Ons zoontje is inmiddels 7 weken oud en al zeker 5 weken aan het snotteren-ish (neusje is meestal mooi schoon en geen zichtbaar snot, enkel soms een zichtbare droge por)
Overdag lijkt ie er vrij weinig last van te hebben, maar dan ligt ie ook eigenlijk bijna nooit plat (schuin tegen mij of rechtop in draag doek)
Maar snachts… t word al erger
Rochelen, knorren en kuchen
T klinkt niet fijn en hij (en wij dus ook) word er wakker van waarna ie net zo lang onrustig is tot ie rechterop ligt
Co sleeper staat al wat schuin
Nu hebben we dit bij de huisarts genoemd 5w terug, werd gezegd dat het normaal is. Nou okay, toen was het zo erg nog niet
Maar nu, al 5w lang? Ze heeft geluisterd en klonk goed, mja hij lag ook niet plat
Werd wederom gezegd dat het erbij hoort en als het volgende week nog zo is dat we mogen bellen, of als we het niet vertrouwen want ‘ het is jullie eerste dus het is ook allemaal spannend’
We gebruiken al baby neusspray en zo’n neus zuiger (zo’n rond knijp ding), alleen hier komt niks mee uit, ik vind het ook ‘dieper’ klinken
Soms komt er wel een harde klont uit die ik eruit kan pulken met zo’n neus pincet
Maar okay, dit duurt inmiddels al vrij lang en het is toch best lastig aan het worden snachts, voor ons, maar ook voor hem vinden we dit erg vervelend
Herkent iemand dit? Is dit nou eenmaal uitzingen of klopt mijn gevoel dat we wat worden afgewimpeld? Ik weet het allemaal niet