35 Reacties

vorige maand
Reactie op Rdam 88
Man man man, wat volgens die sprongen en regressies elkaar toch snel op hè ...
Niet normaal hè! Is echt niet bij te houden🥴😂

vorige maand
Jezus is er ook een 8 maanden slaapregressie?? Net uit die van 6 maanden naar mijn idee 😭

vorige maand
Haha ja hier ook! Ik dacht net wat een fijn ritme! Maar natuurlijk ging het daarna weer op de schop. Was bij onze andere twee kinderen ook zo. We maken er maar het beste van, de basis voor het slapen is goed dus het gaat vanzelf weer over 😉 succes voor iedereen.

vorige maand
Reactie op katieperrie
Jezus is er ook een 8 maanden slaapregressie?? Net uit die van 6 maanden na ...
Haha, ja dat gevoel heb ik ook! Mijn kindje is één grote sprong joh sinds z’n geboorte 😅

vorige maand
Ja hier ook! Sinds een paar dagen, nu 7,5 maand, ook een verandering. Moeilijker gaan slapen overdag opeens. In de nacht vaker wakker en dan niet te troosten ook moeizaam in m'n armen. Dat is wel frustrerend, dan heb je het idee dat je niets kunt doen.. ze zeggen dat het 4 tot 6 weken kan duren.. dat wordt de hell

vorige maand
Reactie op KorenbloempjesBlauw
Haha, ja dat gevoel heb ik ook! Mijn kindje is één grote sprong joh sinds z ...
Haha yep, als je net denkt, "gaat lekker, fijn ritme" 💃
dan gaat alles weer overhoop 🙈
Na 1 jaar wordt het wat makkelijker is mijn ervaring, eerste jaar voelt als overleven ..

vorige maand
Was hier ook, maar lijkt nu na 2 weken weer beter te worden (#afkloppen)

vorige maand
Jongens! Die korte slaapjes overdag zijn nu wel echt next level. Normaal sliep hij 2x lang en 1x kort, nu gewoon maximaal 15-20 m minuten per slaapje en dan klaar wakker en met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen. Dat is toch niet normaal?! Herkennen jullie dit ook?

vorige maand
Ik kwam naar t forum voor dit “probleem” hier ook 7,5 maand en krijg haar halverwege de nacht met geen mogelijkheid meer in der bed. Ze wil echt bij mij of opgetilt worden…mijn armen en rug zijn niet blij. Ergens wel blij te lezen dat ik niet de enige ben. Daarbij maak ik me zorgen dat ze aanleert dat dit kan.. weet iemand dat? Na 5x huilend wegleggen en optillen laat ik haar nu maar bij mij weer diep in slaap vallen, maar ik zit dan soms zo een uur. En sochtends vroeg laat ik haar nu maar even tussen ons in liggen zodaf ikzelf ook nog een uurtje pak. Maar… is dit dan nu voor de toekomst slecht en gaat ze hieraan wennen of komt dat wel weer goed en gaat ze na deze “fase” oid wel weer gewoon in der bed?

vorige maand
Hier de zelfde drama, mijn zoontje sliep eindelijk door bij 6 maanden.. 1 week volgehouden😂 nu al 1,5 maand hel ‘s nachts. Meneer wordt wakker om 2 en dan om 6 en knuffelen ho maar. Hij heeft besloten dat hij dan 2 uur lang door de kamer wilt kruipen🥲 hoop dat het snel beter wordt!

vorige maand
Hoe doen jullie dat met het korte slapen overdag. Ze zouden nu rond de 8 maand naar 2 slaapjes overdag “moeten”, maar ik zit door al die korte slaapjes inmiddels weer op 4 dutjes. Als ik hem 2x 20 minuten laat slapen en daarna niks meer aanbied, heb ik een compleet oververmoeid kind. Dus accepteren dat we even een stap terug doen en als het slapen overdag weer beter gaat, dan werken aan de 2 slaapjes of hebben jullie andere tips. Ik lees ook dat je tijdens slaapregressies niet teveel moet wijzigen in het ritme/schema.. word zo moe van al die adviezen soms, ik weet niet waar ik goed aan doe 😅

vorige maand
Reactie op inkk
Ik kwam naar t forum voor dit “probleem” hier ook 7,5 maand en krijg haar h ...
Mijn ervaring met dit soort fases (ook bij m’n oudste, nu 5 jaar), is dat ze echt voorbij gaan. Ook al voelt het super uitzichtloos, het wordt echt weer beter! Nu was m’n zoontje (8 maanden) ziek, dus heb ik hem uren in m’n armen laten slapen. Maar, als hij niet ziek is, zou ik proberen dat niet te doen. In zo’n heftige fase zou ik hem dan gewoon steeds even oppakken, kalmeren / knuffelen en weer wegleggen. Ook wanneer dit betekent dat dit tientallen keren moet..
Maar ik kan mij ook goed voorstellen dat er ouders zijn die hun baby wel bij zich houden en dat is natuurlijk ook goed! Iedereen moet doen wat het beste voelt en vooral; hoe je zo’n fase het beste doorkomt 😅😅