Onze dochter (3wk oud) dronk de eerste 2 weken goed uit de borst. Vanaf de 2e week werd dat steeds onrustiger, vooral ‘s nachts leek ze steeds meer moeite te hebben met het verwerken van het toeschieten en de melk. Veel krampjes en (verborgen) reflux klachten als gevolg. Hebben nu 2x via een flesje gevoed en dat ging wel goed. Heb volgens het consultatiebureau een te hoge toestroom en productie en zij adviseerde een beetje af te kolven voor ik de borst geef of te gaan blokvoeden. Lees online allemaal verschillende adviezen die dat weer ontkrachten en weet nu even niet zo goed wat te doen.. ze kreeg altijd al 1 borst per keer en ik wil nu gaan blokvoeden maar ik heb het gevoel dat ze nooit aan de vettere melk toekomt omdat mijn borst snel weer vol zit. Ze groeit ook vrij hard en vraagt heel vaak (rond de 14x) per dag, waarvan soms maar heel kort (7min).
Ik zou graag jullie advies inwinnen..
- Hoe toeschietreflex/toestroom verlagen zodat ze weer rustig aan de borst kan drinken?
- Hoe zorg ik dat ze de vette melk krijgt?
- Hoe kan ik afkolven en fles geven zonder dat het alleen “eerste melk” is? Ik kolfde vannacht 150ml in 7 minuten..
- Hoe kan ik afkolven en een voorraad opbouwen zonder mijn productie te verhogen?