19 Reacties

3 maanden geleden

Klinkt als krampjes omdat hij aan nieuwe voeding moet wennen misschien. Kma zou ook kunnen icm uitslag. Mijn dochtertje is ook heel onrustig maar laat moeilijk boertjes

3 maanden geleden

Ik heb dit ook! Alleen is er bij mij niks anders en heeft ie regeldagen. Echt sinds gisteren nacht precies dit probleem en doe geen ook dicht. Ik dacht dat het een boertje was die dwars zat maar ben ondertussen dan een uur bezig en dan wilt ie weer eten dus echt een irritante cirkel van geen slaap. Mijn zoontje is nu 12 dagen

3 maanden geleden

Onze baby heeft dit ook. Ik merk dat hij soms heel veel moeite heeft met poepen en daar ook echt soms van moet huilen. Ik wil vandaag eigenlijk het cb bellen omdat ik vermoed dat het van de Vitamine D druppeltjes komt. Sindsdien is zijn ontlasting namelijk verandert en is hij een stuk onrustiger vaak. Maar hij heeft ook echt last van de warmte gehad de afgelopen dagen dus ik kan er m'n vinger niet precies op leggen wat nu precies de oorzaak is.

3 maanden geleden

Klinkt toch als krampjes. Onze dochter lag enorm te woelen destijds. Dat bleek enorme jeuk te zijn. Maar zo klinkt het bij jou niet. Je kunt een stapeltje handdoeken neerleggen onder het matras bij zijn hoofdje..dan ligt hij wat schuiner. Wellicht dat dat helpt. En anders is het inderdaad wennen aan de nieuwe voeding.

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Onze baby heeft dit ook. Ik merk dat hij soms heel veel moeite heeft met po ...
Cb net aan de telefoon gehad, daar schiet je dus precies niks mee op 🙄 Krijg je zo'n verpleegkundige aan de lijn, dus ik leg het uit, ik zeg "olie onttrekt natuurlijk vocht, dus ik kan me voorstellen dat de ontlasting misschien daardoor harder wordt? Maar ja hij mag natuurlijk nog geen druppeltjes op waterbasis..." Zegt ze: "oh waarom niet?" Ik zeg nou daar is ie toch nog te jong voor?? Zegt ze "Nee hoor! Uhm.. Even uhm.. Oja, vanaf 4 maanden staat hier inderdaad, oh dat wist ik helemaal niet" 🫠🫠🙄 Laat maar, ik zoek het zelf wel uit.

3 maanden geleden

Dit klinkt als krampjes. Maaien met de armen, trappelen met de benen en een eigh geluid met huilen zijn goeie symptomen hiervan. Als je compressie op de buik legt (wat je doet als je je kleintje oppakt) dan wordt t vaak minder. Wat hierbij kan helpen is zuigbehoefte, dit werkt bij ons niet echt meer omdat ze zo veel last heeft van krampjes haha wij hebben n week inflacol gebruikt dat hielp maar omdat daar veel suiker in zit vinden wij t ook weer niet echt relaxed maargoed t hielp wel hier Krampjes kun je zo weinig aan doen helaas. Je kunt t verlichten met compressie of een kipkep kruikje bijvoorbeeld (geeft en warmte en compressie) maar over t algemeen is er helaas niet veel wat je kunt doen om t te voorkomen. Of je kindje nu goed of slecht poept de darmpjes moeten nog rijpen en dat heeft best wel tijd nodig. Wat betreft vitamine d en k druppels zijn op oliebasis wel beter maar je mag ook als t op de verpakking staat ze op water basis geven. Let wel op dat is gemaakt op basis van suikerwater! Daarom geven ze vaak aan dit niet vanaf geboorte te geven. Wij hebben ze nu van de kruidvat, we merkte dat ze begon te spugen van de vitakruid helaas dus dan maar op die van t kruidvat haha

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Cb net aan de telefoon gehad, daar schiet je dus precies niks mee op 🙄 Kr ...
Welk merk gebruik je? Er zit wel verschil in de soorten olie die in de druppels verwerkt zitten. Ons eerste kindje reageerde ook slechter op druppels op basis van zonnebloemolie (kruidvat eigen merk was dat) en met druppels op olijfolie basis van Laveen was het meteen over!

3 maanden geleden

Wij hebben een zij lig kussen daarmee liggen ze op hun zij en dan drukt dat kussen ook licht tegen de buik aan waardoor de krampjes naar mijn idee ook minder zijn. Ook baker ik hem in sinds de laatste dagen daar wordt hij zo rustig van. Geeft ook een geborgen gevoel

3 maanden geleden

Reactie op Evaa1991

Welk merk gebruik je? Er zit wel verschil in de soorten olie die in de drup ...
Kruidvat eigen merk hier 🙋🏻‍♀️ Thanks! Ik ga eens op onderzoek uit

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Kruidvat eigen merk hier 🙋🏻‍♀️ Thanks! Ik ga eens op onderzoek uit
Hier ook krampjes van Kruidvat eigen merk! Net die van laveen gehaald! Ben benieuwd

3 maanden geleden

Reactie op Carolinexx

Hier ook krampjes van Kruidvat eigen merk! Net die van laveen gehaald! Ben ...
Bij onze eerste leek van Laveen echt te helpen. Ook infacol even gebruikt, maar door suikers stond mij dit heel erg tegen. Toen overgestapt naar van Davitamon naar Laveen en de extreme krampjes verdwenen. Of het aan de druppels heeft gelegen of uiteindelijk aan de rijping... Geen idee. Proberen waard in ieder geval!

3 maanden geleden

Vanochtend Laveen gekocht en meteen gegeven, ik ben benieuwd! 🤞🏼

3 maanden geleden

Hier ook, hele nacht keelschrapende geluiden aan het maken en ziet echt ongemak. Mijn dochter had dit ook. Wij denken hier aan verborgen reflux maar doen al alles wat er aan adviezen tegen zijn en het blijft. Hebben hem nu op zijn zij gelegd in een zijligkussen maar helaas hetzelfde. Geen tips wel herkenning. Succes🙏

3 maanden geleden

Reactie op Ploen

Hier ook, hele nacht keelschrapende geluiden aan het maken en ziet echt ong ...
Dit herken ik ook echt dat keelschrapende geluid. Wat voor adviezen heb jij toen gekregen? Op zij liggen werkt hier ook niet

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Hopelijk werkt het voor jullie!

3 maanden geleden

Reactie op coco1109

Dit herken ik ook echt dat keelschrapende geluid. Wat voor adviezen heb jij ...
De standaard tips tegen reflux: rechtop houden na de voeding, dragen in de draagzak, bedje schuin, blokvoeden met 1 borst. Boeren tussendoor. Maar hier ook zichtbaar pijn na een voeding (en geen beentjes optrekken, zijn geen krampjes) veel tongetje uitsteken en slikken en snel weer willen drinken om z'n keel te verzachten. En soms een hoog piepgeluid na het drinken of tijdens de voeding en hele dunne ontlasting dus ik ga toch huisarts vragen of het niet een allergie kan zijn of toch verborgen reflux en of er meer tegen te doen is dan dit. Zo zielig he voor ze.

3 maanden geleden

Reactie op Ploen

De standaard tips tegen reflux: rechtop houden na de voeding, dragen in de ...
Kan dit ook ineens voortkomen? Hij had nergens last van en het lijkt vooral in de nacht sinds 2 nachten te zijn. Bedje staat al vanaf begin schuin ook. Spuugt eigenlijk amper. En krampjes herken ik door het gilletje maar dat is nu niet, echt alleen het gekreun sinds dus een nacht of 2. Hij is nu 2 weken oud

3 maanden geleden

Reactie op WeS187

Ben benieuwd of je iets merkt !

3 maanden geleden

Reactie op coco1109

Kan dit ook ineens voortkomen? Hij had nergens last van en het lijkt vooral ...
Hier spuugt hij ook niet, slikt het weer in. Hier ook pas sinds 3 dagen dus herken dat het ineens opkomt, geen idee verder..