtje muziekdoosje aan kusje wrijven over z'n buik en dezelfde woorden zeggen.
Is hij erg overstuur dan pak ik hem meteen weer op ik hoor meteen als het niks gaat worden zeg maar en dan knuffel ik hem 9 vd 10 keer was hij dan nog niet klaar met drinken en dus nog hongerig dus dan leg ik hem nogmaals aan en zing ik altijd ondertussen weer t slaapliedje en leg hem vervolgens wakker weg ik zorg dat hij niet in slaap valt aan de borst. Het gaat steeds beter vaak babbelt hij nog wat met wegleggen maar soms ook eerst beetje jammeren dat sta ik toe en wacht ij bogen waar t naar toe gaat, word hij weer heel verdrietig dan loop ik erheen ik haal hem er eerst nog niet eruit en zeker wieg ik nooit maar ik leg mijn hoofd dichtbij hem en troost hem in bed ik knuffel leg mijn hand op zn buik of arm om hem heen vertel hem dat ik hem hoor en bij hem ben etc word hij dan rustiger dan geef ik hem weer een kusje doe ik weer muziekdoosje aan en loop weer weg dit herhaal ik totdat hij dan gaat slapen maar soms bleef ik ook bij hem met m'n hoofd ;) en knuffelde ik hem in slaap zo schattig en aandoenlijk, en nu inmiddels lukt het hem eigenlijk om bijna alle slaapjes zelfstandig te gaan slapen zonder al teveel gedoe. En soms lukte echt niks dan pakte ik hem uit bed trooste ik hem en deed ik hem in de slaapkamer in de draagzak en liet ik hem bij mij slapen.
Het word beter !!
16 dagen geleden
Reactie op annesv92
Hier vond mijn zoontje het ook heel erg moeilijk. Wat ik gedaan heb is iig ...
Precies hoe ik het ook doe! Helaas nog niet bij het resultaat gekomen dat hij dan altijd lekker gaat slapen, maaaaar we houden vol!!
16 dagen geleden
Reactie op Pindakaas0904
Precies hoe ik het ook doe! Helaas nog niet bij het resultaat gekomen dat h ...
Ja heeft hier ook echt aantal weken geduurt hoor en begin sinds een paar dagen en flink verschil te merken. Waarschijnlijk is met dit termijn de slaapregressie en sprong 4 ook minder aan het worden?
16 dagen geleden
Wij doen dit al sinds onze zoon zo’n 6 weken oud is en heeft dit alweer 2 maanden niet meer nodig omdat hij helemaal zelfstandig in slaap valt. Eenzelfde ritueel en de 4S methode aanhouden op de lange termijn hier dus echt een succes!