13 Reacties

één maand geleden

Aahh zo lief om dit te lezen 🥰

één maand geleden

Ik heb ergens gelezen dat dit komt doordat ze spanning in hun lichaampje hebben en dit dus helemaal niet goed is voor ze… in hoe verre dat waar is geen idee maar misschien iets om even op te zoeken en in te verdiepen?

één maand geleden

Hier ook een springertje met een enorme smile op zn gezicht. Ach tegenwoordig is alles slecht zou me er niet druk om maken.

één maand geleden

Voor de heupen volgens mij niet heel erg goed

één maand geleden

Toevallig vandaag met de fysiotherapeut hier besproken: het is niet goed voor de heupjes nog, die kunnen eigenlijk de kracht nog niet aan tot minimaal 6 maand. Hier ook een dame die het veel probeert! Advies was hier om veel te helpen rollen en onderlijfje te wiebelen en draaien wanneer ze op de rug ligt, daar keek ze inderdaad ook wel tevreden bij. Als we zitten probeer ik haar beentjes maar te laten hangen Maarja wordt wel lastiger nu ze stukje groter is 😬😅.

één maand geleden

Zoontje is ook 4 maanden en wil zich echt afzetten met zn voetjes. Maar echt gewicht op de beentjes laten dragen is nog niet goed voor de heupen, dus ik probeer hem zo veel mogelijk zo te dragen dat hij nergens bij kan met zn voeten.

één maand geleden

Hier wil onze dochter ook steeds ‘staan’ met ondersteuning, ook wil ze dan soort stapjes zetten🙈 ze is nu 3,5 maand dus was ook al benieuwd of dit normaal was😂😅

één maand geleden

Onze dochter doet dit ook vaak (ze is 16wkn) maar dan zit er iets dwars, een boertje of krampjes. Daarna gaat ze vaak spugen of poepen 🙈

één maand geleden

Hier doet ons kindje dat ook en lachen dat ie dan doet en trots kijken haha het schijnt niet goed te zijn maar ja.. hij vind het zo leuk :)

24 dagen geleden

Wij hebben dit ook en ook 4 maand! Ik verbaas me er echt over en stiekem helemaaal niet leuk. Wil zo graag dat hij lekker klein en baby blijft haha terwijl mijn man denkt dat hij lekker vroeg kan lopen

24 dagen geleden

Jaa hier ook en dan kijkt ze super trots en erg lachend. Probeer het maar zo min mogelijk te doen want het schijnt niet goed te zijn

23 dagen geleden

Ons kleintje wil al staan en afzetten sinds ze geboren is.. echt bizar 😅 niks maakt haar trotser. Het zou me niet verbazen als ze later iets met sport ofzo wil gaan doen

23 dagen geleden

Reactie op Rensje93

Toevallig vandaag met de fysiotherapeut hier besproken: het is niet goed vo ...
Is mij ook verteld bij me eerste kindje door de fysio. Beter niet laten staan, en als je wilt oefenen voor staan en zitten is tummy time en rollen de basis. Als ze uitzichzelf gaan zitten mogen ze zitten en als ze uitzichzelf zich zelfstandig optrekken mogen ze gewicht op de voetjes hebben. Anders is het niet aan te raden. Het zegt ook niets over hoe snel je kind zelfstandig gaat lopen.