30 Reacties

3 maanden geleden

Hier is onze kleine man van laatste dag kraamzorg 4420gr naar precies een week later, bezoek van cb 4715gr dus 300gr gegroeid in een week. Geen verkeerd woord over gehoord. Kindjes die bv krijgen (live of gekolfd maakt niet uit) kunnen de eerste maanden heeeel hard groeien. Onze eerste vent zat met 7 maand al in maat 80. Niet voor de lengte, wel voor de breedte 🤭. Daar ook geen verkeerd woord over gehoord. Nu een jaar later gaat hij net over naar 92. Mijn ervaring is dat het heel erg per persoon verschilt wat men zegt op het cb. Lekker je eigen mannetje volgen werkt het allerbeste!.

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Mijn beste (ongevraagde) advies aan nieuwe mama's en zwangeren is; volg je ...
Groeiremmers🤯🙄wtf!!!

3 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Groeiremmers🤯🙄wtf!!!
Ja joh!! "Want als ze deze curve volgt, is ze als volwassene ruim.1 meter 80". Dus ik zei; npu mooi, lang en slank, kan ze model worden 😂😂 half jaar later werd er gezegd dat de eerste meting met 5 maanden waarschijnlijk foutief was 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

3 maanden geleden

Je moet gewoon je kind volgen en je eigen gevoel 👍

3 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Ja joh!! "Want als ze deze curve volgt, is ze als volwassene ruim.1 meter 8 ...
Bizar zeg! Goed dat je niet in hun advies bent meegegaan!

3 maanden geleden

Wat een hoop reacties! Dankjulliewel daarvoor. Fijn al jullie adviezen, blijft toch bijzonder vind ik dat er zovelen zijn met ervaringen met de adviezen van CB. Mijn onzekerheden zijn mede door jullie berichten toch een stuk weggenomen.😊😘

3 maanden geleden

Ik heb een haat liefde verhouding met het cb! De meeste die er werken hebben echt geen verstand van hoe een baby/kind werkt... Mijn dochter van nu 2 jaar is altijd op de hoogste lijn geweest... toen ze brood ging eten moesten we haar maar vruchtenhagel gaan geven ipv appelstroop 🙄🤷🏼‍♀️🤯 gelukkig bij het afgelopen gesprek had ik een dame die zag dat mijn dochter gewoon een lekkere vol hollandse meid is, zoals wij altijd zeggen, echt een hollandse glorie. Niet te dik, maar ook zeker niet small. Helemaal prima in haar eigen lijntje 😁 en altijd nutrilon gehad als baby zijnde... Nu een zoontje gehad, hij is heeel anders dan onze dochter. Heel small en lang. Ben zo benieuwd wat we voor "adviezen" gaan krijgen voor hem hahaha. Ik weet wat goed is voor mijn kindjes, heb ik ook moeten leren, maar iemand die hun 2 tellen ziet gaat mij niet meer vertellen hoe ik het beter kan doen voor hun. Ik ken hun door en door, zij niet 😊😘

3 maanden geleden

Ik vind sowieso adviezen mbt voeding shit. Vanuit de kraamzorg en vanuit t cb haha Ik geef borstvoeding en je weet dus niet hoe veel je kindje drinkt per keer. Ene moment ligt ze om t uur aan de borst voor 10 min tot n half uur en andere moment laat ze er bijna 5 uur overdag tussen en heeft dan aan 10 min kwartier genoeg om weer 3 uur er tussen te laten. Onze kraamzorg gaf aan zolang ze groeit en in gewicht toeneemt dan is t goed en dan kun je je kindje volgen in wat ie wil en doet. Ook met gekolfde melk en flesvoeding. Ze gaf aan dat de meeste van t cb nog heel erg op de "boekjes" zitten maar dat t wel wat beter wordt met de "moderne" manier van voeding. Veel kraamzorg organisaties gaan over op voeding op verzoek en je kindje volgen . Dus ook met flesvoeding. Een voorbeeld was in t begin een flesje van 50 aanbieden, drinkt ze t leeg dikke prima. Kijken hoe lang ze doet op die voeding, is dit minder dan 2 uur dan ga je ophogen naar 60ml (water niet volledige voeding want als je van volledige voeding gaat "afgieten" naar de 50 of 60 ml gooi je gewoon voedingstoffen weg😵‍💫heel logisch maar wordt niet altijd gesnapt?) drinkt ze die op en laat ze er langer tussen dan blijf je even op die voeding tot ze minder dan 2 uur er tussen laat dan ga je weer verhogen. Laat je kindje staan dan is dat ook oke! Dan hoef ie niet die hoeveelheid voeding op dat moment, zelfde dus als borstvoeding geven dan drinken ze wat ze op dat moment nodig hebben. T cb is nog veel van de regeltjes en de schema's en de meeste ouders zijn niet meer van die "perfecte verplichte boekjes" Dus ik zou gewoon je kindje blijven volgen en kijken hoe ze t doet op de voeding die je nu al geeft want overvoeden kun je ze niet als ze nog zo klein zijn. Ze stoppen zelf wanneer ze vol zitten. Zo slim is de natuur wel haha

3 maanden geleden

Ik belde het cb laatst, om te vragen of ze negatieve ervaring hadden met Vitamine D olie-druppeltjes van Kruidvat eigen merk, want ik had het idee dat ons zoontje er hele harde keuteltjes van kreeg en daardoor heel moeilijk kon poepen.. Kreeg ik expres een verpleegkundige aan de lijn. Dus ik vroeg of die druppeltjes de oorzaak konden zijn. "Oh dat heb ik nog niet eerder gehoord" Nee oké, maar zou het kunnen? Ja dat wist ze niet," ze had het nog niet eerder gehoord" Ik zei nou ja oké, dan kijk ik zelf wel even verder. Want hij mag natuurlijk nog geen druppeltjes op waterbasis. Zegt ze "Oh, niet? Waarom niet?" Ik zei "nou, dat mag pas vanaf 4 maanden toch? " Zegt ze "Oh ja, nou zie ik het ook" Ja ik weet niet, maar ik bel JOU toch voor advies?? Laat maar zitten. Ik heb de vraag hier op het forum gesteld en een veel beter antwoord gekregen. Sindsdien gebruik ik druppels van Laveen en is het over.