37 Reacties
14 dagen geleden
Onze dochter, nu 5, had dat ook. In het begin wordt het groter en geeft het CB aan of er behandeling voor nodig is (o.a. de grootte ervan, en of het op meerdere plekken zit volgens mij). Hier is het inmiddels niet meer vuurrood, maar heeft het meer de kleur van een genezende wond. Eerst lag de vlek ook echt op de huid, nu trekt hij er steeds meer in naarmate ze groter wordt. Schijnbaar is het bij de meesten met een jaar of 8 verdwenen
14 dagen geleden
Mijn dochter heeft er eentje op haar bil. Is wel een stuk groter geworden sinds geboorte en zijn met 3 maanden naar het WKZ verwezen. Ze hebben daar een foto gemaakt en besloten dat we het niet hoeven te behandelen. Plek is bij haar gelukkig ook niet dik. Voor nu hebben we weer een teleconsult staan, zodat ze het kunnen monitoren.
14 dagen geleden
Reactie op Babette1504
Mijn dochter heeft er eentje op haar bil. Is wel een stuk groter geworden s ...
Wat voor foto hebben ze gemaakt als ik vragen mag? Mijn dochter heeft er ook een hele grote op haar bil die steeds groter wordt en ook erg dik is. En ze heeft er ook een op haar buikje. Maar helemaal niks gehoord over een foto oid.
13 dagen geleden
Reactie op Anne692
Wat voor foto hebben ze gemaakt als ik vragen mag? Mijn dochter heeft er oo ...
Gewoon een foto met de telefoon, voor in haar dossier. Dan kunnen ze het verloop monitoren volgens mij.
13 dagen geleden
Reactie op PHv
Mijn dochter heeft er eentje op haar zij. Tot nu toe heb ik nog niet echt h ...
Ik meende dat ene blauwe waas kan betekenen dat de plek naar binnen toe groeit. Zijn jullie er al mee op controle geweest?
Onze dochter heeft 1 tussen haar billen, gelukkig heel stabiel nu. Ongeveer een cm doorsnee. Begin wel spannend of hij niet te veel zou groeien en zo bijvoorbeeld haar anus zo gaan afsluiten.
Ze heeft ook een mini op haar handjes, echt een speldenprikje maar die groeit helemaal niet.
Ik hoop dat die tussen haar billen komende jaar zelf verdwijnt, behandeling was nu niet nodig volgens het cb.
Overigens zijn hier ook wat oudere topics over met kindjes die al behandeld zijn en daar de resultaten van. Tip om even te lezen. Heb ze zelf helemaal doorgespit toen ik ontdekte dat onze baby er 1 had.
13 dagen geleden
Onze dochter heeft er 5.
3 kleintjes, 1 rug, 1 buik, 1 tussen de billen. En ze heeft 2 grote, 1 op haar linkerschouder en 1 op haar vagina.
Wij zijn vanaf start onder controle om te kijken wat de groei doet, vooral die bij haar vagina. In het begin groeide het erg hard, nu stagneerd het wat meer
meer. Zij is nu 6 maanden. Die op haar schouder ligt ook echt wel verdikking onder.
13 dagen geleden
Mijn dochtertje heeft er eentje op haar hoofd. Doordat deze snel groeide, nogal hoog en dreigde te “scheuren” zijn we het in overleg met de kinderarts plaatselijk gaan behandelen. Dit hielp niet waardoor we sinds drie weken orale medicatie toedienen. We merken al verschil in hoogte en grootte.