25 Reacties

5 maanden geleden

Meid denk er alsjeblieft aan dat jij en je kindje straks op nummer 1 staan hè. En wat een ander daar van vind dat is dan jammer jij hebt rust nodig dus pak die dan ook. Overleg goed met je man over familie die langs komt. Ik heb bij mijn eerste dochter ook een depressie gehad en iedereen maar laten komen in de eerste week. Ik ben nu 36 weken zwanger en dat is echt het laatste wat ik nu ga doen. Er komt niemand in in de eerste week! En helemaal omdat jij ook al met depressie te maken hebt gehad weet je wat het is en weet je ook wat jij nodig bent. En als dat rust is dan moet je dat echt doen. Niet alleen goed voor jou maar ook voor je baby! Die foto kan ook echt wel een weekje wachten. Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie samen onwijs kunnen genieten van jullie gezinnetje! 🥰

5 maanden geleden

Ach jeetje ik leef enooorm met je mee! Wat naar dat je hoofd hier momenteel mee tolt. En wat fijn om te lezen hoe iedereen op deze app massaal achter jou staat en jouw behoeften. Ik zou ook zeker aanraden om je grenzen te bewaken en zie dit niet als iets negatiefs of als hard zijn. Hoe mooi is het als jij aan je kindje kan laten zien dat die voor zichzelf op mag komen door zelf het goede voorbeeld te geven. Zie het als een mooie uitreiking om te groeien in het moederschap. Het feit dat je hier al bewust bij stilstaat zegt wmb dat je de grootste stap al gezet hebt, namelijk: zelfbewustzijn. En nu komt de moeilijke stap om datgene wat goed voor je is in de praktijk te brengen. Zie het als een leerproces waarin je nu een oefenmoment tegenkomt. Heeeel veel liefs!

4 maanden geleden

Wat echt een kracht is, is dat je er bewust van bent en goed kan vertellen wat jij nodig hebt! De uitdaging wordt dit bewaken. Ik zou met je partner, en misschien met je verloskundige of desnoods poh ggz, een plan maken voor de kraamtijd en ook daarna. Door dingen op papier te zetten samen komt het niet alleen van jou. Bijvoorbeeld, de foto mag gemaakt maar even snel, jij blijft in bed en dan weer rust oid. Verder bezoek pas vanaf .. En ook welke signalen bij jou kunnen duiden op een depressie. Wat ga je dan doen en wie helpt je etc.

4 maanden geleden

Dames ik wil jullie echt allemaal bedanken voor jullie lieve reacties en ook de vele tips die ik van jullie gekregen heb! 💖 Wat fijn om hier je verhaal kwijt te kunnen zonder vooroordelen