14 Reacties

5 maanden geleden

Ik lees even mee :)

5 maanden geleden

Gewoon een dunne haakt/gebreid achtige deken van jolein of prenatal met een laken heb ik, vorige keer ook bij m'n zoontje. Bij ons word het ook snel warm

5 maanden geleden

Ik zou voor wol gaan. Wol is namelijk temperatuur regulerend. Wij hebben eentje van Disana

5 maanden geleden

Bij ons was het vorige zomer wekenlang 27.5 graden in de slaapkamer. Iets met goed geïsoleerde nieuwbouwwoning waar de warmte met geen mogelijkheid ontsnapt...🫠 Ik hoop dat het dit jaar minder is, door echt beter te letten op gordijnen dicht te houden en op tijd het raam weer dicht sochtends, ik zal toch vaker al rond zonsopgang wakker zijn dan vorige zomer 😆 Ik krijg het zelf alleen echt zo benauwd altijd met de ramen dicht, pfff heb die frisse lucht nodig. Maar niet als die lucht 30 graden is 😂 Anyway, qua deken... We hebben hier een paar hydrofiele dekens met wieglakentje (Jollein en Hema dacht ik), als dat te warm blijkt, ga ik misschien voor een hydrofiele doek met lakentje of geen lakentje of een dunne, hydrofiele slaapzak (Hema). Even uitproberen hahaha. Vorige x een decemberbaby, dus totaal geen ervaring hiermee ook😅

5 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties dames. Ik twijfel nog tussen de Jollein wiegdeken basic knit 1,0 tog of de Jollein wiegdeken muslim/ hydrofiel fringe 1,0 tog (met het idee dat die later als handdoek kan fungeren haha). Is überhaupt 1,0 tog voldoende?

5 maanden geleden

Ik heb vandaag toevallig een dekentje besteld dat ‘bamboe deken’ heet en daar staat bij dat het als het ware een 4 seizoenen dekentje is. Leek me ideaal! Was op zo een site waar ze handgemaakte kleding en dekentjes etc maken.

5 maanden geleden

Reactie op MissF

Bedankt voor jullie reacties dames. Ik twijfel nog tussen de Jollein wiegde ...
Ik zou zelf denk ik 2 of 3 1,0 tof dekentjes kopen (ook altijd nog te gebruiken in de wagen of de box oid). Dan kun je er altijd wat extra bij pakken als eentje te weinig is, zeker helemaal in het begin :)

5 maanden geleden

Hier enkel ervaring met een winterbaby, dus moest zelf ook eerst op onderzoek uit w.b. het opmaken van de cosleeper. Ik ben uiteindelijk gegaan voor een merinowollen wiegdeken van Disana en een extra merinowol deken van Jollein. Als het goed is werkt merino ademend en helpt bij het reguleren van de lichaamstemperatuur. Ik ga het meemaken. Als zelfs dit te warm is, dan heb ik hydrofieldoeken/lakens liggen in de kast liggen. Succes!

5 maanden geleden

Ik zit ook op een warme zolder met een baby in de co sleeper. Wij gaan voor een airco! 😁

5 maanden geleden

Reactie op CruelladV

Ik zit ook op een warme zolder met een baby in de co sleeper. Wij gaan voor ...
Mag ik vragen wat voor airco jullie nemen? Echt zo’n ingebouwde of mobiele? Wij zijn ook opzoek naar een airco maar willen geen afvoerslang omdat de ramen op onze slaapkamer openslaande deuren zijn (dus zou veel warmte weer binnenkomen met afvoerslang). En ingebouwde airco is even te duur 🙈

5 maanden geleden

Reactie op MissF

Bedankt voor jullie reacties dames. Ik twijfel nog tussen de Jollein wiegde ...
Ik zou gewoon wat lakentjes aanschaffen en wat dekens. Die heb je sowieso nodig, want de zomer gaat ook weer over naar de winter. Elk kindje reageert weer anders op warmte en denk dat het ook afhangt van het weer wat je nodig hebt. Als je een aantal lakentjes hebt en 2 dekens dan kun je altijd een deken erbij leggen indien nodig :-). Zijn ook mensen die alleen een slaapzak gebruiken en dan de kleding die de baby aangeeft afstemmen op de temperatuur. Lastig hè al die keuzes!

5 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Ik zou gewoon wat lakentjes aanschaffen en wat dekens. Die heb je sowieso n ...
Ja dit deed ik bij mijn eerste dochter inderdaad. Met kleertjes aan laten slapen onder een deken en laken in ledikant. Later in een slaapzakje onder een deken en laken. Het is zeker lastig 🥲

4 maanden geleden

Reactie op kinderwens1995

Mag ik vragen wat voor airco jullie nemen? Echt zo’n ingebouwde of mobiele? ...
Ja wel echt zo'n ingebouwde..