9 Reacties

3 maanden geleden

Ik geef haar 90 +3 dat is 100 ml. Ze drinkt vaak tussen de 80 en 100. Ze geeft hier goed zelf aan wanneer ze genoeg heeft

3 maanden geleden

Mijn kleintje drinkt nu 90, wordt inderdaad 100. Dit giet ik niet meer af. Toen zij nog 80 dronk, goot ik dit nog wel af. Weet niet of het perse moet, maar ik deed het bij 80 dus nog wel afgieten.

3 maanden geleden

Reactie op JoyceKar

Mijn kleintje drinkt nu 90, wordt inderdaad 100. Dit giet ik niet meer af. ...
Goot je dan terug naar echt 80? Want als 90, 100 word zou je dus van 80, 90 over moeten laten? Anders als je echt naar 80 terug giet krijg je 70? Of werkt dat niet zo? Haha

3 maanden geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Goot je dan terug naar echt 80? Want als 90, 100 word zou je dus van 80, 90 ...
Ik snap de verwarring, want ik dacht dus ook dat het zo werkte met de hoeveelheid en afgieten, weet eigenlijk nog steeds niet of je de massa mee moet tellen ja of nee... Met de opbouw tot de 80 cc heb ik in ieder geval elke keer afgegoten als dat nodig was, vanaf de 90 ben ik daar nu mee gestopt. De kleine zal dan vast wel aangeven hoe en wat. :)

3 maanden geleden

Reactie op Wendyyyyyy

Goot je dan terug naar echt 80? Want als 90, 100 word zou je dus van 80, 90 ...
Ik had dus trouwens een weekje geleden ongeveer zo een topic geopend, misschien heb je ook iets aan de antwoorden die anderen daarop hebben gegeven. De topic heet ‘hoeveelheid cc flesvoeding’.

3 maanden geleden

Als hij een flesje had van 80 cc maakte wij het als volgt. 90 ML water + 3 schepjes. Dit werd dan ongeveer tussen de 100/110 cc. Wij gootte 10 ml eruit. Wij deden dit met een spuitje die we mee hebben genomen vanuit het ziekenhuis.

3 maanden geleden

Ik giet nooit af word je toch helemaal zenuwachtig van 🤣👍 die 10ml 🫢 als hij het op drinkt zal die het wel nodig hebben gehad. Als ik een fles maak voor 120 giet ik die 15ml nooit weg. Ze laat het altijd soms zelfs 30ml. En soms drinkt ze precies 120 en soms gaat alles op. Niet zo druk om maken

3 maanden geleden

Reactie op Charis91

Als hij een flesje had van 80 cc maakte wij het als volgt. 90 ML water + 3 ...
Oh dit hebben wij nooit gedaan hoor. Wij maakten 30, 60, 90 en nu 120 water, + schepjes. Dat geven we hem en als hij het niet opdrinkt blijft automatisch die 15 cc dus staan. En als hij het wel opdrinkt had hij het blijkbaar nodig. Dat afgieten is zo'n gepriegel vind ik

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Oh dit hebben wij nooit gedaan hoor. Wij maakten 30, 60, 90 en nu 120 water ...
Jaa is maar net denk wat je geleerd word 🙈 wij hebben het zo van de kraamhulp geleerd dus dat hebben we netjes gedaan. Nu doen we dat eigenlijk nog steeds haha