19 Reacties
2 jaar geleden
Mogen autostoelen nog wel zonder isofix? Daar was toch iets in veranderd staat mij bij
2 jaar geleden
al onze autostoelen zijn van britax romer zonder isofix en zijn echt top stoelen. is een Duits merk en se Duitse eisen voor stoeltjes zijn net iets strenger als de Nederlandse. Toen wij ze kochten bij onze eerste hadden wij geen isofix en daarnaast handig als opa/oma of oom/tante kids x wil meenemen kun je stoeltje zo omzetten. Wij zullen nooit meer ander merk stoel halen onde oudste is bijna 6 en stoeltjes zijn allemaal nog als nieuw.
2 jaar geleden
ik zou sowieso kijken of dit wel gaat passen in de auto. klinkt heel vervelend maar de meeste autos hebben geen volwaardige zitplek in het midden en daar kan geen autostoel in het midden van groep 1/2/3!
welke auto heb je?
ik zie een Britax voorbij komen maar die zijn sowieso al breder dan een zitplek dus dat gaat hoe dan ook niet passen 😂
tip eerst kijken of je überhaupt met een maxicosi en de stoel die je nu al hebt nog er zelf tussen in past! pas je daar niet tussen in dan wordt het een grote uitdaging!
2 jaar geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
ik zou sowieso kijken of dit wel gaat passen in de auto. klinkt heel vervel ...
Maar echt! Wij zitten ook met dit probleem 🤣 het midden is echt zo smal.. mijn kont past er niet eens tussen. Binnenkort gaan wij op zoek naar de juiste combi wil het liefst de stoelen die we al hebben houden omdat dit ook goede en best prijzige stoelen zijn maar ben bang dat er toch wat verandert moet worden, mocht je tips hebben hoor ik het graag 😁
2 jaar geleden
Reactie op Wendy0501
Maar echt! Wij zitten ook met dit probleem 🤣 het midden is echt zo smal.. ...
voor mijn Mitsubishi evolutie 9 hebben wij vorig jaar een multimac gekocht. dit is een echt ideaal!
hier maak je van een 2.5 zits achterbank een 3 of 4 zits achterbank waar je je autostoelen op kunt klikken met de Isofix (dat ding heeft zelf ook Isofix!)
Maud kan nu al in de zit zitten die je meegeleverd krijgt als je die optie kiest.
ze zijn DUUR maar voor ons de moeite waard! ik nam namelijk regelmatig ons neefje en nichtje mee en dan paste t voor geen meter met de autostoel van Maud haha.
2 jaar geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
voor mijn Mitsubishi evolutie 9 hebben wij vorig jaar een multimac gekocht. ...
Ah dat kende ik nog niet! Ga me er even in verdiepen of dit iets voor ons kan zijn 😁
Had zelf contact met maxicosi omdat we daar al 2 stoeltjes van hebben en hun hebben me ook een optie gestuurd welke wellicht zou moeten passen ( moet het nog even na meten )
2 jaar geleden
Reactie op yara07
Welke optie hebben zij jou toegestuurd? Ben zelf ook fan van maxicosi namel ...
De maxicosi nomad plus. Is een hele smalle inklapbare stoel. Ik was afgelopen weekend bij de baby dump ik dacht even kijken of het wat is maar daar hadden ze hem helaas niet staan. Ga aankomend weekend even bij een andere winkel kijken en anders toch bestellen mocht ik hem niet tegenkomen
2 jaar geleden
Reactie op Wendy0501
De maxicosi nomad plus. Is een hele smalle inklapbare stoel. Ik was afgelop ...
is dit niet de travels seat van maxi cosi? hoor daar best wisselende verhalen over ivm veiligheid. voor kort gebruik prima (daar is ie ook voor bedoeld uiteraard) maar voor vast als zitje was t geen veilige optie volgens velen omdat je kindje niet compleet beschermd is.
Amerikanen gebruiken deze echt heel veel (liggen vaak in de ubers als je vraagt om über met kinderzit haha)
2 jaar geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
is dit niet de travels seat van maxi cosi? hoor daar best wisselende verhal ...
Ja klopt inderdaad dat is ook de reden dat ik twijfel of het wel gaat voldoen.. Het stoeltje is wel een nieuw “ontwerp” niet meer zoals de vorige variant, volgens de I size norm en in de handleiding geven ze aan dat het stoeltje met intensief gebruik 12 jaar mee gaat.. maar toch twijfel ik wel en wil ik de stoel echt even in mijn handen hebben 🤣
Bij ons zal het stoeltje niet dagelijks gebruikt worden en met auto vakanties is de kans groot dat we in 2 auto’s gaan ivm alle bagage 😜
2 jaar geleden
Reactie op Wendy0501
Ja klopt inderdaad dat is ook de reden dat ik twijfel of het wel gaat voldo ...
2 auto's rijden klinkt bekend haha. hier gaan er nu 2 auto's uit en komt er 1 auto voor terug. een 7 zitter dus ruimte genoeg straks met zn 4e.
mijn evo blijft voor mij en wordt de boodschappen auto (dat wordt wat haha)
wat wij vorig jaar gedaan hebben is met een aanhanger op vakantie. dit ging ook heel goed (naar Spanje en namen ons neefje en nichtje mee) dus hadden echt veul zooi 🤪
volgend jaar met de Kia ev9 dus ben heel benieuwd, wordt wel een langere reis ivm laden maargoed we rijden dan ook in 2x en dat vind ik dikke prima 😂
2 jaar geleden
Ik ben zelf opzoek naar een stoel zonder isofix die ook smal is van de achterkant. Voor een kind vanaf 2 jaar. Heeft iemand enig idee?
2 jaar geleden
Reactie op kich
Pfff wij hebben dit probleem ook. Heb echt geen zin om een 7en zitter te ga ...
Wij hebben inmiddels een 7 zitter, voor ons de ultieme oplossing met 4 kinderen. Maar we houden het probleem een brede stoel en een maxicosi. In het midden uiteraard geen isofix en de andere oplossing zou zijn dat onze 2 jarige alleen achterin moet ipv de oudste die het allemaal prima vindt.