7 Reacties
2 dagen geleden
Mijn tweelingmeisje heeft dit ook gehad. Ze had ook afplatting van haar hoofdje en lag altijd op de zelfde manier. Wij hebben hiervoor wel traject bij kine gevolgt. In begin 2 tot 3 per week en oefeningen thuis. Veel van houding gewisseld en tummytime. Zorgen dat ze zo weinig mogelijk op zelfde manier ligt of op het afgeplat stukje.
Maar ik moet wel eerlijk zijn dat ik denk dat wij zelf het niet zo goed terug hadden gekregen zonder hulp van kine. Het heeft ook wel zijn tijd nodig. Als ze meer en beter kunnen zitten kan ookal helpen (ik weet niet juist hoe oud jouw dochtertje is). Draagdoek kan ook helpen
2 dagen geleden
Reactie op DaiB
Mijn tweelingmeisje heeft dit ook gehad. Ze had ook afplatting van haar hoo ...
Onze dochter is inmiddels 5 maanden. Snachts ligt ze ook wel vaak vanuit zichzelf op de afgeplatte kant. Maar overdag blijft ze toch op de andere kant liggen
2 dagen geleden
Hoi, hier zojuist traject bij kinderfysio afgerond ivm afplatting. Maar het gaat juist om de tegendruk. Dus zoveel mogelijk op de niet-voorkeurskant liggen met het hoofdje. Aan die kant altijd het speelgoed neerleggen etc en je hebt ook wel bepaalde oefeningen. Je kan gewoon een doorverwijzing vragen via cb, mocht je toch tips van de kinderfysio willen hebben. Dan wordt dat gewoon vergoed
9 uur geleden
Reactie op Puck121808
Hoi, hier zojuist traject bij kinderfysio afgerond ivm afplatting. Maar het ...
Hier ook kinderfysio aan huis gehad en inderdaad zoveel mogelijk doen aan de andere kant. Zij kunnen ook de progressie zijn. Heb nooit gehoord dat dit om tegendruk gaat, maar vooral om het sterker maken van de nekspieren om de voorkeur op te heffen. Wij lieten haar overdag (dus ‘s nachts niet) ook in een zijslaapkussen slapen op de lastige kant. Zijn ook bij de chiropractor geweest om dr nek/schouders los te maken. Het kan heel lang (jaren) duren voor je er niks meer van ziet.