19 Reacties
één maand geleden
Die tijd gaat lopen op het moment dat je je eerste drankje neemt.. het is best moeilijk te berekenen dus 🙃 ik heb laatst ook een feestje gehad, en was weer ouderwets gezellig, met héél veel alcohol (jaja, moedermaffia kom maar op 🤪). Ik heb heel veel melk in de vriezer liggen dus heb voor zekerheid tot 2 dagen erna alle melk weggegooid
één maand geleden
Ik vind dit ook lastig hoor! Ik reken ook vanaf het eerste drankje maar twijfel dan dus wel of je rekent vanaf het moment dat je begint met drinken of wanneer die op is... 😅
Ik heb binnenkort ook een feestje wat de hele dag/avond duurt dus verwacht dan ook best veel te drinken 🙈 Volgens mij is het vooral belangrijk dat er geen alcohol meer in je bloed zit. Dus stel dat ik 10 drankjes zou drinken, moet je dan echt 30 uur wachten met borstvoeding geven? Ik zou die volgende dag namelijk wel ook geweer weer in de auto stappen. 🤔
één maand geleden
Pfoeh lastig. Dit houdt mij dus ook tegen om meer te drinken. Als ik 1 glas drink jou ik 2 uur aan na het eindigen van mijn glas… komt er vaak op neer dat ik binnen een kwartier dat wijntje naar binnen klok zodat ik gewoon ready ben voor de volgende voeding 😂
één maand geleden
Niet na je laatste, want je lichaam begint al alcohol te verwerken na de eerste
één maand geleden
Ligt aan wanneer je het drinkt. Per standaardfglas kost het 2-3 uur om de alcohol af te breken.
Extreem voorbeeld:
Stel je drinkt om 18.30 een glas bij de borrel, dan is die rond 20.30-21.30 uit je bloed. Als je de rest van de glazen tussen 23.00 en 01.30 drinkt, kan je die pas vanaf 23.00 gaan afbreken (dus 6-9 uur kost dat, als je erg veilig wil doen, kan je dan vanaf 08.00 de volgende ochtend weer voeden.
één maand geleden
Reactie op Voilà
Toch weer een voordeel die zwangerschapskilos 🤔
Precies wat ik dacht 😹
één maand geleden
Ik volg! Heb in december een bruiloft.. en wil dan ook nog eens drinken haha
één maand geleden
Oh ik heb dit heel anders gehoord van mijn kraamverzorgster. Als je een paar drankjes drinkt, en dan 3 uur wacht en het afkolft is het goed is mij verteld. (Dan moet je niet 10 drankjes drinken) en het eerste drankje gaat pas na 1,5 uur je melk in dan daar voor kan je nog snel even kolven ook. Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt voor jou aangezien er niet echt concrete studies over zijn!
één maand geleden
Reactie op iris12441
Oh ik heb dit heel anders gehoord van mijn kraamverzorgster. Als je een paa ...
Dit klopt echt niet.
Melk is vergelijkbaar met bloed; zit er alcohol in je bloed, dan zit het ook in je melk. Kolf je te vroeg af, zit er dus in de 'nieuwe' melk gewoon weer alcohol. Kolf je niet af, dan verdwijnt de alcohol ook vanzelf uit je melk. Al is niet kolven vaak niet haalbaar omdat je dan voedingsmomenten overslaat. Maar dat kolven doe je dus niet om de alcohol weg te werken, maar omdat je sowieso zou moeten kolven.
één maand geleden
Reactie op iris12441
Oh ik heb dit heel anders gehoord van mijn kraamverzorgster. Als je een paa ...
Dat klopt echt niet hoor. De alcoholspiegel in je melk is gelijk aan die in je bloed. Wel is het zo dat 1 drankje bijna verwaarloosbaar is. Beetje hetzelfde alcoholgehalte als een rijpe banaan.
Maar dat kolven doe je niet om de alcohol uit je melk te halen. Dat doe je om je borsten te legen om borstontstekingen te voorkomen en je productie op peil te houden
één maand geleden
Moedermelk wordt vanuit je bloed gemaakt, alles wat je via je bloed opneemt (alcohol, ijzer, melksuiker enz) komt dus ook in je melk terecht.
Pas zodra jij nuchter bent is je melk dat ook. Dus als het je bloed verlaten heeft en je lever het allemaal verwerkt heeft.
Ik ben t niet helemaal eens met de dames die zeggen dat je kolft omdat je toch moet kolven voor een voedingsmoment want overdag kun je ook voedingsmomenten "overslaan". Bijvoorbeeld als je kindje vaker komt een aantal dagen omdat t daar behoefte aan heeft en dan ineens langere tijd tussen laat zitten "mis" je ook een paar voedingsmomenten waardoor je lichaam daar ook op gaat anticiperen.
Ja je borsten lopen vol omdat je gewend bent bepaalde periodes te voeden en ja het is verstandig af te kolven om druk er af te halen.
Tip gooi de melk niet door de gootsteen maar bewaar dit voor een badje! Ik heb dat ook altijd gedaan en als je kleintje dan n keer luieruitslag heeft of verbrand is (ja ik heb t laatst nog gebruikt voor Maud die verbrand was) dan kun je dat voor de huid in t badje doen! Super goed voor t huidje!
één maand geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Moedermelk wordt vanuit je bloed gemaakt, alles wat je via je bloed opneemt ...
Ja 1 momentje kun je wel overslaan. Maar als je wat langer weg bent wordt het lastig.
Even over het badje. Ik zou melk met alcohol niet in bad doen toch? Je huid is je grootste orgaan en neemt het zo ook op… of het moet echt heel weinig zijn. Ik zou het denk ik zelf niet doen