56 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Janneke12-21
Het is meer denk ik dat je je niet instelt dat je sowieso in het ziekenhuis ...
Ah zo, ok :)
3 maanden geleden
Reactie op emma_1991
Leuk, ik woon in Amsterdam Noord, ben bevallen op 4 juli. Doe graag eens ko ...
Ik woon ook in noord
3 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Hey Amsterdamse (bijna) moedertjes, het viel mij dus op dat het sinds de ri ...
Ik heb de truc al meegekregen om toch Amsterdam straks op het paspoort te kunnen zetten😉 ziekenhuis locatie maakt me niet zoveel uit. File start tegenwoordig elke dag voor me deur. Al 2 andere routes uitgestippeld naar het OLVG en anders is lopen sneller of met een bakfiets die je even huurt.
3 maanden geleden
Reactie op lizzi25
Haha wil je deze truc delen? 🙃
Me verloskundige zei dat je partner gewoon naar de Gemeente Amsterdam kan gaan om binnen 3 dagen om aangifte te doen. Dan was het een “thuisbevalling”. Terwijl je dan bijvoorbeeld in het ziekenhuis in Haarlem of Almere bent vervallen. Ze mogen vanwege privacy toch niet teveel doorvragen. En de baby heeft nog geen digitaal bsn nummer dus geen medisch dossier. Die heb jij dan wel bij t ziekenhuis.
3 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Hey Amsterdamse (bijna) moedertjes, het viel mij dus op dat het sinds de ri ...
Het is hier een thuisbevalling in Diemen geworden. Stond geen file maar OLVG had geen plek en ik al 8cm bij eerste keer checken. Het ging zo rap 😅 Mijn vriend heeft onze zoon net aangegeven bij Gemeente Amsterdam. Zoveel mensen doen het zei onze VK. Gewoon gezegd dat hij in AMC geboren was (moesten we later ook nog even heen voor een check up dus laten we het op dad brain houden ;)
3 maanden geleden
Reactie op nvl1991
Leuk! Ik woon in Oost (Cruquiuseiland) en op 17 juli bevallen. Verder dan h ...
Ik ook op Cruquiuseiland! Gister avond 22:00 bevallen. Ik snap nu dat koffietje drinken verder dan de straat idd nog even moet wachten haha. Maar als je op het eiland woont laten we dan zeker al eens eerder een korte meet-up doen 👩🏼🍼
3 maanden geleden
Ik ben gisteren bevallen 🤍 ik dacht, leuk even een app groepje te maken waarin we eventueel ervaringen enzo kunnen delen. Koffie afspraak kunnen we daar ook maken, maar ik denk dat ik dat zelf pas over poosje kan. Even rustig bijkomen van dit life changing event haha. Wie in de app groep wilt, voeg mij even als vriend toe via dit platform, dan stuur ik je een linkje voor de Whatsapp groep. 🌞 succes moeders
3 maanden geleden
Dag moedertjes van Amsterdam. Nog maar eventjes hier gezien de groep er nog niet is en ij op dit tijdsstip mijn kind onhoog hou die net zijn flesje compleet over mn vriend gekotst heeft haha!
Wij hadden onze vent succesvol aangegeven als Amsterdammertje (thuis geboren in Diemen, maar dat doe ik hem niet aan in zijn paspoort). Komt de ggd bij me thuis; ‘oh ja flinke vent, 5 kilo. Waar geboren?’ En ik zeg vol trots; ‘thuis… uhhh nee ziekenhuis.’ Hahaha kraamzorg schiet snel in; ja het begon thuis he. Oepsie. Zo slecht in liegen.. dus mocht je ook een Amsterdammer aangegeven hebben die elders is geboren let op je woorden 😅