13 Reacties
één maand geleden
Hier ook een springertje met een enorme smile op zn gezicht. Ach tegenwoordig is alles slecht zou me er niet druk om maken.
één maand geleden
Toevallig vandaag met de fysiotherapeut hier besproken: het is niet goed voor de heupjes nog, die kunnen eigenlijk de kracht nog niet aan tot minimaal 6 maand. Hier ook een dame die het veel probeert! Advies was hier om veel te helpen rollen en onderlijfje te wiebelen en draaien wanneer ze op de rug ligt, daar keek ze inderdaad ook wel tevreden bij. Als we zitten probeer ik haar beentjes maar te laten hangen Maarja wordt wel lastiger nu ze stukje groter is 😬😅.
één maand geleden
Hier wil onze dochter ook steeds ‘staan’ met ondersteuning, ook wil ze dan soort stapjes zetten🙈 ze is nu 3,5 maand dus was ook al benieuwd of dit normaal was😂😅
één maand geleden
Onze dochter doet dit ook vaak (ze is 16wkn) maar dan zit er iets dwars, een boertje of krampjes. Daarna gaat ze vaak spugen of poepen 🙈
23 dagen geleden
Reactie op Rensje93
Toevallig vandaag met de fysiotherapeut hier besproken: het is niet goed vo ...
Is mij ook verteld bij me eerste kindje door de fysio.
Beter niet laten staan, en als je wilt oefenen voor staan en zitten is tummy time en rollen de basis.
Als ze uitzichzelf gaan zitten mogen ze zitten en als ze uitzichzelf zich zelfstandig optrekken mogen ze gewicht op de voetjes hebben. Anders is het niet aan te raden. Het zegt ook niets over hoe snel je kind zelfstandig gaat lopen.