10 Reacties

één maand geleden

Ons dochtertje van 9 weken krijgt ook nog 7 x 90+3. Ze zou inderdaad meer mogen van het cb, maar we krijgen het er gewoonweg niet in. Ze groeit goed en is grotendeels tevreden. Dus dan is het prima denk ik. Ze poept wel heeel weinig voor een baby op kunstvoeding dus daar wordt nu aan gewerkt, wellicht dat als dat allemaal beter doorloopt ze ook wat meer op kan.

één maand geleden

Ik kijk vooral naar mijn zoontje, wat hij vraagt. Wij zijn over van 120 naar 150 en 5 scheppen. Omdat hij vaak met 120 na 2 uur weer kwam ipv 3 uur. Nu zit er 3,5 a 4 uur tussen zijn voedingen en merk dat hij stuk vrolijker is. Hij is 10 weken. Je moet vooral naar je kindje kijken en op je eigen gevoel af gaan. Als ze goed groeit en blijft groeien, dan lijkt het me dat het voor haar nog prima is. Ze geven zelf aan wanneer het genoeg is.

één maand geleden

Heel normaal drink gedrag voor een jonge baby, de maaginhoud is 90-100, deze wordt opgerekt door de kv, dus het is niet gek dat ze deze cc flessen drinkt en dan dus vaker komt. Dit wordt vanzelf wel anders als ze er aan toe is😊

één maand geleden

Voor mij maakte een andere fles een groot verschil. Ik gebruikte Difrax en had nog een Dr Brown staan en gebruikte die eens om te proberen.. Wereld van verschil!

één maand geleden

Ons zoontje is morgen 12 weken en drinkt 5x 150+5, om de 4 uur. Ik denk dat als ik hem om de 3 uur zou gaan voeden, hij ook niet veel verder komt dan 100 a 120 ml hoor! Met 7x 100 ml zit je per dag rond de 700 en soms wat minder, dat drinkt ons zoontje ook. Alleen dus anders verdeeld. Laat je jiet gek maken dat er meer in een fles moet, dan gaan ze vanzelf minder vaak drinken en is het onderaan de streep evenveel 😊

één maand geleden

Reactie op KleineSpruit24

Ons dochtertje van 9 weken krijgt ook nog 7 x 90+3. Ze zou inderdaad meer m ...
Ah, is bij ons inderdaad ook een ding het poepen. Ze heeft nu wat gekregen maar heeft weer enorme last van krampen dus we wachten even met starten

één maand geleden

Als ze het daar goed op doet, helemaal prima toch? :) Onze zoon drinkt ook zo'n 100cc uit een flesje, krijgt wel borstvoeding, maar meer om aan te geven dat wat jullie geven biologisch gezien helemaal normaal is. Ik zat nog te denken, als ze nog steeds reflux heeft, en ze zit nu op pepti, kan het zijn dat pepti niet voldoende is? Misschien dat ze het beter doet op nutramigen (nog verder verknipt) of neocate (helemaal zonder koemelk).

één maand geleden

Onze kleine heeft dat ook lang gedaan. We bieden sinds 2 weken (ze is bijna 13 weken) flessen van 150 aan (6x), maar 9 van de 10 keer drinkt ze rond de 100/120 cc. Af en toe een uitschieter naar 150. Ofwel: onze kleine drinkt ook rond de 700. Ze groeit goed en heeft goede plasluiers. Ik denk maar zo: dit is voor nu wat het is en dat is prima. 😊

één maand geleden

Reactie op BijDeMolen

Als ze het daar goed op doet, helemaal prima toch? :) Onze zoon drinkt ook ...
Oh dat is een goeie inderdaad want verder zijn de andere klachten wel weg maar dat spugen blijft heftig. Echt hele vloed golven.

één maand geleden

Reactie op Kleine Emmy

Onze kleine heeft dat ook lang gedaan. We bieden sinds 2 weken (ze is bijna ...
Exact hetzelfde als bij mijn dochter