27 Reacties
16 dagen geleden
Mijn dochter 8 j terug was zo'n baby. Ik vond het onwijs zwaar en soms ook helemaal niet leuk. Ze huilde veel en vaak. Vanaf 6 mnd werd ze het leukste kind 🥰 haha een gezellige kletskous en nog is het een enorm enthousiast kind en geniet ik nu zo erg van haar. Mijn zoontje nu 6 is heel chill nu en ook als baby maar is een stuk oppervlakkiger ook een schat maar heel anders. En onze kleinste nu 13 weken zit er tussenin haha. Helaas ga ik met hem ook niet chill weg omdat hij ook zichzelf snel verzet en geeft niet makkelijk toe aan de slaap gelukkig niet zo erg als dochter lief maar zo makkelijk als de middelste is hij ook niet. Wat ik mijzelf nu zeg; het is maar even en dan is deze fase alweer voorbij. II ga er gewoon niet zoveel met hem opuit daar doe ik hem en mezelf al helemaal geen plezier mee ahha. Succes het komt goed hoor!!
16 dagen geleden
Reactie op annesv92
Mijn dochter 8 j terug was zo'n baby. Ik vond het onwijs zwaar en soms ook ...
Dank je wel voor je reactie! We moeten er inderdaad doorheen en ik geloof ook echt dat ze later een super leuk en enthousiast en slim kindje zal zijn. Ik vind t nu alleen wel echt zwaar..
16 dagen geleden
Heeeel herkenbaar dit! Alleen mijn dochter kan niet zelf in slaap vallen daarnaast als ze slaapt slaapt ze 1 slaap cyclus van 45 minuten.
Ik zit ook veel thuis daar ik haar na 1,5u wakker tijd echt weer op bed wil leggen anders raakt ze overprikkeld en dat brengt weer dat ze ‘s avonds erg slecht inslaapt.
Ik vind het slopend, genieten van m’n verlof heb ik tnt niet echt gedaan. Tuurlijk ik geniet van m’n dochter maar alles is de hele dag slapen of voeden. Slapen doet ze ook alleen in haar eigen bedje dus in de auto oid doet ze het ook niet dus ergens naartoe is eigenlijk een no go.
Typische huilbaby vind ik mijn dochter niet als ze wakker is is ze altijd gezellig aanwezig. Maar slopend om continue te zitten rekenen en bedenken wanneer je iets kan doen op de dag.
16 dagen geleden
Hoi! Hier ook een alerte baby van 16 weken. Hij begint al te huilen als we hem in de bak van de kinderwagen leggen. Maxicosi in de auto of bakfiets is ook huilen en zeker niet slapen.
Ik ben veel thuis want als ik over zijn wakkertijd heen gaat dan ligt oververmoeidheid op de loer en dan kan hij ook van 0 naar 100 gaan. Tijdens wandelen in de draagzak met een zonnehoedje over zijn ogen slaapt hij wel. Verder is hij tijdens zijn wakkertijden een heerlijk jongetje dat graag lacht en speelt.
Ik heb geen advies, maar misschien een beetje herkenning voor je dat niet alle baby's rustig zijn.
Succes en liefs!
16 dagen geleden
Reactie op KLBD
Hoi! Hier ook een alerte baby van 16 weken. Hij begint al te huilen als we ...
Heel herkenbaar... alleen bij mijn zijn het korte huilbuien. Zodra, hij wel plezier en lol heeft is er niks aan de hand. Het mag hem niet gaan vervelen. 🙈
16 dagen geleden
Pfoew, ik wist eigenlijk niet dat dit een ding was en ging hiernaar toe voor herkenning… Mijn zoontje is nu 11 weken en is sinds de geboorte super helder, kijkt heel veel om zich en lijkt alles in de gaten te willen houden. Wakker tijd werkt hier helaas ook amper en slapen in de reiswieg of auto gebeurt ook nauwelijks 😅. Verder is t een vrolijke schat 😂
16 dagen geleden
Mijn oudste was precies zo. Wat daar enorm hielp was rust reinheid regelmaat. Ik hield me strikt aan wakkertijden en momenten waarop ze moest slapen. Eerst lukte slapen alleen heel lang dansend in de draagzak en vervolgens na veel oefenen in haar eigen kamer in bed. Wagen of auto? No way, rond slaaptijd waren we gewoon thuis en sliep ze in dr kamer. We hebben ons altijd heel strikt aan haar ritme gehouden en dan ging het slapen goed. Ze is inmiddels 3 jaar en pas nu kan ze af en toe wat schuiven met een bedtijd of wel of niet slapen.
16 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Mijn oudste was precies zo. Wat daar enorm hielp was rust reinheid regelmaa ...
Overigens was ze zodra we dat slapen onder controle hadden een enorm blije baby/kind verder!!
16 dagen geleden
Reactie op annesv92
Mijn dochter 8 j terug was zo'n baby. Ik vond het onwijs zwaar en soms ook ...
Grappig dit te lezen.. mijn dochter idem en nu ook waanzinnig enthousiast uitbundige meid. Ze laat iedereen stralen met haar vrolijkheid. Nu dr broertje een enorme chillert (ik wist niet dat ik ze zo relaxed kon maken)
15 dagen geleden
Reactie op saartje2024
Grappig dit te lezen.. mijn dochter idem en nu ook waanzinnig enthousiast u ...
Aaah ja later kun je zo genieten van zulke kinderen maar als baby vond ik haar echt onwijs lastig en was het een mega zware tijd. Grappig dat jou tweede een jongetje ook zo heerlijk chill is precies hetzelfde als bij ons wat kun je er dan echt van genieten hé 🥰
15 dagen geleden
Hier ook zo'n alert meisje al vanaf de geboorte. Slapen is niet haar grootste hobby maar vooral lekker bij mensen zijn en kletsen. Eerst ging ik vanalles proberen om haar in haar bedje te krijgen en alles opzoeken om te kijken hoe ik haar zover kreeg om toch rustig in te slapen. Dit gaf mij alleen maar meer stress en hielp haar ook niet. Inmiddels kijk ik nu (15 weken oud) naar wat voor haar werkt. Slaapt ze beter in de draagzak, dan maar draagzak zodat ze toch wat meer uurtjes slaap heeft en niet oververmoeid te raken. Ze heeft een tijd op ons bed geslapen, valt alleen in slaap met borstvoeding en wiegen maar laatst bij oma kon het wel anders en ineens viel ze met een beetje over haar wenkbrauwen strelen laatst toch ineens in slaap in de auto (ze was wel al 2.5 uur wakker) We waren zelf ontzettend verbaasd. Ik merk dat ik een stuk meer geniet nu ik gewoon kijk wat bij haar past en ookal zit ik dus soms uren met een draagzak op de bank. Daar maak ik dan een me-time momentje van met een maskertje op bijvoorbeeld... slapen zal ze echt wel ooit leren, mijns inziens is het iets westers en van deze nieuwe tijd dat we kinderen moeten leren slapen.. het komt wel, daar mag je op vertrouwen. In andere landen zoals Afrika doen ze vast ook niet aan slaapcoaching en training. Of slapen kindjes daar dan heel slecht? Ik weet het ook niet. Maar mijn methode werd, choose your battles. Kijk hoe jullie er samen op de fijnst mogelijke manier mee om kunnen gaan want hoe schattig is het die mooie alerte kijkers die nu nog graag bij je willen zijn
15 dagen geleden
Hier ook een heel alert kindje/huilbaby. Ik heb bij haar het idee dat ze juist veel prikkels wil om vermoeid te raken. Want na een dag opvang slaapt ze soms beter dan een hele dag thuis met alleen een wandeling.
Wat ik als tip heb gekregen vanuit het ziekenhuis waren de 5 S'en. En de tip op een doekje over dr ogen te leggen, dit mag alleen als je erbij blijft en zicht hebt op het gezichtje! Maar dan neem je alle prikkels weg waardoor ze makkelijker slapen, bv in de wandelwagen. Want als er ook maar een klein kiertje is ligt ze er doorheen te kijken hier ipv te slapen.
15 dagen geleden
Reactie op Dekker28
Hier ook een heel alert kindje/huilbaby. Ik heb bij haar het idee dat ze ju ...
Ja klopt idd mbt de prikkels .. alleen is t wel een dunne lijn tussen voldoende stimulans en overprikkeld raken😅. De 5s methode gaat niet meer.. inbakeren wilt ze niet meer en speentje heeft ze nooit gewild. Pink norse werkt t beste en in slaap wiegen. Wandelwagen is sinds deze week ook klaar. Denk dat ze al wil zitten, maar dat kan ze nog niet.
15 dagen geleden
Hier ook bij de oudste! Nooit ergens anders geslapen dan in bed (dat ging gelukkig wel goed), dus altijd aan de bedtijden gebonden. Ze was ook echt niet zo'n baby die nergens sliep maar ondertussen wel vrolijk was zeg maar, dus wij hebben ons altijd aangepast aan haar slaaptijden. Nu (4 jaar later) slaapt ze binnen 10 min in de auto 😅 Ze huilde ook veel ja. Een alerte, pittige baby hadden we. Heel herkenbaar..
15 dagen geleden
Reactie op AnnevdB1991
Hier ook zo'n alert meisje al vanaf de geboorte. Slapen is niet haar groots ...
Ik heb t ook geaccepteerd.. elk slaapje overdag zit ik met haar op mijn armen. Draagzak wilt ze helaas niet.. inderdaad we willen soms te snel teveel v onze kids..
Ik mis alleen dat ik samen met haar bijv gewoon even naar winkel kan ofzo..
Maar alles op zn tijd.. over een paar jr maakt ze me waarschijnlijk failliet met shoppen 😅