7 Reacties
2 maanden geleden
Wij hebben gisteren contact gezocht met het consultatiebureau omdat ons zoontje een week niet had gepoept. Ze adviseerde om op een bepaalde manier zijn buikje te masseren (liefst met olie) en hem in een kikkerhouding te zetten. Eind van de middag had ie heel zn luier vol 😅
2 maanden geleden
Onze baby (7 weken) krijgt volledige borstvoeding en poept ook maar 1x per 5-7 dagen. Het consultatiebureau vertelde me dat dit met borstvoeding normaal was en het soms wel 10 dagen kan duren, dit omdat borstvoeding zo goed opgenomen wordt door de darmen. Belangrijk wel dat ze gewoon ‘scheetjes’ laten en niet overdreven veel krampen hebben. Onze dochter heeft ook de rota vaccinatie gehad afgelopen vrijdag.
Als je twijfelt zou ik even het consultatiebureau of de huisarts te bellen om te overleggen. Al is het maar om jullie even gerust te stellen :)
2 maanden geleden
Reactie op Mvl234
Zou hier zeker mee naar de huisarts gaan want dat is echt niet goed
Dit klopt niet. Met volledige borstvoeding kan het wel 2 weken duren. Hoeft niet perse een probleem te zijn. Dan neemt het lichaam de voeding gewoon helemaal op. Mijn dochter poepte ook maar 1x per week.
2 maanden geleden
Reactie op pln92
Wat voor een manier, hoe lang en hoe vaak heb Jr gemasseerd? Kikkerhouding ...
Handpalm op het schaambot en met je vingers met de klok mee masseren. Van 7 naar 5 uur zeg maar. Mag best stevig zei het consultatiebureau. En ik voldoe ook echt een prop, daar was beter gemasseerd.
Deed het telkens voor een voeding, net zo lang tot meneer het zat was 😂. Kikkerhouding deed ik na de voeding