11 Reacties

3 dagen geleden

Hier hetzelfde maar ze is tevreden kan het er moeilijk in gaan stampen. Volgens het cb was het prima als ze tevreden is.

3 dagen geleden

De hoeveelheid denk ik niet dat je je daar enorm veel zorgen om hoeft te maken. Ik hoor veel mensen nogsteeds zeggen de berekening van 150xkg, maar 150 is alleen maand 1. De rest gaat als volgt. De hoeveelheid melk die de baby nodig heeft, wordt vervolgens gedeeld door het gemiddeld aantal voedingen dat de baby per 24 uur krijgt. De rekensom is dan: Maand 1: 150 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 2: 140 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 3: 130 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 4: 120 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 5: 110 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Maand 6: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingen Ouder dan 6 maanden: 100 ml x gewicht in kg / aantal voedingsmomenten (borstvoeding en vaste voedsel) Dus je baby zit goed hoor!

3 dagen geleden

Ons zoontje is 13weken en komt ook niet aan het aantal cc wat hij zou ‘ moeten ‘. Ze geven echt aan als ze nog (meer) honger hebben, als dit werkt voor jouw kindje dan is het prima en zou ik mij er zeker geen zorgen over maken!

3 dagen geleden

Reactie op Chella0501

De hoeveelheid denk ik niet dat je je daar enorm veel zorgen om hoeft te ma ...
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Bron

3 dagen geleden

Hier ook hoor! Baby is 6 kg en zit vaak rond de 600.. kan het er moeilijk in gieten 😅. Ik probeer er maar vanuit te gaan dat ze zelf heel goed weet wat ze nodig heeft. Maar soms maakt het mij ook onzeker hoor!

3 dagen geleden

Bij ons dronk hij de laatste weken steeds minder. Flesjes van 150ml dronk hij vaak maar voor de helft leeg. We hebben een grotere speen in de fles gezet en nu drinkt hij flesjes van 180ml in 10 minuten leeg. Heb het idee dat hij teveel moeite moest doen om de melk uit de fles te krijgen en al moe was voordat de fles leeg was.

3 dagen geleden

Ja hier ook, soms heeft hij gewoon geen honger lijkt het, stopt dan met drinken en gaat wat sabbelen. En naar me lachen haha. En dan ineens drinkt hij flesje van 180+6 leeg. Verschilt per dag en per moment. Maak me er soms wel zorgen om of maakt me onzeker maar hij is verder blij en tevreden. Fijn om wat herkenning te lezen!

3 dagen geleden

Hier ook! Inmiddels 14 weken en 3 dgn oud en gok rond de 6kg. Krijgt 5x flesje van 150+6 & 1x 120+4 (nacht) Laat vaak van 3 of 4 flessen 30-50ml staan. Met een grotere speen geprobeerd maar dat ging te vlug en was met 10 min klaar en ging ervan spugen. Op de 2e dag stopte hij wel zelf na 7-8min (dronk het toen niet leeg meer, maar kwam wel weer terug en had hij last van) Weer terug naar de kleine speen gegaan en minder spugen...

3 dagen geleden

Ook hier! CB zei dat er meer in moest, waarop ik zei ‘hoe dan?!’ Daarnaast hij groeit prima en is blij. :)

3 dagen geleden

Ik doe voeden op verzoek ik zou niet eens weten wat ze op een dag binnen krijgt😅 ons CB is gelukkig onwijs relaxed!! Zolang ze groeit is het prima

2 dagen geleden

Reactie op bellenblaas21

Ik doe voeden op verzoek ik zou niet eens weten wat ze op een dag binnen kr ...
Hier hetzelfde. Merk wel verschil met dagen dat hij op de opvang is. Dan vaak maar (daar) 2x 120/130ml. Dan in het weekend (gaat do/vrij) bijna aan mij vast geplakt zitten en drinken alsof zijn leven er vanaf hangt😅