12 Reacties
2 maanden geleden
Volg even. Onze peuter ligt ook nog bij ons, ondertussen al 3 😅
Gaat nu goed met baby fles rond 7 uur en dan meteen in z'n bed leggen. Dan tussen 8 en 9 met de peuter in bed liggen. Gisteren moest ik dit ook alleen doen. Peuter is altijd nog een kwartier tot halfuur erg druk in bed🙃
Plan is wel om hem binnenkort ook in z'n eigen bed te leggen maar is wel op dezelfde kamer als de baby dus niet zeker hoe dat zal gaan..
2 maanden geleden
Hai, hier precies hetzelfde. Ik heb voor nu een fijn ritme met de kinderen. Na het eten gaat mijn oudste van 2,5 douchen. De baby zet ik dan bij ons op de badkamer in een wipstoel. Op de badkamer kan ik dan ook onze oudste aankleden. Dan gaan we naar zijn kamer, en neem ik de baby in de wipstoel mee , samen boekje lezen en dan gaat hij slapen.
Zo houd ik toch de baby in de gaten en heb ik ook mijn handen vrij.
Ik zorg er wel voor dat de baby al een fles heeft gehad, of ruime tijd na het bedritueel pas de fles hoeft, anders is t niet te doen😂
2 maanden geleden
Ik had laatst hetzelfde probleem. Mijn 3,5 jarige op bed brengen terwijl mijn baby beneden in de box lag te slapen. Ik was 20x heen en weer trap op trap af aan het lopen. 3,5 jarige wil altijd nog druk doen voor naar bed gaan dus was geen optie op mijn baby mee te nemen de kamer in. Lastig vind ik het. Als er nog mensen zijn met tips hoor ik ze graag!
2 maanden geleden
Ik probeer het zo te timen dat de baby rond half 8 zijn fles krijgt. Dan ga ik eerst onze oudste naar bed te brengen rond 19u, dan ben ik op tijd beneden om de baby de fles te geven en breng ik hem ook naar bed.
Mijn kinderen zijn bijna 3 (over 2 weken) en 6 weken
2 maanden geleden
Ik probeer de baby te voeden tijdens/net na avondeten. Dan de peuter naar bed (die gaat altijd best snel) terwijl te baby op een nestje ligt in de box (hopelijk te slapen). Daarna de kleuter naar bed. Die duurt altijd wat langer. Dan afhankelijk van de toestand van de baby idealiter slapend in de box, of erbij in de kamer in een wippertje ofzo en als de baby echt onrustig is in de draagdoek. Dat laatste heb ik heeeeeeel veel gedaan toen de 2de een baby was en de oudste een peuter.
2 maanden geleden
Bij zowel middagslaapje als in de avond probeer ik het zo te plannen dat de baby slaapt. Maar 9 van de 10 keer gaat de baby mee in de draagzak.
2 maanden geleden
Ik doe aan bed sharing met m’n dochter van 2 en zet alles klaar wat ik nodig heb voor de nacht evt. Dochter leg ik op bed en neem m’n zoontje van 6 weken mee en ga erbij liggen en voeden. Zodra m’n dochter slaapt voed ik nog en dan kan ik daarna meteen m’n zoontje op bed leggen in de cosleeper! Dan heb ik evt tijd voor mezelf (ik neem lekker de switch mee) of ik ga er nog uit om even wat te eten ofzo. Maar lig eigenlijk altijd meteen met beide kids op bed en vermaak me prima haha
2 maanden geleden
Hier ligt mijn 1 jarige al in zijn eigen bed dus ik heb geen ervaring er mee als ze in de zelfde ruimte slapen, wel zal dit in de toekomst gebeuren omdat ze 1 kamer zullen moeten delen.
Maat voor nu slaapt hij tussen de middag dan leg ik hem gewoon in bed en gaat hij slapen. Wanneer zij eerder niet slapen laat ik hem gewoon even alleen (gaat niet anders) in de grond box of eventjes toch voor de tv. Ik wieg haar meestal in slaap in de woon kamer bij hem en dan leg ik haar weg. Ik woon ook gelijk vloers dus dat is makkelijker.
2 maanden geleden
Er zitten goede tips tussen. Fijn om te lezen dat er meer moeders zijn die met hetzelfde zitten. Draagdoek of draagzak lijkt me ook erg handig. Mijn peuter heeft ondertussen al 2 nachten doorgeslapen in zijn eigen bedje. Super fijn. Ik ga wat verschillende dingen uitproberen om te kijken wat werkt voor ons👍😊
2 maanden geleden
Ik heb vanaf begin af aan met onze nu peuter het bed ritueel zo kort mogelijk gehouden. Dus die ligt binnen 2 min op bed. Dit omdat hij hier uiteindelijk zelf het meeste baat bij had omdat het zo het duidelijkste is.
Onze baby krijgt om 18 u / 18.30 u flesje en buikt dan even uit. We gaan half uur na de tijd met z’n 3 na boven. De oudste kleed zich zelf uit en gaat onder de douche staan. Ik breng intussen de kleine na bed. Die kijkt meestal eerst even rond in z’n bedje. In die tijd haal ik de oudste onder de douche weg en maak ik hem klaar voor z’n bed. Intussen loop ik nog een paar x na de baby maar eigenlijk liggen ze beide binnen 15 min in bed.
Toen onze baby nog niet in bed ging rond die tijd lag die in de box/kinderwagen bak en had k daar de babyfoon opgericht. Liep wel een paar x op en neer na boven
Onze oudste is 2,5 en de baby 8 weken
2 maanden geleden
Wat een fijn topic 🙏🏽 Hier een zoontje van bijna 2 en een dochter we van 5 weken. Zooo zoeken naar een ritme met z’n drietjes in de avond. Zoontje ligt om 19:00 in bed ( wassen tandenpoetsen, boekjes lezen, liedje zingen, afscheid nemen vd dag) dochter meestal in de draagzak erbij. Als ze gevoed is dat soms slapend in de box. In de wipper erbij probeer ik wel maar gaat er nog niet rustig aan toe. Daarna breng ik haar naar bed maar vaak ook nog even met haar kroelen op de bank en bij de volgende voeding pas naar bed. Vind het heerlijk dat ik haar dan even alleen heb 😌
Fijn om van iedereen te lezen!