26 Reacties

2 jaar geleden

Avent pakte mijn dochter niet goed. Hegen niet geprobeerd. Als ik je een tip mag geven, je krijgt een avent fles in een babybox, volgens mij de blije doos. Test die eerst bij je kindje. Werkt het niet kun je 1 flesje van Hegen halen, werkt dat ook niet, dan een ander merk. Wij hebben pas bij het derde merk (MAM) het ideale flesje voor onze dochter gevonden.

2 jaar geleden

Owja ter aanvulling: als je van plan bent om flesvoeding te geven dan is hegen wel chill omdat je met 1 hand een flesje kunt maken (geen draaidop). Maar ik zou sws eerst testen wat werkt bij je kindje.

2 jaar geleden

Avent werd afgeraden door mijn lactatiekundige. De melkstroom is te snel. Ik ben toen dr brown gaan gebruiken.

2 jaar geleden

Reactie op Naomi99

Avent werd afgeraden door mijn lactatiekundige. De melkstroom is te snel. I ...
avent kan je verschillende spenen op zetten met verschillende groottes, waardoor voor newborns er niet teveel uitkomt. mijn zoontje heeft vanaf het begin gekolfde melk gekregen uit avent fles en ging goed. grote voordeel vind ik dat avent ook glazen flessen heeft = geen microplastics in de melk

2 jaar geleden

Reactie op JGG123

avent kan je verschillende spenen op zetten met verschillende groottes, waa ...
ik had de kleinste speen toen in gebruik. En dit is wat de lactatiekundige mij heeft verteld. merkte zelf dat hij met de dr brown veel langzamer dronk dan met de avent. Maar fijn dat het voor jullie wel werkte.

2 jaar geleden

Avent dronk mijn zoontje veel te snel leeg, 1 a 2 minuten ipv de gewenste 15-20. Toen over gegaan op dr Brown. Super fijn maar vond ik echt een rotweer om schoon te maken vooral dat binnenste groene ding. Ik wil dit keer ook hegen proberen

2 jaar geleden

Hier altijd Avent gehad, de glazen flessen. Erg fijn, grote opening voor de poeder etc. en als klein baby'tje heeft onze dochter geen problemen gehad met te snel drinken. We gebruiken ze nog steeds en zijn van plan die weer te gebruiken voor onze zoon. Als het voor hem niet werkt kijken we naar een andere glazen fles. Hegen ziet er goed uit qua ergonomie etc, maar voor ons is glas belangrijker ivm microplastics.

2 jaar geleden

de hegen zijn prima maar niet voor kindjes die extreem gevoelig zijn voor krampjes. vrienden van ons hebben de flesjes en merken dat hij met die flessen veel meer krampjes heeft. wel zijn ze veel beter voor reflux kinderen omdat ze rechtop gevoed kunnen worden omdat er altijd melk in de speen zit. ook n nadeel is dat er alleen plastic is en geen glas. wij hebben in t begin combinatie gehad van Avent en Difrax en uiteindelijk helemaal over gegaan op Difrax omdat Maud de speen hiervan wel goed accepteerde en die van de Avent niet! we hadden ook een dr brown maar dat was compleet weigeren van de fles dus gelijk weggedaan. wij hadden de speciale inzet voor de anti colic ivm krampjes. de Avent flessen hebben we nog wel heel lang moeten gebruiken aangezien ik een kolf heb van Philips Avent haha. de spenen geeft indd wel verschil in hoe snel je kindje drinkt maar bij Maud was de 15/20 min zoals sommige hier zeggen wat aanbevolen is (wat ik zelf onzin vind maargoed) te langzaam en stopte ze met drinken. zij moest juist een speen hebben waar t sneller en waar meer uit kwam dat ze max 10 min over de fles deed. anders dan hadden we gewoon een kind in slaap zonder voeding en begon ze af te vallen (wat je niet wil). dus dat ligt wel echt aan je kindje wat t fijnste is daarvoor. die van de Difrax klopte bij Maud wel echt met de leeftijd, vanaf dat hun de M speen aanbevolen begon Maud ook meer "moeite" te krijgen met de S speen en zijn we over gegaan haha maandag toevallig zelf weer glazen Difrax flessen ingeslagen 🩷 waarom glas? makkelijk schoonmaken, veel minder last van verkleuring. krast niet (breekt wel als je m laat vallen haha) en ondanks dat t bpa vrij is vind ik door dat ze zo aanslaan en krassen t n gek idee dat dat plastic niet vrij zou komen in de melk vooral na verhitting van de fles in bijv de magnetron.

2 jaar geleden

Hegen is wel speciaal plastic. Hier wil ik echt geen glas. De fles valt te vaak 🫣😆

2 jaar geleden

Reactie op Naomi99

Avent werd afgeraden door mijn lactatiekundige. De melkstroom is te snel. I ...
mijn schoonmoeder werkt in het ziekenhuis op de couveuse afdeling en die geven inderdaad dit ook aan. avent geeft vaak problemen en hun raden dr brown aan

2 jaar geleden

Wij hebben naast borstvoeding avent gebruikt. Ging prima. Maar ik zou vooral adviseren niet alles vooraf aan te schaffen. Koop er gewoon van beiden 1 en kijk wat het beste werkt. Als je daarachter bent heb je zo een extra voorraad in huis ;)

2 jaar geleden

Avent flesjes krijg je vaak bij zwangerschapspakketten, zoals die van Prenetal. Dat pakket kun je gratis aanvragen, dus dan zou je die kunnen proberen. Avent ging veel te snel voor onze dochter en daardoor moest zij spugen. We hebben toen Hegen aangeschaft en ben helemaal fan. Super makkelijk schoon te maken en je hebt alleen een beker en een speen. Mogen ook in de vaatwasser. Je hebt verschillende soorten maat spenen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft altijd difrax gehad. Wij waren daar echt heel tevreden over

2 jaar geleden

Wij zijn gestart met avent, ik werk in de kinderopvang en altijd al de voorkeur gehad voor de (glazen) avent flessen, deze vind ik echt het meest gebruiksvriendelijk qua fles vullen door de grote opening, schoonmaken, makkelijk te drogen. Echter met speen 0 ging het voor mijn dochter te snel, maar dit was ook met de S bij difrax en dr Brown. Toen vond ik de slow-flow speen van difrax en dat was top voor haar! Toen ze wel uit een grotere speen kon drinken, weer terug naar avent gegaan en dat ging toen ook heel goed. Uiteindelijk ligt het er dus ook aan hoe snel je kindje drinkt

2 jaar geleden

bij mijn zoontje begonnen met Difrax. deze zoog hij al snel vacuüm. toen overgestapt op de. Brown met de Difrax speen. was altijd fan van de Difrax of dr. Brown avent had nooit mijn voorkeur. maar het is echt afhankelijk van je kindje. waar hij zij het beste uit drinkt.

2 jaar geleden

Reactie op Zuiver

Hegen is wel speciaal plastic. Hier wil ik echt geen glas. De fles valt te ...
ook al is het bpa vrij, bij plastic komen er sws microplastics vrij. https://nos.nl/l/2353132 hier zijn over 2.5 jaar denk ik 2 of 3 flessen gesneuveld. vaak genoeg laten vallen op een houten vloer, maat ze kunnen tegen een stootje. ik wist niet dat avent zoveel sneller gaat dan andere merken. wij hebben denk ik gewoon geluk gehad dat het bij ons zoontje prima ging. deze keer proberen we het dus weer met de avent flessen maar goed dat ik dit nu weet. zijn er ook glazen flessen van Heger of difrax?

2 jaar geleden

Reactie op Daar

Wij zijn gestart met avent, ik werk in de kinderopvang en altijd al de voor ...
Mijn dochter dronk vanaf 3 maanden de fles (avent) en dat ging ook altijd snel. Maar ze hield het binnen, had er geen last van en groeide prima. Enige verschil is dat ik nooit verder ben gegaan dan speen 2. Inmiddels een grote gezonde meid van 2,5 dus dat snel drinken lijkt mij ook alleen een probleem als ze ervan gaan spugen toch? CB heeft mij nooit geadviseerd andere flessen te gebruiken.

2 jaar geleden

Reactie op saartje2024

Mijn dochter dronk vanaf 3 maanden de fles (avent) en dat ging ook altijd s ...
Ah ja dan zal het goed zijn, wij merkten dat ze de fles in een paar minuten leeg had en dan niet verzadigd was (terwijl de hoeveelheid voldoende was). Toen ze langzamer dronk, was ze wel tevreden met dezelfde hoeveelheid melk 😉

2 jaar geleden

Mijn dochter dronk alleen goed uit Difrax flessen. Ik zou het zeker eerst met 1 fles per merk uittesten en dan pas meer kopen.

2 jaar geleden

Ik gebruik de flessen van Hegen, zijn super fijn. Verkleuren niet en ze zijn stapelbaar, vind ik persoonlijk erg fijn. Ook kun je dmv verschillende opzetstukken de fles op andere manieren gebruiken. Maar dit hen je allemaal cast al gezien op hun website Kortom; ik ben erg tevreden.