9 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben Arnica olie voor bijvoorbeeld stoot en val plekken
Ik had nog nooit gehoord dat je dit ook ergens preventief kon slikken. Wel smeren op de wond van de keizersnede om dan t eventueel sneller herstel van de wond of litteken vorming.
(Vallen en stoten crème zit bijvoorbeeld Arnica olie in maar echt heel weinig en dit is eigenlijk de meest werkzame stof die er in zit haha)
Wij hebben de pure olie en daar echt maar 1 druppel van nodig voor een buil of wond.
5 maanden geleden
Reactie op pln92
Wat doet die olie dan precies? Moet je dat al van tevoren smeren of pas na ...
De olie smeer je op de plekken waar een wond zit (of buil, blauwe plek, schaafplek enz) dit meerdere keren per dag herhalen.
Wij hebben m van een moleculaire therapeut maar essential oil als ik t goed heb heeft ook deze olie. Wel wat prijziger dan dat wij er voor betalen 🫣
T zou verwarmend zijn voor de huid, bloedcirculatie verbeteren waardoor herstel sneller zou zijn.
Sommige zeggen dat door deze olie witte bloedlichaampjes sneller aangemaakt worden voor herstel.
Ik merk zelf bij mij en mijn dochter dat wij veel sneller van blauwe plekken af zijn en minder litteken vorming hebben bij wonden.
En baad t niet dan schaadt t niet als je de pure olie smeert omdat t natuurlijk is
5 maanden geleden
Je zou ook met traumeel kunnen beginnen. Is in Gel, creme tablet en druppelvorm.
Zou beginnen met een stootkuur. En dan de druppels en tabletten. Na de keizersnede de creme op de wond smeren.
Traumeel zorgt ervoor dat je niet zo blauw/ gekneusd bent en het versneld de genezing.
Pb me maar als je meer info wilt.
Het is te koop in natuurwinkels.
5 maanden geleden
Ik ben gisteren begonnen met de Arnica druppels te slikken. Ik hoop dat het helpt 😀
5 maanden geleden
Reactie op Bianca020
Ik zie ook dat er arnica tabletten zijn van VSM. Kan nergens vinden wat het ...
Geen idee... Overal worden de druppels aanbevolen. Er zit inderdaad alcohol in, maar je neemt er zo weinig van dat dit geen kwaad kan. Komt overeen met het alcohol in 6ml bier geloof ik op 10 druppels. In de bijsluiter staat ook dat het geschikt is voor zwangere vrouwen.