14 Reacties

2 maanden geleden

Hij is ook heel nieuwsgierig en wil niks missen dus het is overdag soms lastig om hem in slaap te krijgen. Lukt bijna alleen met draagdoek. Hij blijft anders naar ons kijken. Als we hem dragen wil hij eindelijk het liefst naar voren kijken. Andersom begint hij te huilen.

2 maanden geleden

Hier ook een erg alerte en wakkere baby en ons eerste zoontje had het ook. Allebei al vanaf geboorte een hele heldere blik en erg onderzoekend. Hij laat ook weinig vermoeidheidssignalen zien, maar nu we ons beter aan de wakkertijden houden slaapt hij overdag een stuk beter. Het slecht slapen overdag kwam hier vooral door het teveel aan prikkels.

2 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Hier ook een erg alerte en wakkere baby en ons eerste zoontje had het ook. ...
Onze slaapt wel genoeg maar als hij wakker is dan is hij heel alert. Heel pienter eigenlijk. Familie noemt hem allemaal een wijsneus. Dat hoor je niet vaak dus haal natuurlijk gelijk van alles in mijn hoofd. Maar ja wat is dan eigenlijk ook “normaal” probeer ik maar te denken. 🙈

2 maanden geleden

Hier valt het ook op. Veel meer alert en meer in contact dan mijn zoontje was. Ook al bijna een lach. Ze is wel een week later geboren dus misschien komt het daardoor.

2 maanden geleden

Reactie op DeniseHK94

Onze slaapt wel genoeg maar als hij wakker is dan is hij heel alert. Heel p ...
Nou omdat je zelf aan geeft dat het lastig is om hem in slaap te krijgen 😉 Ik denk overigens niet dat de alertheid of de wijze blik van een baby nu iets hoeft te zeggen over zijn intelligentie oid.

2 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Nou omdat je zelf aan geeft dat het lastig is om hem in slaap te krijgen 😉 ...
Het is idd lastig maar het lukt wel. Heel veel kniebuigingen en heen en weer lopen.

2 maanden geleden

Ook goed om te lezen dat andere babies veel meer slapen en minder alert zijn. Mijn dochter (nu 2) was ook heel alert en wakker, sliep nauwelijks en wilde alles meemaken. Mn zoon (4 weken) slaapt juist veel, maakt af en toe oogcontact (mét lachjes gelukkig) maar ik vergelijk het steeds met mn dochter en denk: dit is toch wel goed?? Mijn dochter loopt ook ver voor in haar ontwikkeling en ik zeg ook altijd dat dat komt omdat ze al veel levenservaring heeft. 🤗

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Hoe veel weken is die van jou? Bij mij 5,5 week nu

2 maanden geleden

Reactie op Anne692

Hier hetzelfde. Hoe veel weken is die van jou? Bij mij 5,5 week nu
Maandag 6 weken

2 maanden geleden

Hier precies dit bij 5,5 weken ! Hij lacht heel veel bij oogcontact. Hoort ook bij de fase waarin ze zitten :)

2 maanden geleden

Die van ons slaapt trouwens wel heel goed 😊

2 maanden geleden

Hier maandag 6 weken en ook vanaf geboorte heel alert, alleen is hij soms lang wakker en wil zichzelf niet overgeven aan zijn slaap met als gevolg oververmoeid... Slaapt ene dag wel goed overdag, andere dag niet. Lijkt alsof hij al mega veel in zich opneemt...

2 maanden geleden

Hier ook! Nu bijna 6 weken. Wil veel meekrijgen en wakker zijn. Maakt ook al geluidjes en kan zijn hoofd ophouden sinds de geboorte. Zullen ze voorlopen in de ontwikkeling?

2 maanden geleden

Hier zelfde. Ook al slaapt ze wel veel tussendoor. Oudste is exact zelfde. Zij is nu bijna 5 en praat als een 8 jarige 🤣 Als de oudste in de buurt komt zie ik haar ogen ook direct groot worden en krijgt ze een actieve lichaamshouding. Dat beloofd nog wat voor de toekomst 😂