3 Reacties

8 dagen geleden

Hoi! Ik heb ook bostvoeding gegeven en 2 weken terug was ik klaar met afbouwen. Ik zit ook nog op 6-7 en soms 8 voedingen incl 2 nachtvoedingen. Onze dochter is wel wat lichter, maar de flessen die ik aanbied op de dag is 150/5. Heel vaak drinkt ze die ook niet op, soms wel. Waardoor ze totaal met de voedingen soms niet eens komt op wat ze mag hebben en trekt ze dat zelf wel weer wat rechter de volgende dag. Wij maken om 11u niet speciaal wakker. Ze komt zelf tussen 10 en 2 tot zover haar ritme😋 in een ritme aanbieden is hier geen succes dus geven flesjes op verzoek. Ga gewoon beginnen met niet te grote flesjes en volg je zoon hierin. Misschien kom je snel uit op 1806/6, misschien blijf je op vaker een fles geven met minder. Dus geen mega tip maar jij kent je zoontje het beste komt goed😊

8 dagen geleden

Ha! Ik heb een zoontje van dezelfde leeftijd en gewicht en schema. En we houden 130 ml aan voor gekolfde melk en bij poedermelk 120 met 4 schepjes. We maken hem niet wakker. Hij slaapt nu van 19 uur tot half 2 en dan tot 6 uur. We doen rond 17 uur een flesje en om 19 uur ook- zonder dat hij tussendoor slaapt. Maar dat komt omdat hij overdag vaak lange slaapjes(2-3 uur) doet en we anders te weinig melk geven. 180 ml voelt hier iets te veel als proppen, maar dat is met name omdat hij dan meer spuugt. Maar volgens mij zou je het gewoon kunnen proberen en kijken hoe t gaat ?

8 dagen geleden

Dank voor jullie reacties. Ik ga straks gewoon 150/5 maken en kijken hoe dat gaat. Misschien dat als hij helemaal over is op flesvoeding ik tzt wel ga ophogen maar eerst maar even kijken hoe hij hierop reageert en hoe de nachten straks gaan op zo’n fles.