6 Reacties
2 maanden geleden
Knuffel 🧡 geen ervaring mee, maar herken je angst. Daarom oudste ook nog niet in de buurt van veel andere kinderen. Coconnen met het gezin deze zomer.. maar we kunnen niet alles buiten de deur houden. Gelukkig hebben we fantastische artsen in Nederland!!!!
2 maanden geleden
Hoe moesten wij na 3 dagen ook terug naar het ziekenhuis omdat de kleine man te geel was. Na een dag en nacht mochten wij naar huis maar ik ben nog steeds enorm bang dat hij ziek word en wij weer naar het ziekenhuis moeten. Ik heb daarom ook gezegd dat ik niet wil dat mensen de kleine vasthouden. Alleen mijn moeder heeft dat tot nu toe gedaan ( dinsdag is hij 6 weekjes). Dit ook omdat ik bang ben dat hij van iemand iets op loopt waardoor hij ziek word. Voor nu probeer ik dat soort dingen te vermijden en als hij straks wat ouder is dan heeft hij iets meer weerstand en mocht hij dan koorts krijgen hoeft hij niet gelijk naar het ziekenhuis. Mocht het nodig zijn is het ziekenhuis natuurlijk wel de beste plek voor je kleintje en kunnen ze gelukkig super goed helpen en voor je kleintje zorgen. Het is en blijft spannend maar ook deze dagen gaan voorbij😊. Probeer wel een beetje te genieten, ze zijn maar 1 keer zo klein🥰
2 maanden geleden
Hey niet ziek maar wel ziekenhuisopname. wij moesten na de geboorte van onze dochter blijven omdat ze te snel ademde en ze daar controle op wilden houden waarbij mogelijk er sprake was van een infectie dus direct infuus met antibiotica. Uiteindelijk bleek het bij ons niks te zijn, ik heb daarna thuis wel momenten gehad dat ik dacht gaat het ademen wel goed, maar met de tijd is dit minder geworden. Het is iets dat denk ik moet slijten, je voelt je op dat moment zo machteloos, tenminste wij hadden dat.
2 maanden geleden
Afgelopen week had ik corona! Daar kwam ik achter na dat mijn dochter haar eerste keer druppels + dktp vaccinatie gehad had. (Dktp had ik al genomen tijdens zwangerschap, als in 22 weken prik, maar omdat onze dochter te vroeg geboren is moest ze dit nog een keer krijgen).
Een hele mix dus voor zo'n kleintje die toen 7 weken oud was. Dat is 3x dubbel op! Ik werd daar dus ook angstig van.
De huisarts zei mij; Meestal lossen kleine baby's snel zelf ziektes op. Ze hebben ook nog antistoffen van de mama!
Onze dochter is 2 dagen ziek geweest. Koorts + behoorlijke buikkrampen. Dat is vervelend en niet leuk maar geen reden voor paniek. Gewoon nuchter blijven, 2x per dag tempratuur opnemen, veel liefde geven en proberen de baby veel te laten slapen. En goed opletten dat ze blijven drinken!
Als ze dat allemaal goed is er geen reden tot paniek.
Doen ze dit niet dan kan bieden ze hulp in het ziekenhuis 🩷 maar 99% van de gevallen is dat niet nodig!
2 maanden geleden
Ik herken de angst, maar het is wel belangrijk het ook weer los te laten. Mijn kleintjes zijn heel prematuur geboren, en toen ze eindelijk naar huis mochten was ik zelf ziek. Ik sprak mijn zorgen uit, en de kinderarts riep: baby’s zijn geen kasplantjes, ook ernstige prematuren niet. Dus heb vertrouwen in je kind. Houd ze in de gaten als ze ziek zijn, dat kan geen kwaad, maar uiteindelijk moeten ze ziek worden om een goed immuunsysteem te ontwikkelen.
(En het is heel logisch dat je dat niet meteen wil, maar alles vermijden kost teveel energie)