60 Reacties
16 dagen geleden
Reactie op kinderwens1995
Hoe gaat het met jullie? Ik ben op vakantie geweest, all-inclusive (vrij cu ...
Ik merk dat ik nog niet echt 100% de motivatie heb gevonden😅. Aan de ene kant wil ik de kilo’s kwijt (zit al wel op gewicht van voor de zwangerschap), maar aan de andere kant vind ik het ook wel ff lekker dat ik ff nergens op hoef te letten, zoals tijdens de zwangerschap waarin ik ook al veel niet mocht. Tot nu toe bijna 3 kilo kwijt maar heb daar wel dik een maand over gedaan😂
16 dagen geleden
Reactie op Linnie2024
Ik merk dat ik nog niet echt 100% de motivatie heb gevonden😅. Aan de ene k ...
3 kg in een maand is best veel toch! Goed bezig 😊
16 dagen geleden
Ik ben wel al terug op mijn oude gewicht. Maar mijn lichaam is na 3 kindjes veranderd. Dat is natuurlijk niet perse erg, maar om nou een hele nieuwe kledingkast daarvoor aan te schaffen. Dus deze week rustig begonnen met hardlopen, viel mij niks tegen. Verder eet ik redelijk gezond en varieert. Ik ben geen sporter maar met alleen wandelen red ik gewoon niet. Dus dan maar wat meer bewegen en even extra opletten.
16 dagen geleden
Reactie op Anne11-05
Ik ben wel al terug op mijn oude gewicht. Maar mijn lichaam is na 3 kindjes ...
Wat goed zeg! Hoe voelde je bekkenbodem met hardlopen?
16 dagen geleden
Wat ik ook doe of probeer m’n kilo’s gaan er gewoon niet af… ik ben in de zwangerschap bijna 40!! Kilo aangekomen. En dat terwijl ik mijn eetpatroon nooit verandert heb. Ik ben niet meer gaan eten of minder gaan bewegen.
Ondertussen nu 13 weken na mijn keizersnede zit er nog steeds 20 kilo meer aan dan voor mijn zwangerschap. En er gaat gewoon helemaal niks vanaf… gestoord wordt ik er van… hulp en tips zijn zeker welkom!
16 dagen geleden
Reactie op kinderwens1995
Hoe gaat het met jullie? Ik ben op vakantie geweest, all-inclusive (vrij cu ...
Ik ga morgen op de weegschaal staan! Me buik ziet er wel platter uit, dus ben benieuwd. Ik grijp toch best vaak naar snelle suikers. Omdat ik gewoon moe ben. Niet de tijd neem om fatsoenlijk te eten. GRRRR
16 dagen geleden
Succes!
Ik ben tijdens mijn zwangerschap maar 1.5 kilo aangekomen en heb er nu 6 af, dus lichter dan voor ik zwanger was, hoe dan.. krijg veel opmerkingen en besloten om dus nu door te pakken, ga woensdag starten met PT. Alleen nog zoekende qua eetpatroon, die is zegmaar niet erg gezond , lees. Ik ontbijt en lunch nog steeds met Beschuit met muisjes , en dan niet maar 1tje 😂😂😂
15 dagen geleden
Reactie op Anne11-05
Ik heb geprobeerd door tijdens het rennen mijn spieren wat aan te spannen. ...
Aah oke! Ik wil ook eens gaan proberen hard te lopen. Mn bekkenfysio zei dat ze dacht dat ik eventueel urineverlies kan hebben, dus ben benieuwd.
15 dagen geleden
Reactie op momlin
Ik ga morgen op de weegschaal staan! Me buik ziet er wel platter uit, dus b ...
Hoe is het gegaan???😊
15 dagen geleden
Reactie op C.L
Wat ik ook doe of probeer m’n kilo’s gaan er gewoon niet af… ik ben in de z ...
Ah wat rot! Geef je ook borstvoeding? Ik hoor vaak dat vrouwen daardoor niet afvallen (ivm hormonen). Misschien is het een idee om een tijdje je calorieën inname bij te houden. Misschien eet je toch meer dan je denkt? Een sporthorloge is ook een goede stimulans om meer stappen te zetten (voor mij). Misschien helpt dat ook en geeft dat wat inzicht in je verbranding etc.?
15 dagen geleden
Reactie op momlin
Het kan ook hormonaal zijn dat er niks af gaat. Geef je borstvoeding? Sowie ...
Idd dat zou het ook kunnen zijn het is gewoon super frustrerend.. alle kleren die ik bestel passen niet… en als ik een maat groter pak dan zit het ergens anders weer te wijd.. om gek van te worden haha 😅
Ik geef geen borstvoeding overigens.
15 dagen geleden
Ik ben na de vorige zwangerschap 10 kilo aangekomen. Na deze zwangerschap ook al zoon 4 kilo zwaarder. Het rare is dat ik 2 week na de bevalling van beide alle zwangerschapskilos kwijt ben maar daarna dus mega hard weer aankom. 😅
Nu aangemeld bij een sportschool waarbij ik onder begeleiding rustig kan herstellen van de zwangerschap/bevalling. Hopelijk val ik daardoor ook wat af.
14 dagen geleden
Reactie op C.L
Idd dat zou het ook kunnen zijn het is gewoon super frustrerend.. alle kler ...
Ah super irritant zeg!!
14 dagen geleden
Reactie op Anne11-05
Urineverlies heb ik gelukkig geen last meer van. Maar ook dat kan er natuur ...
Ah wat goed!! Ik ga morgen voor het eerst een soort bootcamp lesje doen voor postpartum ladies. Heel veel zin in!!!
14 dagen geleden
Hier gaat het gestaag, nu sinds bevalling-18,5 kg. De zwangerschap kilo's, zijn er vanaf, nu de Bourgondische kilo's nog 😅 maar zeker niet ontevreden!
Sporthorloge helpt idd als motivatie om meer te bewegen en daarnaast track ik wat ik eet (en weeg ik het ook af) want ongemerkt kan ik makkelijk teveel eten.
Maar af en toe lastig om de snaaidrang te weerstaan. Productie bv blijft gelukkig goed. Hoe is dat met de rest merken jullie verschil?
14 dagen geleden
Ik lees mee! Bijna 12 weken geleden bevallen. In de zwangerschap 20kg aangekomen. Na de bevalling bleef daar 12 kg van over. In de eerste 2-3 weken lekker door blijven snoepen waardoor mijn gewicht zelfs iets toenam ipv afnam. Toen besloten echt even niet meer te snoepen.
Ongeveer 3 weken na de bevalling begonnen met wandelen langzaam opbouwen. Ik ben inmiddels weer aan het sporten (krachttraining en mountainbiken) en snoep niet en laat ook alcohol nog steeds staan. Borstvoeding wel al mee gestopt. Zou best een wijntje lusten maar alcohol is ook funest bij het afvallen😅
Inmiddels gelukkig weer ruim 6kg kwijt. Nu moet er zeker nog 6-8kg af.
Ik tel geen calorieën maar ga er vanuit dat ik nu wel minder binnenkrijg dan nodig omdat ik wel bewuste keuzes maak met eten.
Bij mijn eerste kindje was ik 9 maanden na de bevalling nog steeds 6kg zwaarder dan daarvoor en voelde me daar echt niet fijn bij dus had besloten het dit keer niet zo lang te laten duren😅