10 Reacties
2 maanden geleden
Ja dat is ook enorm intensief, maar realiseer je dat er na een rustige periode, weer andere sprongetjes komen waarin je baby precies dit gedrag vertoond. Bij mn eerste dacht ik na zo’n intensieve fase: Oh eindelijk vanaf nu is er een stijgende lijn en gaat het alleen maar beter! Om na een tijdje weer zo’n intensieve fase tegen te komen.
Ik laat het nu allemaal over me heen komen en weet dat het straks weer beter wordt, en dat er ook weer moeilijke fases aan komen.
Ik zou zeggen: hou vol en geniet van de rust die hierna komt! Maar weet dat het hierna weer even turbulent wordt.
2 maanden geleden
Dit is idd een pittige periode, sprong 1, regeldag, krampjespiek... Bij ons valt het dit keer allemaal samen. Het wordt vanzelf weer beter, maar ik ben het eens met Layla. Na elke rustige periode komt er vanzelf weer een intensieve periode en als je de sprongen volgt van Oei ik Groei, dan "waarschuw" ik je alvast voor sprong 4 en 5 😉
Maar je kunt t ook weer omdraaien; na elke intensieve periode heb je over het algemeen ook weer een paar weekjes wat minder intensief.
2 maanden geleden
Het is inderdaad erg intensief! Dit is nu de derde baby voor ons en weer denken we jeeeetje waar zijn we aan begonnen 😜. Maar ik weet inmiddels ook: het gaat met pieken en dalen en het wordt makkelijker (en moeilijker, en makkelijker enz). Het beste advies wat ik je kan geven is: let it go! Niet opletten op sprongetjes, tandjes, slaapregressie of cluster en regeldagen enz enz enz. Je wil een verklaring voor het gedrag wat je opmerkt, maar het weten voegt naar mijn mening weinig toe want je gaat er toch niks aan veranderen. Een baby doet waar ie zin in heeft 😂. Ga er gewoon in mee, geef je over en wees er voor je kleintje. Er komt een moment (4/5/6 maanden?) dat je elkaar aankijkt en zegt hey maar zo gaat ie best wel lekker. En dan komt er een moment dat je gewoon elke nacht de hele nacht slaapt. En voor je het weet gaat ie zelf met de buurjongen naar de speeltuin om de hoek 🙃. En verlang je naar je kleine baby die alleen maar op je wou slapen. Cliché maar het is echt waar. Dompel jezelf helemaal onder in de ervaring van een baby hebben, de heftige en zware kanten en de lieve langzame bubbel kanten. Het word echt makkelijker en het gaat allemaal echt sneller dan je denkt. Ookal voelt elke dag zo lang
2 maanden geleden
Reactie op Longstoryshort
Het is inderdaad erg intensief! Dit is nu de derde baby voor ons en weer de ...
Ja dat is het hè, het liefst wil ik de hele tijd voor alles een verklaring. Let it go probeer ik mezelf ook steeds te zeggen. M’n man en ik zeggen steeds tegen elkaar; het is een fase 😂
2 maanden geleden
Klinkt gewoon als een normale gezonde baby, krampjes piek is meestal tot 8 weken. Even doorbijten🍀
2 maanden geleden
Reactie op nikkibdr
Haha ja ik heb de app ook, dus ze staan al in m’n agenda 😂 ben heel benieu ...
Hier klopte het altijd bij onze dochter altijd met hooguit een dag speling. Nu ons zoontje dat ik gister dacht; jongen, jij zit zeker in de donderwolk en ja hoor...😆 (hielp ook niet dat ik vet chagrijnig was - bleek vandaag weer voor t eerst ongesteld haha) En vandaag weer dikke prima en de hele dag lachen en geluidjes maken!
Ikzelf vind t altijd fijn om een verklaring te hebben, ook al verander je er niks aan.
2 maanden geleden
Reactie op BabyBoertje24
Hier klopte het altijd bij onze dochter altijd met hooguit een dag speling. ...
Haha oh benieuwd ook wanneer dat weer gaat gebeuren ja.
De vermoeidheid zorgt ook hier wel voor wat chagrijn en ook wel wat tranen hoor, daar zal ik hopelijk ook niet de enige in zijn. Weet niet of ik het nog op kraamtranen kan gooien in de zesde week 😂
2 maanden geleden
Reactie op nikkibdr
Haha oh benieuwd ook wanneer dat weer gaat gebeuren ja.
De vermoeidheid zo ...
Ik snap je helemaal! Hier hetzelfde. En ergens het gevoel: ik moet nu enorm genieten want hij is nog zo klein en tegelijkertijd alles gewoon even enorm zwaar vinden. De hele dag in de weer met borstvoeding, verschonen, troosten, in slaap brengen. En dan alles weer opnieuw.
Ik kan ook het gevoel hebben.. dat dit nu alles is en ik even niet meer weet wat er daarnaast nog is. Omdat het zo allesomvattend is.
Zonder dramatisch over te komen 🫣