5 Reacties
11 dagen geleden
Ach wat vervelend. Mijn dochter is vorige week goed ziek geweest. Verkouden met een snelle ademhaling en intrekking van de borstkas. Naar de huisarts geweest en die vermoedelijk rs virus en gewoon uitzieken. Ik geef borstvoeding een gee idee war ze doen binnenkreeg wel bood ik vaak aan. Misschien de fles wat vaker aanbieden. En voor het neusje kreeg ik speciale neusspray. Wondermiddel. Heel veel sterkte. Het is zo sneu je kind ziek te zien.
11 dagen geleden
Mijn dochter was ook zo ziek als jouw kindje. Bij ons werd geen actie ondernomen, omdat ze verder idd vrolijk en alert was. Maar zoals je zegt: zeer weinig drinken en amper plasluiers. Niets leek te helpen, behalve een ui vlakbij de cosleeper. Na een week werd het beter en na twee weken weer echt goed drinken en volle plasluiers.
Hou vol❤️
11 dagen geleden
Reactie op Lindsx
Hi lieve mama,
Zo sneu en hartverscheurend om je kindje zo te zien en je het gevoel hebt dat je alles al hebt geprobeerd. Hier een soort gelijk verhaal, vorige week woensdag huisarts geweest, afgelopen zondag naar huisartsenpost omdat hij zo benauwd/kortademig is, waar we steeds naar huis zijn gestuurd en na doorzetten gisteren toch op de SEH beland met ons 22(+4) oude zoontje. Hij kreeg er koorts bij en gaf golven melk terug. Hoogstwaarschijnlijk RS-virus, wordt niet getest, omdat alle behandelingen voor alle virussen hetzelfde zijn. Hij wordt nu aan het zuurstof gezet want zijn saturatiemeting is te laag en kan het niet zelf op pijl houden. Gisteren geprobeerd met pufjes, maar helaas niet het gewenste resultaat. Hij is zelf ook super alert en vrolijk.
Hij wordt nu aan het zuurstof gezet en krijg neusspray spoeling & neusspray met xylometazoline! En zijn vocht / drinken wordt in de gaten gehouden.
Ik zou misschien vragen of je dochtertje eventueel ook deze neusspray met xylometazoline mag krijgen! En goed spoelen als ze toch al opgenomen is.
Veel sterkte! 🍀