24 Reacties
één dag geleden
Hier ook 1 die overdag maar 30min per keer slaapt en de laatste in de middag 1,5-2u. Wat hier helpt is een doek over de oogjes leggen. Daar wordt hij een stuk rustiger van. Overigens laten wij alle visites en bezoekjes doorgaan. We hebben nu eenmaal een baby en het hoort er nu eenmaal bij dat het niet vlekkeloos gaat. Visite is altijd begripvol en het geeft ook rust ipv stress (oh oh, straks komt ie weer of is er dit of dat). En daardoor zijn wij weer leukere ouders, omdat we ook genieten van onze levens naast een / met een baby erbij.
Sterkte!
één dag geleden
Ik plan gewoon afspraken als het moet, ik probeer een beetje te kijken naar hoelaat hij meestal ongeveer een fles heeft en dat kan altijd wel tijdens een afspraak en soms valt hij daarvan wel in slaap. Maar met afspraken of het nou thuis is of buiten de deur als het niet gaat dan gaan geef ik dat gewoon aan en dan verzetten ofzo. Meeste mensen vinden het niet erg want baby's zijn nou eenmaal best onvoorspelbaar dus daar passen we ons gewoon op aan.
Zijn dutjes zijn ook niet op vaste tijden en vaak ook maar een halfuur, een keer wat minder slapen lijkt niet echt een probleem te zijn gelukkig.
Laatst had hij totaal 1.5 uur geslapen op de dag verdeeld ober 6 dutjes dusja dat waren alleen maar powernaps en toch was hij verder gewoon tevreden
één dag geleden
Ik maak me meer zorgen om dat de kleine dan minder slaapt door de visite dan dat de visite er last van zou hebben hihi maar bedankt voor het meedenken
één dag geleden
Reactie op DemiJJ
Ik plan gewoon afspraken als het moet, ik probeer een beetje te kijken naar ...
Oke thanks, fijn je reactie!
één dag geleden
Geen tips helaas wel herkenning 😅 zit vooral thuis in een donkere kamer haar slaapjes te verlengen vaak. Er op uit vind ik voor mezelf ook niet per se ontspannen daar ik vooral bezig ben met hoe en hoelang ze slaapt.
Ik vind het vermoeiend heel de dag door bezig zijn met slaapjes en voeding die slecht wordt gedronken momenteel en dit al voor weken die slaapjes ze is nooit een goede slaper geweest.
Accepteren dat ze minder slaap nodig heeft kan ik niet echt daar ik wel aan haar merk dat ze aan 3x45 minuten niet genoeg heeft.
Maar soms moeten er ook afspraken worden gepland zoals CJG oid. Dan probeer ik de slaap ervoor te verlengen en de slaap erna evt ook of nog eens extra op bed te leggen. Maar blijft altijd puzzelen en ze haar dan eigenlijk vaak wel over haar wakkertijd heen helaas.
één dag geleden
Reactie op Minke92
Geen tips helaas wel herkenning 😅 zit vooral thuis in een donkere kamer ha ...
Nou precies dit dus inderdaad! Rot voor je dat je dit ook zo hebt. Ik herken me helemaal in wat je schrijft. Toch ook fijn die herkenning.
Probeer de slaapjes nu 1x per dag ofzo wel wat meer los te laten maar heb zelf ook zoiets van mn eigen ontspanning kan ook als ik thuis in het donker zit met haar🫢🫣
Merk wel door het iets meer los te laten dat het iets minder vermoeiend is dan het voorheen was maar kan weinig eigen leven plannen zo naar mijn gevoel
één dag geleden
Reactie op AnnevdB1991
Ik maak me meer zorgen om dat de kleine dan minder slaapt door de visite da ...
Oj, haha. Hier slaap ie op een gegeven moment wel of geeft echt wel aan dat hij moe is en als we hem dan wegleggen. Verveld iig dat je het idee hebt dat je kleintje niet genoeg slaapt en makkelijk weer wakker wordt.
één dag geleden
Een en al herkenning hier…
Mijne doet overdag ook enkel slaapjes in de draagzak. Met visite zal hij never nooit in slaap vallen.
Als er visite komt probeer ik het dus zo te plannen dat we met hem een lange wandeling maken in de draagzak en vlak voor de visite pas thuiskomen. Dan heeft hij 1,5 uur wakkertijd tijdens de visite en kan hij daarna weer slapen. Eigenlijk dus een hele slechte tip, want het is mega vermoeiend…
Ik lees mee met andere tips
één dag geleden
Reactie op zomerbaby2024
Een en al herkenning hier…
Mijne doet overdag ook enkel slaapjes in de draa ...
Haha geweldig dankjewel voor "de slechte tip"
Als het werkt is het in ieder geval iets. Ik deed dit in het begin ook om er ritme in te krijgen, maar was inderdaad zo moe geworden van al het lopen elk dutje. Maar zou t zeker eens kunnen doen voordat visite komt. Dus helemaal niet zo'n slechte tip dankjewel!
één dag geleden
Ik heb geen baby die slecht slaapt, maar vind een beetje ritme/rust wel heel belangrijk voor mijn kleintje.
Vind het altijd sneu als zo'n babietje van hot naar her wordt mee gesjouwd, ook al ligt ze in de kinderwagen. Of van autostoel in wagen etc...zo'n gehannes.
Dus probeer dat zelf te beperken tot het minimale, max 1 keer per dag als het niet vaker nodig is!
(Lekker wandelen in de kinderwagen doe ik wel hoor, maar vind het zelf ook geen slaapplek voor de hele dag om het zo te zeggen).
En eigenlijk ook met visite ontvangen, hou ik echt rekening met onze dochter.
Dus tussen slaapjes in, of anders slaapt ze en heb je pech.
Met zo'n alerte baby als jij hebt, zou ik eerlijk gezegd de visite dan afzeggen/verzetten.
Ze heeft blijkbaar echt de rust nodig en ik zou het het niet waard vinden om daarna met een oververmoeide en geprikkelde baby te zitten.
Voor vooral je baby, maar ook voor jezelf, niet leuk.
En geniet je dan ook wel van de visite of het uitje, of ben je dan vooral bezig met het (niet) slapen van je kleintje?
Ze worden zo snel groter, dus ik zet mijn leven graag even iets meer, 'on hold' voor haar.
En uiteraard echt niet helemaal, maar pas me wel aan aan haar behoeftes en doe uitstapjes en visites ontvangen dan niet dagelijks.
Als ze wat ouder zijn hebben ze wat minder slaap nodig en heb je weer wat langer de tijd tussen de slaapjes door om dingen te plannen! Bovendien hebben ze er dan zelf ook wat aan, nu nog niet echt natuurlijk.
één dag geleden
Reactie op Beanie85
Ik heb geen baby die slecht slaapt, maar vind een beetje ritme/rust wel hee ...
Ah heel lief jouw bericht. Ja dit zegt mijn gevoel ook heel sterk.
Fijn dat je dit hebt gestuurd!
één dag geleden
Misschien niet een tip die je wil proberen, maar die van ons deed ook alleen maar hazenslaapjes overdag. Sinds we hem op zijn buik leggen, slaapt ie zo 2-3 uur achter elkaar. En we hebben white noise aanstaan. Soms moeten we die uitzetten omdat ie anders door blijft slapen 😂
één dag geleden
Ik laat hem gewoon minder slapen als ik een afspraak heb en hij er wakker van wordt. Haalt hij een andere dag wel weer in. Moet toch eraan wennen dat papa en mama ook een leven hebben:-)
één dag geleden
Reactie op Framblijtje
Misschien niet een tip die je wil proberen, maar die van ons deed ook allee ...
Haha geweldig! Jawel ook geprobeerd. Maar wat heerlijk dat het werkte!
één dag geleden
Wij hebben ook een heel alert meisje nu groeit ze op met haar broer van 3 jaar die energie voor 100 heeft en zeker niet stil is dus ik denk dat ze wel gewend is aan herrie 😅 verder ga ik er dus wel veel op uit omdat ik niet met hem thuis kan blijven en heeft zij die prikkels ook nodig om langer te slapen anders slaapt ze vaak maar 30 min en 1x in de week lukt het om een langer slaapje te hebben. Ik heb vaak een rustige dag thuis na een drukke dag weg te zijn geweest. Misschien dat je daarin zelf ook je rust kan vinden dat je de volgende dag dan rustig aan doet met haar. Ritme heb ik sowieso niet ben al blij wanneer ze eindelijk in slaap is gevallen in de draagzak. Wat nog wel werkt is wij hebben een tula free to grow dus kan het slaapkapje gebruiken wanneer ze slaapt zodat ze niet gelijk afgeleid is zodra er iemand binnen stapt.
één dag geleden
Onze dochter is 15wkn en we zijn momenteel op vakantie met nog een kleuter en peuter.
Wij zorgen er voor dat ze het eerste slaapje van de dag in haar bedje in het appartement doet en daarna gaan we er opuit. Draagzak mee en daar slaapt ze dan ook even in maar wel veel korter dan in bed.
Mijn ervaring is dat als het eerste slaapje niet lukt of veel te kort is, de rest van de slaapjes op die dag ook veel moeilijker gaan.
Aan het einde van de middag zorgen we er voor dat ze weer in haar bedje kan slapen.
1 van ons gaat dan met de andere 2 naar het zwembad of speeltuin zodat zij ook iets te doen hebben.
Let je ook op wakkertijden? Timing is key op deze leeftijd!
één dag geleden
Probeer andere sowieso 1 dutje in het donker en verder accepteren. Eventueel volgende dag weer even terug naar de basis
één dag geleden
Dankjewel voor jullie reacties, leuk om te zien dat iedereen er zo anders mee omgaat🙏🏼
één dag geleden
Hier ook zo'n kleine expert in hazenslaapjes! Ik heb het losgelaten. Ons zoontje is vrolijk, drinkt goed, groeit goed, hij slaapt max 30 minuten per dutje en vindt regelmatig 10 minuutjes ook een mooie powernap. En af en toe ligt hij de halve dag te slapen. Dat lijfje pakt wel de slaap die het nodig heeft - zolang hij vrolijk is als hij wakker is dus hè. Ik zie het als mijn taak om te zorgen dat niks hem in de weg zit om te slapen: schone luier, buikje vol, geen oncomfortabele boertjes, èn genoeg te zien/horen/bewegen. Als hij niet genoeg heeft meegemaakt en bewogen gaat hij namelijk ook niet slapen, dan is hij onderprikkeld ipv overprikkeld. Is je dochtertje blij, drinkt en groeit ze goed? Dan zou ik het loslaten en probeer eens een paar dagen lekker je gang te gaan, uiteraard terwijl je goed op haar let. Misschien wordt ze juist lekker moe van visite en slaapt ze dan beter, zou zomaar kunnen. Misschien in de draagzak, misschien in bed - persoonlijk lijkt het me superchill als ons kind straks overal en nergens kan slapen dus ik probeer dan pikdonkere kamertje niet al te hard in te zetten.
één dag geleden
Trouwens, cb gaf bij ons aan dat 10 uur per dag het minimum is, en hoe een baby dat verdeelt maakt helemaal niet uit zeiden ze. Dus als ze in de nachten al een uur of 10 bij elkaar heeft gesprokkeld heeft ze verder misschien gewoon niet zo veel meer nodig.